Wintec boom te buigen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Wintec boom te buigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 13:09

Ik heb zojuist een wintec zadel gekocht, maar mocht de witte boom te smal zijn heb ik gehoord dat je deze kunt laten buigen. Klopt dat?

Natasjaa

Re: Wintec boom te buigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:19

kan wel, maar wordt wel een zwak punt, omdat de zadels er niet echt op gemaakt zijn om Nog breder gemaakt te worden, speciaal voor de echte tankjes is er nu de wintec wide, dus als de witte niet past, zou ik die eens proberen als ik jou was!

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:23

Voor mijn pony was de witte ook te smal. De zadelmaker heeft een boom op maat gemaakt en die er ingezet, kostte me ongeveer 30 euro.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 14:03

Wintec wide ga ik ook voor (2 zadels nodig), maar net een wintec 2000 dressuur gekocht en fabi past net de de witte wintec boom niet dus vandaar Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 15:54

In mijn zadel zit ook een verbogen boom. Ik had een rode nodig maar die hadden ze niet meer liggen. Dus toen hebben ze een zwarte verbogen.

Ik heb dit wel in de ruitersportzaak laten doen. Hij werd eventjs verhit en toen op de juiste maat gemaakt.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 21:49

Mijn witte boom is ook verbogen door de zadelmaker om dat die te smal was!
Prima te doen hoor!

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 23:32

ik blijf er bij dat de zadels niet gemaakt zijn op t nog breder maken dan de breedste maat...

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 09:49

Ze hebben tegenwoordig ook mega brede bomen van wintec!!
Afbeelding
Misschien is dit iets? Kan je gewoon al kopen bij de zadelmaker of dealer van wintec!!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 10:05

aafje87 schreef:
Afbeelding
Misschien is dit iets? Kan je gewoon al kopen bij de zadelmaker of dealer van wintec!!

Die passen alleen in de bredere wintec.
Ik heb de smalste boom iets smaller laten maken en die verboog echt m'n hele zadel, kwam spanning op rare plekken. Ik zou het dus niet doen. Kan je niet wat vulling in de schouders eruit laten halen? (ik heb er nml wat bij laten doen)

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 10:19

batje schreef:
aafje87 schreef:
Afbeelding

Die passen alleen in de bredere wintec.
Ik heb de smalste boom iets smaller laten maken en die verboog echt m'n hele zadel, kwam spanning op rare plekken. Ik zou het dus niet doen. Kan je niet wat vulling in de schouders eruit laten halen? (ik heb er nml wat bij laten doen)

Oow? Ik dacht dat deze bomen ook zouden gaan passen in de normale wintec's? Denk verkeerd gelezen dan!!

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:25

ik zou verder zoeken naar een zadel met boom die wel past. wat je namelijk aan de voorkant oplost door te verbreden krijg je aan de achterkant van het zadel terug, daar verbreed je namelijk niet. even doorzoeken lijkt mij een goedkopere en paardvriendelijkere oplossing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 18:52

Je kan ze idd ook zelf verbuigen. Nodig, goede bankschroef, kleine moker, en veel ruimte. Is zwaar werk, als je het zonder verhitten doet, maar ook goed mogelijk.

Ik heb destijds geen standaardboom in mijn zadel gekregen, maar een zelfgemaakte door de zadelmaker, dus ik heb m een aantal keer zelf verbogen Lachen