Dit paard de moeite waard om te kopen? (+ foto)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Dit paard de moeite waard om te kopen? (+ foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 17:03

Hey,

ik ben hevig op zoek naar een nieuw paard, want mijn Chipieke is jammer genoeg in februari weggegaan wegens een kapot been Huilen

Nu kwam ik dit paard tegen en hij sprak me wel erg aan!

informatie:
- ruin
- 9 jaar
- 173 cm
- mak te berijden paard
- technisch perfect aangereden in dressuur
- zeer sociaal in omgang naar mensen toe
- zeer ruime bewegingen

de prijs is enkele enorm laag! €1600... dat is hetgene dat mij eigelijk wat terughoudend maakt... Zo'n paard voor zo'n klein bedrag! Even een foto voor het zicht. Vind het echt zo'n knapperd!

Afbeelding

tessie1985

Re: Dit paard de moeite waard om te kopen? (+ foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:04

als je hem laat keuren en het klikt en hij word goedgekeurd is het toch prima??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:06

ja precies... en ga er een paar x heen, dan weet je zeker dat het geen pokkebeest is dat eigenlijk niks liever doet dan in mensen hun billen bijten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:07

Daarbij he, als je kijkt dat E1600 gewoon 3500 gulden zou zijn is het helemaal niet zo belachelijk goedkoop ofzo! 3 jaar terug zou dat een volkomen normale prijs zijn. Ik vind eigenlijk de prijs voor paarden momenteel heel hoog liggen, dit is eindelijk een keer een normale prijs...

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:10

Hij heeft geen papieren, en is al niet superjong meer en heeft geen wedstrijden gelopen (staat er niet bij iig.) Dus daardoor is hij waarschijnlijk niet zo duur. het lijkt me een leuk paard zo vanaf de foto!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:12

volgens mij heeft ie nogal dikke kogels.echt mooi en functioneel gebouwd is hij ook niet,maar dat kan door de foto komen.
technisch perfect dressuurmatig,mmm,beetje vreemde zin:je richt een paard niet technisch af maar functioneel of makkelijk na te rijden...
ik zou in ieder geval gaan kijken!wij hebben ooit eens een paard gekocht voor 900 euro(onbeleerd) maar dan ga je toch nadenken...dit paard was en is gewoon perfect en ik snap nog steeds niet waarom hij voor zo'n klein prijsje weg mocht.
gewoon gaan kijken,klikt het dan laat je hem keuren...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:14

Hij lijkt achter inderdaad enorm dikke kogels te hebben. Als je hem wil kopen, laat hem dan rondom op de foto zetten!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 17:14

Ik moet geen superpaard hebben hoor Tong uitsteken Gewoon een paardje waar ik lekker mee kan rijden, binnen en buiten, en misschien een klein dressuurproefje op de wedstrijden op de manege zelf. Ben echt niet op zoek naar een 'sportpaard'. Denk dat ik hier toch even naar ga bellen! Vind het echt zo'n lekker beesie Schijnheilig

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:18

Even bellen mailen o.d. of hij geen stalgebreken heeft?
Of misschien als je daar komt vertellen ze pas zijn stalgebreken. Zorg in ieder geval inderdaad laten keuren en proefweek of langer.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:22

ook al wil je geen sportpaard,je gaat je toch irriteren als je elke keer een houten klaas uit stal trekt,hem elke dag een half uur in moet stappen eer hij een beetje begint te lopen en je hem ook nog eens 3 kwartier af moet spuiten omdat ie anders de volgende dag zn poten helemaal niet meer kan bewegen...kijk uit wat je koopt!!hoe leuk een paard ook lijkt,je weet het nooit.
ik zou indd wel even bellen en ook even gaan kijken!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 17:22

Hij staat al een geluk niet echt ver van ons, dus we kunnen best eens op een 'onverwacht' moment langsgaan, zodat we zeker kunnen zien of ie geen 'verborgen' gebreken heeft. Ga vanavond even overleggen met mijn vriend of hij dit iets vindt en dan bel ik onmiddelijk voor een afspraak Haha!

xxx

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 17:24

Ga iig als ik ga een DA meenemen, als ik dan nog eens ga neem ik er 2 mee, en de derde keer neem ik nog een andere mee. De vierde keer zou ik hem meenemen. Zo heeft een kennis van mij het uitgelegd. Zoveel mogelijk andermans mening vragen en een keer onverwacht langsgaan. Hoop echt dat dit iets wordt, en zo niet, er staan nog genoeg paarden te koop Haha!

Voor wie dit raar vindt: een stalgenoot van mij heeft zelfs 7 DA's naar der paard laten kijken Vork Pas toen de 7de keer werd er opgemerkt dat ie iets aan zijn been had. Hebben ze gemerkt door onverwacht langs te komen. Ze heeft hem uiteindelijk toch gekocht, het was maar tijdelijk en is er nu toch al een tijdje vanaf. Was een blessure die weggegaan is door een tijd te rusten.

*edit: typfouten
**edit: stukje tekst toegevoegd Knipoog

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 18:37

je moet gewoon doen wat jou het beste lijkt.

ik heb mijn beide paarde niet laten keuren en 1 komt er zelfs van een manege af en daarvan wist ik dat zijn rug een lastig probleem zou worden. ben er verliefd op geworden en ben het nog steeds, hij loopt als een trein en wil nooit wat anders meer, ik heb bewust voor een oudje gekozen.

je moet voor jezelf nagaan wat jij reden vind om hem niet te kopen(bij gebreken) en keuren is geen garantie dat je paard goed is en goed blijft... te vaak al gezien op stal.

dus ik zou gewoon gaan kijken en op je gevoel af gaan.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 18:57

ik vind van wel! Ja maar dan moet het wel klikken en natuurlijk goedgekeurt zijn... lijkt mij. maar volgens mij kan dat heel wat worden!

succes als je hem koopt en anders met verder zoeken.

gr. roos

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 19:14

die van mij was ook niet belachelijk duur, en hen een super paard (bahalve staart en maneneczeem, maar die is bij hem heel goed te bahandelen)
gewoon eens kijken, m laten keuren, en een tijdje op proef nemen, dan merk je vanzelf of t is wat je zoekt of niet