Wij hebben een probleem, de pony'svan mijn buurman worden flink afgeracht.
Mijn oude buurmeisje (nu verhuisd) verzorgte ze altijd, nu kan ze dus minder komen. Als de zoon van mijn buurman een vriendin heeft mag die altijd op de pony's rijden (ja zo wil ik ook wel vrienden woren) en mag alles, als wij wat zeggen komt me buurman laaiend aan en is het onze schuld hoewel we het goed bedoelen en wij weten hoe de pony's werken. Nu is het dus weer zo ver. Mijn oude buurmeisje had de dochter (meisje is nogal verwent een kik en ze krijgt het voor elkaar) leren rijden op een nette aardige maar consequente manier. Beide pony's waren met lichte hulpen te rijden. Ze zouden allebei drachtig zijn, de kleinste had haar veulen er een tijdje geleden uitgegooid, en is dus al weer een tijdje onder het zadel. Nu is er dus weer zo'n nieuw meisje die met die dochter gaat rijden. Dat meisje schopt en trekt tegelijk en weet ik eht allemaal, de pony werd botter en botter, daarnaast heeft ze ook die dochter even omgeschoold tot trapmachine. Nu bleek die andere pony schijndrachtig te zijn en heeft mijn oude buurmeisje er 1x op gereden, heel rustig.
En ineens rijdt dat meisje ook op die pony, 2 uur buitenrit, nog een uur in het land crossen (ponby staat al paar maanden stil). Dit was gister en vandaag in de hitte van half 12 tot 2 uur gereden, pony's compleet in het zweet, en maar schoppen en trekken. Pony's zijn met geen mogelijkheid meer vooruit te krijgen, trappen naar je been openen hun mond met lichte teugeldruk, ontspannen niet meer enzovoorts. Mijn buurman vind dit allemaal wel mooi om te zien, zijn dochter die rijdt. Dit gaat dus echt fout en is onwijs zielig, is er iets wat wij kunnen doen zonder ruzie te krijgen en of weggestuurd te worden? ik verzorg hun hengstje, en kan hem echt neit missen.