Ok ik weet dat er diverse topics zijn over de voeding van paarden maar niets heeft tot nu toe tot het gewenste resultaat gebracht.
Mijn paard is een 13 jarige half-quarter en wordt bereden volgens Natural Horsemanship/western en daarbij maakt hij geregeld lange en korte buitenritten.
Hij staat dag en nacht op een volle weide en krijgt 4 maal daags haver, luzerne, bieten en hooi bijgevoerd.
Daarbij krijgt hij tevens 2 maal daags 2 scheppen weightbuilder van de paardendrogist.
Helaas komt hij niet aan in gewicht, sterker nog je kan haast zijn ribben tellen.
De paardentandarts is geweest en heeft zijn hele gebit schoongemaakt dus aan zijn tanden kan het niet liggen. Ook is hij op tijd ontwormd en ingeent en de veearts kan tevens geen andere afwijkingen vinden.
Meneer krijgt tevens fyiotherapie om zijn gewrichten soepel te houden.
Ik heb heb tevens een hele tijd basisbrokken erbij gegeven maar ben hiermee gestopt omdat het niets hielp.
Wat kan nu nog helpen?
Hij krijgt zeker niet teveel beweging omdat hij maximaal 4 keer per week loopt en vaak ook maar 45 minuten per dag.
Wat wel een punt is, is dat hij enorm nieuwsgierig is en niets wil missen, hij is ook altijd heel druk bezig met alle andere paarden en gunt zich weinig tijd om te rusten op de wei. Zou dat het probleem zijn? Dat hij teveel energie verbruikt?
Alle tips zijn welkom!