Probleem met trapmachine

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Probleem met trapmachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 22:41

Wij hebben een probleem, de pony'svan mijn buurman worden flink afgeracht.

Mijn oude buurmeisje (nu verhuisd) verzorgte ze altijd, nu kan ze dus minder komen. Als de zoon van mijn buurman een vriendin heeft mag die altijd op de pony's rijden (ja zo wil ik ook wel vrienden woren) en mag alles, als wij wat zeggen komt me buurman laaiend aan en is het onze schuld hoewel we het goed bedoelen en wij weten hoe de pony's werken. Nu is het dus weer zo ver. Mijn oude buurmeisje had de dochter (meisje is nogal verwent een kik en ze krijgt het voor elkaar) leren rijden op een nette aardige maar consequente manier. Beide pony's waren met lichte hulpen te rijden. Ze zouden allebei drachtig zijn, de kleinste had haar veulen er een tijdje geleden uitgegooid, en is dus al weer een tijdje onder het zadel. Nu is er dus weer zo'n nieuw meisje die met die dochter gaat rijden. Dat meisje schopt en trekt tegelijk en weet ik eht allemaal, de pony werd botter en botter, daarnaast heeft ze ook die dochter even omgeschoold tot trapmachine. Nu bleek die andere pony schijndrachtig te zijn en heeft mijn oude buurmeisje er 1x op gereden, heel rustig.
En ineens rijdt dat meisje ook op die pony, 2 uur buitenrit, nog een uur in het land crossen (ponby staat al paar maanden stil). Dit was gister en vandaag in de hitte van half 12 tot 2 uur gereden, pony's compleet in het zweet, en maar schoppen en trekken. Pony's zijn met geen mogelijkheid meer vooruit te krijgen, trappen naar je been openen hun mond met lichte teugeldruk, ontspannen niet meer enzovoorts. Mijn buurman vind dit allemaal wel mooi om te zien, zijn dochter die rijdt. Dit gaat dus echt fout en is onwijs zielig, is er iets wat wij kunnen doen zonder ruzie te krijgen en of weggestuurd te worden? ik verzorg hun hengstje, en kan hem echt neit missen.

Frantic

Re: Probleem met trapmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 07:19

Kiezen, of je blijft of je gaat.
Het is zijn pony en zijn dochter. Je kunt hoogstens aanbieden om les te geven.
Maar verder niet mee bemoeien, en je jalouzie uit schakelen, dat het een verwent meisje is ( in jouw ogen) heeft nergens iets mee te maken, voorlopig heb jij er aleen voordeel aan dat ze zoveel pony's heeft.
Maar als je je er aan stoort, dan moet je wegwezen. Je hebt zelf 9 pony's dus eigenlijk heb je zowiezo al weining te zoeken met een verzorgpony, laat die lekker aan een ander.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 08:45

euh ja ben het met Amondi eens. Ze vragen niet om commentaar dus vooral ook niet geven, zeker niet als je er als vrienden wilt blijven komen.. Dat je zelf zoveel pony's hebt dat weet ik niet. maar als ik er zoveel had ging ik mijn tijd lekker in die beesten stoppen ipv verzorg paardje

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 10:09

we hebben er 10 staan, maar heb er zelf maar 3. Andere mensen kunnen niet met die hengst opschieten, soms komt er iemand die denkt van wel, slaat knoeit en weet ik het en ik heb weer een half jaar werk het eruit te krijgen, je moet hem heel voorzichtig maar oprecht behandelen en niet slaan om iets dat hij eng vind. Maarja. Als ze bij mij in de bak komen rijden (nu komt het verwende) en ik zeg wat of ik wil niet dat ze hier komen, gaat die dochter huilend naar haar vader en komt die woest naar ons toe. Als wij de pony's al gereden hebben, en zij moet met alle geweld rijden, bied ik nog aan, je mag op mijn pony rijden, gaat ze ook huilend naar haar vader, komt hij weer. Ik heb een keer een meisje die met die hengst bezig was verteld hoe ik het altijd met hem doe, en waarom, had dat meisje dat gezien, mocht ik neit meer komen. En zo gaat het dus, ik heb al verschillende boden op de hengst uitgebracht, maar die wil hij niet. Het is een klophengst, niet opgevoed, niet netjes bijgehouden (bekapt ontwormt geënt etc) en waarschijnlijk onvruchtbaar, dit is het 2e jaar dat hij dekt, maar er loopt nog geen leven veulen rond, er is er vorig jaar 1 levend geboren, maar na een paar weken hebben ze die laten inslapen vanwege een afwijking. Daarnaast heeft hij ook geen papier. Ik ben niet jaloers op haar hoor! mar allen vreselijk kwaad. Wij hebben die pony's beleerd. De grootste had me buurman gekocht voor me oude buurmeisje, en nu rijdt er dus iedere keer iemand anders op, kan ze er niets mee en wordt de pony ook nog eens verpest. Het is een hele gevoelige pony die in de stress raakte bij teveel druk, maar dat is nu niet meer zo, je ken blijven schoppen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 10:14

Oja heb lesgeven al geprobeerd, maar halvere wege de les lopen ze weg, ze willen liever buitenrit maken. Ben ik dus helemaal meegelopen om die pony op te zadlelen enzo, komt dat andere meisje zijn ze weg. Marja mijn lessen bestaan niet uit enkel rijden, ik leer ze hoe e hulpen moeten geven door middel van longeren en lange lijnen, geef je daar verkeerde of te grote hulpen in het effect veel duidelijker te zien, daarnaast doe ik ze wel eens los in de bak, meiden een longeerzweep en dan moeten ze proberen de pony's te laten stappen, een van de pony's is als de dood voor de longeerzweep en moet je er dus heel voorzichtig mee omgaan. Ik heb ze nu 3 lessen gegeven (er naast) en 2 lessen erop, en ze rijden de pony's ondanks dat ze niet in evenwicht zitten en nog neit zo god lichtrijden enzo heel zacht. Want ja ze weten wat e gebeurt als je trekt.