Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

lailapri schreef:Nu al een aantal keer meegemaakt, 2 jarige als 3 jarige net onder het zadel verkocht, jij gaat ze trainen, en kijkt eens tanden, zijn ze 3 jaar (had je natuurlijk kunnen laten keuren maatr ik was het zelf niet)

lailapri schreef:Huidaandoeningen kun jezelf ook zien, als je een paard laat keuren moet een DA het opmerken... de schimmelinfectie kan ook zo de kop opsteken zonder dat een verkoper daar weet van heeft, soms staan paarden maar heel kort op stal bij een handelaar, en om dan te zeggen dat het door de handelsstal komt...Paarden die vanalles blijken te mankeren achteraf, mok, schimmel,
lailapri schreef:wormen+lintworm. Ook ruinen die achteraf een klophengst blijven te zijn, waarvan 1 bal is weggehaald of beide niet. Paard dat met beide voorbenen kreupel loopt, wat je dus niet kan zien als je er geen verstand van hebt en ga zo maar door

lailapri schreef:Het probleem is dus dat de verkopers zeggen dat het paard 100% in orde is, en acheraf blijken dan dingen met het dier te zijn die niet kloppen. Als je geen verstand hebt van paarden moet je toch ook eerlijk behandelt worden en niet een of andere knol aangesmeerd krijgen.... Ik zeg altijd maar eerlijkheid duurt het langst, ik weet niet hioe jij daarover denkt alane
KiWiKo schreef:handelsstallen zijn betrouwbaarder dan particulieren

KiWiKo schreef:handelsstallen zijn betrouwbaarder dan particulieren
Alane schreef:een handelsstal heeft een naam hoog te houden een paticulier niet
jansen bedonderd 1 X als parti. ..... de handelsstal ook maar verliest daarmee zijn naam en verkoopt steeds minder/slechter
bokkenootje schreef:Wij hebben een pony gekocht bij BM stables, een schatje dat wel maar hij zat wel vol met rode bloedworm en zo erg dat hij na 3 keer ontwormen pas schoon was, hij zat dik in het haar toen we hem kochten maar de lange haren op zijn buik bleken dus door de wormen te komen! Hou dat wel in de gaten voordat je een pony bij anderen plaatst. Ik heb de indruk dat handelsstallen het vaak niet zo nauw nemen met ontwormen en enten laat staan chippen of een paspoort. Verder blijft de aankoop van levende have toch een kwestie van klikken tussen mens en dier en dat is en blijft het belangrijkste ga op je gevoel af, kijk hoe de stallen eruit zien, hoe de andere paarden reageren. Wat ik ook nog wel wil zeggen dat ze bij BM stables wel heel eerlijk waren over de eventuele gebreken van de dieren, want er stond echt een schatje maar dat was een luchtzuiger en dat werd er echt netjes bijverteld. En ja die wormen... pech of ... je kan dat aan de buitenkant vaak niet zien. Maar wees allert.