Drachtig??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Drachtig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 21:00

Hallo,

Ik heb een verzorg haflinger.. en ze wordt steeds dikker.. terwijl ze op een schraars stukje land staat.. en ze krijgt nu ook minder eten omdat ze ja te dik wordt.. maar ookal krijgt ze minder voer.. ze wordt als nog dikker lijkt het.. nu denk ik dat ze drachtig.. is. Omdat ze dus steeds dikker wordt.. ze wordt ook niet dikker bij de singel daar.. maar meer naar achter.. bij de achterbenen.. daar in de buurt.. waar drachtige merrie's ook dikker worden.. Wat denken jullie ervan??(ik zal wel even vergelijk foto's zoeken)

Groetjes

brechje

Re: Drachtig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 22:03

Hier worden de paarden ook nog gewoon dik met voer erbij...ookal staat het vrij schraal op de wei, het kan in praktijk anders uitpakken. Er zit nog best veel voedingsstoffen in het gras. Grasbuikjes lijken op drachtige merries. Mijn kwpn is op dit moment veeeel dikker met haar grasbuik dan mijn trekpaardmerrie (en toch staan ze op hetzelfde vrij kale weitje!)
Maar is er een hengst bij geweest dan? Lijkt me handig om het te vragen, dan weet je het namelijk zeker *grijnz* Dat is het eerste wat ik zou doen...naar de eigenaar gaan dus!!!!!
Denk niet dat wij hier zinnige informatie aan jou over kunnen geven! Maar als ze niet bij de hengst geweest is, vorig jaar (lijkt me als eigenaar wel handig om dat dan tegen verzorgsters te vertellen), dan is ze dus niet drachtig!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:19

Ik denk ook dat ze het wel even aan je gemeld hadden als ze drachtig was... ik denk dus ook dat ze eerder een grasbuik heeft.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:40

Ik ga met de rest mee. Ik denk ook eerder aan een grasbuik.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 16:35

het is extra moeilijk voor mij omdat ik al in zo'n pakket zit... ze staat dus bij mijn vroegere verzorgpony die is overleden toen hebben ze een nieuw paardje gekregen(arlinde dus) en die is niet van hun zeggen ze.. maar ze hebbenw el papieren en alles..dus dat snap ik al neit.. maar ik ga het maar is even na vragen..(nog steeds geen vergelijk foto's gevonden)

Oke.. het kan dus idd ook een grasbuikje zijn... als ze bij de hengst is geweest wil ik natuurlijk wel graag weten wanneer ze is uitgerekent.. zodat ik daar met rijden rekening mee kan houden Knipoog

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 19:44

Ik ga er denk ik zaterdag even weer heen..(moet pw lere voor de pww volgende week bleh)

Maar iemand nog tips hoe ik kan weten als me verzorgpaardje drachtig is of niet..

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 16:21

Ze krijgt nu ook al geen hooi meer of iets anders maar wordt toch dikker, alleen niet meer in de brete, ik moet nu dus toch goed oplette of het zakt? En op de uiers of niet? De DA willen ze er niet bij halen.. Op de beenhulpen reageert ze ook niet echt goed meer..

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 19:24

Tsja, de enige die dat met zekerheid kan vaststellen, dat is er maar een. En dat is: juist, je DA .

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 19:52

Ja maar die willen ze er niet bijhalen.. en ik weet dus niet echt wat ik nuj moet doen.. sins mei (toen ik haar kreeg, zegma want pricil is dood gegaan toen kreguh ze en andere.. het is me vz paardje) Niet meer hengstig geweest.. dus er is wel kans dat.. maar goed..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 09:10

pricilia schreef:
Hallo,

Ik heb een verzorg haflinger.. en ze wordt steeds dikker.. terwijl ze op een schraars stukje land staat.. en ze krijgt nu ook minder eten omdat ze ja te dik wordt.. maar ookal krijgt ze minder voer.. ze wordt als nog dikker lijkt het.. nu denk ik dat ze drachtig.. is. Omdat ze dus steeds dikker wordt.. ze wordt ook niet dikker bij de singel daar.. maar meer naar achter.. bij de achterbenen.. daar in de buurt.. waar drachtige merrie's ook dikker worden.. Wat denken jullie ervan??(ik zal wel even vergelijk foto's zoeken)

Groetjes

Is er een hengst in de buurt geweest? Zonder hengst wordt een merrie niet erg drachtig.
Haffen die geen strekkende kilometers maken, worden dik, net als andere paarden. Als je je Haf wat slanker wilt hebben, zul je meeeer moeten rijden, niet minder voeren.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 13:47

Eerst stond ie ergens anders ik weet echt niet waar en de eigenaar wil het niet zeggen ofzo.. In mei is pricilia overleden, en toen kwam arlinde ook dus ik ken haar pas sins mei en weet haar verleden dus neit. Maar ze is nu dus ook al sins mei niet meer hengstig geweest. Ze staat wel alleen maar een boederij verderop heeft shetlander, ik weet alleen niet of er een hengstje bij loopt.(niet dat ze van dat hengste dan drachtig zou worden maar ik heb gehoord dat als er een hengst(je) in de buurt is dat een pony dan vaker hengstig wordt) En een paar boerderijen verderop staan een paar haflingers en die komen vaak langs met de koets.. gewoon er langs rijden(arlinde is nooit met ze in aanraking gekomen!) Dus.