2 hengst mini's bij elkaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

conquista

2 hengst mini's bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 19:36

Ik zit even met een vraagje...

Is het nou eigenlijk zo dat 2 shethengstjes bij elkaar altijd vechten wordt of is er ook een grote kans dat ze gewoon leuk met elkaar spelen?

Punt is... ik heb een mini gekocht (ja al veel topics over hem geopend Haha! ) en die staat bij een E, alleen kan hij niet met hem spelen. Gaat allemaal niet zo goed. Ik kan hem niet bij een shet van iemand anders plaatsen want er staan hier alleen merries.

De eigenaar van de wei wilde er wel 1 kopen om erbij te zetten wat voor mij qua financien en zorgen erg goed uit zou komen, maar het duurt me wat te lang aangezien ik zie dat mijn paardje er echt last van heeft.... Ik maak me gewoon op het moment veel zorgen om hem... is duidelijk dat hij zich alleen voelt en vaak opgejaagd door de E.

Nu zat ik te kijken of ik een shet erbij kon kopen, maar als ik hem zelf moet kopen mag hij gewoon niet teveel kosten... (+ ben heel erg bang dat ik het straks toch niet kan betalen en hem weg moet doen)
Nu zijn toch de goedkoopste die op internet staan allemaal hengstjes...

Vandaar de vraag..

Marigold

Re: 2 hengst mini's bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 19:43

ja maar...
dat betekend dat jou shet een gezelschaps shet krijgt?
1 pony omdat je die graag wilt, en nog zo'n zelfde pony voor erbij?
das toch raar?!

op zich kan je wel twee hengstjes bij elkaar zetten meestal hoor.vooral als ze nog jong zijn dan, je moet er geen oudere dekhengst bijkopen dan.
maar als je al een zo goedkoop mogelijke pony moet kopen, hoe ga je dat dan ooit allemaal onderhouden??

misschien kan je toch beter even wachten tot je stalbaas er een pony bij heeft gekocht voor je shet, zoals ik dacht te begrijpen uit je verhaal...
dan duurt het maar even iets langer.
ik zou het zielig vinden als je een shet kocht voor gezelschap, en je kan hem uiteindelijk niet onderhouden en je moest hem verkopen (aan wie???)

conquista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 19:59

Citaat:
1 pony omdat je die graag wilt, en nog zo'n zelfde pony voor erbij?
das toch raar?!

Zijn er veel rare mensen op de wereld dan... volgens mij worden er dagelijks gezelschapspony's gevraagd en aangeboden...
Of zou jij liever dan nog je pony alleen zetten?

Kan ook de mijne lekker ongelukkig laten zijn. Is maar waar je voor kiest he.

Ja en idd... dan duurt het maar iets langer... maar hoeveel langer weet ik niet... als er nu gezegd word van... dan en dan kunnen we eens gaan kijken... oke, prima... maar dat is dus niet zo.

En wanneer de eigenaar van de wei er 1 koopt is het ook puur als gezelschapspony dus alleen de kosten zouden dan het verschil maken. Die zijn dan in dat geval niet voor mij.

Het is niet alleen dat hij niet met de E kan spelen, maar hij zit gewoon echt niet om zijn gezelschap te springen. (Zou jij ook niet als je steeds opgejaagd wordt).

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 23:24

nou dan moet je overleggen dat jij alvast een ponytje koopt, en dat hij hem van je overneemt.

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 06:45

Toch zou ik goed overwegen of je het zou doen.
Bij ons achter stonden ook 2 shet hengsten bij elkaar........ging altijd hartstikke goed........totdat....wij er met onze merries kwamen.
Ze maakten elkaar zowat af, ze zaten onder de bijtplekken en trapte elkaar echt in elkaar.
Het was op een gegeven moment zo erg dat de eigenaar ze beide heeft laten ruinen.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 08:31

ik heb mijn 2 shethengstjes ook samen in de wei, ze zijn wel nog jong, eentje is 3 en de ander 1 jaar jong, maar die spelen met elkaar enz, af en toe geeft die 3 jarige een trap als die kleine lastig is Tong uitsteken maar met merrie's gaat het ook goed als die langs de wei lopen

en ik heb ook de 1 jarige als gezelschap voor mijn andere gezelschapspony ( snapt iemand het nog Tong uitsteken )

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 08:36

ja idd ze kunnen szmen en ze moeten absoluut GEEN merrie komen te zien want dan trappen ze echt zo door het hek heen hoezo niet laten ruinen??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 16:03

Ik denk dat Loveblacky het raar vind dat je een E-pony hebt (dat is nog niet raar Knipoog ) , daarvoor een gezelschapspaardje koopt : de Shet-hengst , en dan voor het gezelschapspaardje NOG een gezelschapspaardje.... dan zit je met 2 extra paardjes om te onderhouden , te voeren , verzorgen , die ziek kunnen worden....

