nieuwe bak:D?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

niekie_luf

nieuwe bak:D?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 12:05

bij mijn verzorgpony (die ik elke dag verzorg+rij) omdat het baasje te groot is geworden en daardoor ander paard heeft) niet dat die pony zo klein is maar het baasje is gewoon groot Vork maar er komt dus een rijbak. wat ik heel erg leuk vind want anders moet ik de straat op en ze is soms nogal een muts buiten. dus kan ik elke keer in de nieuwe bak rijden alleen met les niet.

maar nu komt de vraag. de bak is in het begin waarschijnlijk best zwaar.. moet je dan gewoon een uur lang daarop rijden of kan je beter maar 20 minuten elke keer, totdat de bak niet meer zo zwaar is?

doeidoei

Anoniem

Re: nieuwe bak:D?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 12:57

Ligt er aan hoe sterk je pony is en wat zijn conditie is, ik reed met mn fjord net zo lang als normaal, ws ze ten minsten eens moe. Als je merkt dat je pony moe wordt moet je langzaam naar het uitstappen toerijden.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:15

ik zou het niet doen gelijk een uur, mijn paard krijgt daar dikke benen van als ik dr een uur op een hele zware bodum rijd.

JenRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:31

Zelfde als bij PartTwo.
Ik zou het een beetje aankijken...... Ik weet natuurlijk ook niet of je pony daar gevoelig voor is. Gelijk een heel uur zou ik niet doen. Beetje rustig aan beginnen.... Lachen

niekie_luf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 07:25

oke dank je wel!