wat is jullie mening over een vliegendeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cha_mira

wat is jullie mening over een vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 18:59

mijn paard heeft behoorlijk last van de vliegen en loopt hierdoor ambetant door .
had mijn eigen vliegenspul gemaakt maar dit werkte alleen voor vliegen maar niet voor dazen en werkt alleen voor een uur ofzo. dus met het geld dat ik nu gespaard heb zou ik een vliegendeken kopen, nu heb ik een vliegendeken gezien van anky met hoofd en nek bescherming.zijn er mensen die deze hebben ?
maar ik zou graag eerst jullie mening horen over vliegendekens.
welke vliegendekens hebben jullie ?

dit is het deken dat ik gezien heb op divoza: mar zou het wel in een paardewinkel gaan kopen:
Afbeelding

Kyona

Re: wat is jullie mening over een vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:14

Wat betekent ambetant? Als je je paard er mee in de wei wilt zetten, moet je wel zorgen dat je een goede hebt anders is ie zo gesloopt. Voor met rijden wil zo'n vliegen uitrijdeken met zadeluitsparing nog wel eens handig zijn.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:31

Toen ik mijn vliegendeken kocht zei de verkoper dat een vliegendeken bedoeld is om het paard minder hard af te laten koelen, de vliegen steken er toch wel doorheen

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:46

nou ik hen een goedkopie vliegendeken die ik tussen mijn westernzadel en pad inleg als ik buitengarijden paard is sinds die tijd echt niet meer geprikt.!

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:57

Melanie15 schreef:
Toen ik mijn vliegendeken kocht zei de verkoper dat een vliegendeken bedoeld is om het paard minder hard af te laten koelen, de vliegen steken er toch wel doorheen

hhmm, vaag! Waarom heet het anders een vliegendeken Haha!

Maar goed, wat ik altijd vind is dat het zeker helpt...maar als er een vlieg onder komt raken ze helemaal in paniek! Zeker als dat gebeurd bij z'n ogen!
Maar het kan zeker helpen hoor!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 20:18

de bucas.
werkt super Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 21:08

mijn ervaring is dat dure deken na 1 dag kapot zijn (lees heb 3 keer een nieuwe gehad vna de zelfde prijs (85 euro) 3 keer een ander merk en alle 3 zo kapot.

daarna 1 van 45 euro gehaald en die is nog als nieuw

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 21:34

Ik had eerder altijd zoiets van: ze wennen er maar aan, op erge dagen spuit ik wel met wat spray. Maar vandaag kwam ik bij het land en mijn paard was finaal in paniek aan het draven, schudden, krabben, enz. Ze gooide ging ook met een flinke gang tegen haar weidegenootje aan, enz. Paard was helemaal van de kaart. Daarom zit ik nu na aanraden van anderen te denken om deze deken aan te schaffen, met masker.
Afbeelding

Het is btw de Bucas Buzz Off Full Neck en kost 149.50 bij de paardendrogist (masker is 27,50). Tsja, wil dan gelijk wel een deken waar ik ook langer plezier van heb en die niet gaat schuren.
Moet maar even mijn principe erover aan de kant zetten en mijn paard voor laten gaan, want dit was echt heel sneu...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 22:26

Die vliegen dekens met die gaten erin vind ik niets. Ik heb het idee dat ie vliegen er gewoon doorheen steken en ze maken ze kapot. ik leg er gewoon een dunne zomer deken op ( katoen ) dat vind ik veel fijner!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 23:22

ik heb die net gekocht van hh protection fly met hals en masker..en sindsdien staat ze lekker rustig op de wei..ik vind het een super fijne deken...en was nou ook nog eens in de aanbieding deze is het...

Afbeelding

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 07:15

ik ga er toevallig dinsdag 1 kopen, gewoon zonder hals-kop stuk. ik heb al een kop stuk,

ik vind zo'n deken die helemaal over ze nek enzo zit niet zo geweldig...

gr. roos

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:09

Kyona schreef:
Wat betekent ambetant? Als je je paard er mee in de wei wilt zetten, moet je wel zorgen dat je een goede hebt anders is ie zo gesloopt. Voor met rijden wil zo'n vliegen uitrijdeken met zadeluitsparing nog wel eens handig zijn.

= vervelend
IK vind vliegendekens wel praktisch , zeker de uitrijdekens.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:22

ik heb ook de bucas buzz off, fijne deken, werkt goed

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 14:23

m'n pony maakt geen 1 deken kapot, behalve de vliegendeken. gaat ze rolle in de wei..scheur dr in. en dan heb je nogwel een kwaliteit deken!
m'n oom had wat gehaald bij de da. t is een soort teer wat je op 1 plek op de hals moet spuiten. de vliegen kunnen daar niet tegen. maar toen ik op stal kwam ben ik gelijk weer weggelopen..stinken dat het dr deed..ongelovelijk en het hielp niet eens! dus gelijk m'n pony in de shampoo gezet..en die spuitbus maar weggegooid.

wat wij doen tegen de vliegen:

paarden 6 uur eten geven. ze 8 uur naar buiten doen. 11/12 uur weer naar binnen en ze 4 uur eten geven. en 6 uur tot uur of 12 weer naar buiten. rond deze tijden is het het koelst dus zijn dr ook lang niet zo veel vliegen.
en natuurlijk een hele boel veerust opspuiten! rijden doe ik dan meestal rond een uur of 10. het bos grenst aan onze bak.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 16:54

Ik heb de anky vliegendeken ,fijn ding.
Vind het een mooie deken,blijft goed liggen en overleefd nu zijn tweede jaartje Tong uitsteken.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 16:57

ik ga woensdag ook een nieuw halen.
heb nu een met halsstuk en ben er helemaal niet tevreden over.

weet nog niet wel ik ga nemen,het zou ook op moeten dienen voor op wandeling te gaan want dan flipt men paardje helemaal door en dat allemaal door die stomme beesten.

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 19:13

wat het gaat worden weet ik nog niet , maar heb wel al een idee,heb tijd tot donderdag dan kan ik erom, mijn winterdeken en zweetdeken zijn allebei van bucas ,met mijn winterdeken ben ik toch niet zo blij , dat deken had een achterflap die bevestigs was met velkro, deze viel altijd af , omdat haar weidemaatjes het leuk vonden om hem eraf te trekken, mocht ik hem gaan zoeken in de wei Clown maar 1 keer heben ze gewoon velkro en naad eraf getrokken dus de beide kanten zo gewoon af het deken zodat het niet meer te maken was. En achter een tijdje is de naad langs de flanken vanachter los beginnen komen waardoor langs beide zijden 2 scheuren zaten,en na een tijd zijn gewoon de buikriemen los gekomen de draad terug kwam los.
Maar met mijn zweetdeken heb ik geen enkel probleem gehad. Haha!