Kun je dan niet beter de Shet wegdoen en er een andere pony voor terugkopen die WEL maatjes met de E kan worden ?

Of is de Shet niet alleen maar gezelschapspaardje maar wilde je het diertje ECHT graag hebben ?

Dan gaat het namelijk niet op allemaal Bloos

conquista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 17:50

Citaat:
Ik denk dat Loveblacky het raar vind dat je een E-pony hebt (dat is nog niet raar ) , daarvoor een gezelschapspaardje koopt : de Shet-hengst , en dan voor het gezelschapspaardje NOG een gezelschapspaardje.... dan zit je met 2 extra paardjes om te onderhouden , te voeren , verzorgen , die ziek kunnen worden....

Kun je dan niet beter de Shet wegdoen en er een andere pony voor terugkopen die WEL maatjes met de E kan worden ?

Of is de Shet niet alleen maar gezelschapspaardje maar wilde je het diertje ECHT graag hebben ?

Dan is er sprake van een miscommunicatie want de E pony is niet van mij. Die is van iemand anders. Ze staan alleen samen in de wei. Die kleine is alleen van mij.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:05

hih mijn 3 jarige hengstje is gezelschap voor mijn toekomstige haf, maar aangezien die er nog ff niet komt, hebben we een gezelschapsshet voor onze gezelschapsshet gekocht Tong uitsteken hihiih

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 22:15

Mijn instructrice heeft een klophengst (Shet) van een jaar of 5. Hij moest dus alleen staan en was altijd onrustig. De paarden maakte hij af, beet in de liezen e.d. Ik had een jaarling shethengst gekregen omdat de eigenaar ernstig ziek is en die heb ik aan haar gegeven als vriendje voor de klophengst en het gaat harstikke goed samen. Het klophengstje is veel rustiger geworden. De jaarling word wel binnenkort gecastreerd.

Bij mij in de buurt staan er ook 3 shethengsten bij elkaar, gaat ook harstikke goed!

Maryo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 22:30

Ik heb zelf een appie hengstje, waarvan ik hooptje dat hij samen kon lopen met mijn oude ruintje. MMMwha, dat was niet zo'n succes. Hij had het oudje even de sloot van dichtbij laten zien (hij was er zelf al weer uit geklommen, maar toch). Iets te heftig leeftijds verschil.

Ze lopen nu in gescheiden weitjes, maar dat was niet de bedoeling. Het hengstje vind het ook niet leuk in zijn eentje, dus daar moet waarschijnlijk toch eens een andere bijkomen. En daar wilde ik toch weer een dekhengstje voor nemen. Je ziet ze toch wel vaker samen staan (2 hengstjes), maar kan best tegen gaan vallen.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 23:24

ik heb even twee volwassen minihengstjes(die beiden ervaring hadden met dekken) bij elkaar in mijn ruinenkudde gehad,het ging aardig maar wel altijd volop bewging in de kudde.

toen...kwamen er merrie de weide ernaast en was het 24 uur per dag ontsnappen,opjagen.

toen ze samen in 1 stal kwamen werd het echt te erg...ze moesten uit elkaar!

ik heb meer hengstjes gehad,ging vaak altijd goed totdat er een merrie kwam.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 11:32

ik heb 1 grote hengst en 2 shethengstjes 1 super dominante ruin en 2 merries (1 x groot 1 x shet)

alles staat bij elkaar , er is een duidelijke rangorde

de veulens spelen saampjes en als er een der merries hengstig is mag er mar 1 in de buurt komen

de shet veulens zijn super braaf (beide hengst ruim een jaar en wat jonger) als ze te ver gaan word dat binnen de kudde direct verholpen ...afgestrafd

moet dus wel kunnen , maar 1 shet kost qua voer miss niet zoveel maar kwa hoefsmid en arts zijn ze net zo duur als een grote ... denk daar wel aan

en aan de leeftijd , daarbij moet je dus wel kijken of het klikt binnen de kudde

ik heb hier een ruin gehad die dus echt niet geaccepteerd werd in de kudde beestje had geen leven , en heb m dus moeten verkopen (staat nu dolgelukkig in een wei met een ander paardje , is verkocht aan een andere bokster)