hooi vraagjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

hooi vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 19:40

wanneer kun je hooi het best inkopen ?

welk hooi is het best ?
weidehooi of dijkhooi of wat anders .. ?

we willen ook graag kuil ... maar als we nou dijkhooi ofzo voeren .. daar zitten best veel vitamines enzo in en is best wel goed hooi .. maar moet je daar dan ook veel meer van voeren dan met kuil?

en nog speciale manier van het opslaan van hooi? de do's en dont's

alvast bedankt

Nimmy

Re: hooi vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 19:51

leg t hooi nooit diect op de grond, doe er of een dun laagje oud hooi onder of pallets ofzow, voorkomt schimmel in t hooi...

ennuh welk hooi t beste is, geen idee, wij halen t thuis van t land af, laten t een tijd liggen (minimaal 6 weken!!), en hij doet t er goed op aan zn buikje te zien.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 19:59

Weide of dijk hooi is allebei beter voor een paard dan kuil. Kuil is veel te rijk ofwel 'geil' zoals dat ook wel genoemd wordt (hier altans) Kans dat een weide flink bemest wordt is denk ik groter dan dat een dijk bemest wordt, maar een paard eet van nature arm gras/ruwvoer en hierop is zijn blindedarm aangepast en niet op het vette kuil, wet meer voor herkauwers bedoelt is.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 22:10

ok .. dus ik zou gewoon hooi moeten nemen ... ik denk dat ik dan de gulden middenweg neem en kies voor het dijk hooi wat volgens mij veeel vitamine rijker was dan het weidehooi .... en ik ga het op ouwe palletsleggen .. me ma kan daar nog aan komen ..maar in welke tijd kun je het beste je hooi kopen ?

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 01:03

snede van na 1 juli