Droge hoeven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Droge hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 13:29

JIve heeft de laatste tijd noagl last van droge hoeven. Aan de voorkant is er zelfs een stukje afgeboroken, nie zo heelt ernstig, maar niet echt mooi.
Weten jullie misschien een goed middel tegen droge hoeven, zodat JIve straks weer mooie sopele hoefjes heeft??

Dank je wel!!

p.s Ik vet ze nu elke dag goed in en laat het goed intrekken.

allegro

Re: Droge hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:42

voor het vetten even de hoeven tijdje in een emmer water laten weken wil ook wel helpen.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:42

vetten schijnt juist niet goed te zijn , want daarna stoot het vocht af.
gewoon nat maken of laurier hoefolie.
vochtinbrengende zalf

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:50

Mijn paard heeft ook last van dorge hoeven, volgens onze hoefsmid moet je de hoeven gewoon even goed nat maken en daarna olie erop smeren. Werkt best goed vind ik.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 14:49

Voeten vaker in water zetten, aansluitend invetten om het water in de hoef op te sluiten.
Niet te veel invetten, dat werkt dan weer averechts.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 14:50

geen vet, geen olie, maar goed nat maken, liefst 10 minuten in een bak water zetten dagelijks, of de waterbak over laten stromen zodat ze er zelf in gaan staan als ze gaan drinken

als je er iets op wilt smeren, neem dan rainmaker of hoefvocht (van de paardendrogist), daar zit geen vet in, dat is alleen vocht

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 14:54

leovet heeft van die nieuwe soort gel,voor in de zomer,heb het ook bestel bij de paarden drogist en ben er tevreden over Lachen

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 14:55

ff gezocht Haha!

Afbeelding

Leovet Zomer Gel-Olie bevat werkzame stoffen zoals essentiële oliën, Lecithine en Ceramide voor een optimale verzorging van de paardenhoef in de zomer. Met de Leovet Zomer Gel-Olie brengt u gemakkelijk en snel vocht in het hoorn. De hoef krijgt een gezonde en glanzende uitstraling.

U kunt deze Leovet Zomer Gel-Olie aanbrengen met een kwast op de droge hoef. De Leovet Zomer Gel-Olie druipt niet van de kwast bij het aanbrengen.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:02

Zoals hierboven ook al een keertje is genoemd: Rainmaker.
Ik vond het behoorlijk prijzig (ron de 30 euro), maar nu niet meer. je doet er heel erg lang mee, en het werk echt heel goed.
De bedoeling van rainmaker is dat je de hoeven eerst goed schoonmaakt, en afspuit. Vervolgens smeer je rainmaker zowel op als onder de hoeven, zodat de hoef geen vocht meer los laat, aleen nog maar opneemt. bij mij staan ze de volgende dag altijd met mooie nette hoefjes. Je hoeft het maar 1 tot 2 keer per week te gebruiken. Ik gebruik het niet erg vaak, want ik wil de hoeven ook weer niet week hebben. Maar met dit weer is het wel goed om te doen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 17:41

gewoon elke dag goed natmaken, zet de tuinslang er maar tien minuten op.

ook bij de waterbak in de wiede zorgen dat de grond er omheen goed nat is, als het paard dan gaat drinken staat het in de vochtige grond.

mengseltje maken van sla olie en wat azijn en dat dagelijks op de hoeven smeren werkt ook goed.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 18:25

He mensen, bedankt voor de reacties. Lees dat water zeer goed is, dat is zeker wel fijn met dit weer. Knipoog

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:43

Water is idd goed, maar je kan nogal moeilijk 4 x 10 minuten staan afspuiten vind ik, er is hier in de streek al een watertekort door de aanhoudende droogte. Ik smeer regelmatig Hoefvocht maar heb niet echt de indruk dat het veel helpt. Invetten is iid niet goed, tenzij je eerste 10 min per hoef afspuit...

Maar hetgeen echt goed zou zijn zou een goeie regenbui zijn, of een vijvertje ofzo waar je je paard kan inzetten...

s_uzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:17

hoe moet je dat mengseltje van azijn en slaolie maken?? en mag het ook olijfolie of MOET het slaolie?

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:01

staat je paard op zaagsel of stro? want van zaagsel krijgen ze ook hele droge hoeven...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 20:14

Jive staat op stro

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:18

Je hebt ook speciale hoefbevochters.. die doe je om de hoef en dan blijven ze bevochtigd zonder dat je er wat voor hoeft te doen, alleen af en toe verversen.

palham

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:55

Pallas had vroeger ook hele droge hoeven. De hoefsmid raaddde aan walnootolie erop te smeren en sindsdien zien zijn hoeven er prachtig uit. Het helpt bij mij echt.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:58

Water..en geen vet. Er zijn wel producten op waterbasis te krijgen die je kan smeren.

craz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 20:11

Ik spuit de hoeven altijd eerst goed nat en vet ze dan in zodat het water vastgehouden wordt.
Maar dat is precies niet ideaal als ik dat hier zo lees Verward

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 06:18

mira_01 schreef:
hoe moet je dat mengseltje van azijn en slaolie maken?? en mag het ook olijfolie of MOET het slaolie?

2 delen zonnebloemolie en 1 deel azijn
werkt super en is niet duur

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 06:19

niet invetten want dan smeer je de hoeven dicht en dan kan er geen vocht meer in.

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 08:46

rainmaker gebruik ik ook, het werkt echt goed.
als je de volgende dag dan kom staat je paard er met hele mooie zwarte en niet droge hoefjes:)

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 09:24

ik pak gewoon een emmer water uit de sloot, en zet hem daar met z'n been in als hij z'n voer krijgt.
nu is het bij mijn paard maar 1 hoef, hij is daar namelijk z'n ijzer kwijt en nu die hoef zo droog is vallen er allemaal stukjes vanaf. dus ik zet hem 3 x per dag tijdens het voeren met dat been in een emmer water.
m'n zus lacht me ervoor uit, volgens maar helpt het niet en kan ik beter vetten (want mensen zouden ook vet op een droge huid smeren ipv in een emmer water te gaan zitten is haar theorie)
maar ik blijf het gewoon volhouden met m'n emmertje water, daar kan ik in ieder geval geen kwaad mee doen, met vet zou dat wel kunnen (hoef afsluiten voor vocht)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 09:29

Mijn hoefsmid raadde me aan om de hoeven van mijn paard in te smeren met levertraanolie.

Heb ik een aantal keren gedaan, maar nog te kort om een oordeel over te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 09:55

Elke dag een handje brokken geven, nat maken en biotine-poeder derop schijnt te helpen, als je ze vet, maak de hoeven dan eerst flink nat en dan smeren...maar dat weet je denk ik al Knipoog