Ik heb sinds kort een nieuw shetje erbij,, een hengstje van 14 maanden. Een dotje om te zien.. eerlijk
Nu moet 't ettertje zich ook nog als een dotje gaan gedragen..
Hij bijt nogal veel...en stijgert en schopt. Als hij schopt, krijgt hij flink op z'n flikker, en met het bijten een tik op zijn neus of ik bijt terug in z'n oor
Wanneer hij stijgert.. druk ik hem weer naar beneden. En natuurlijk belonen wanneer hij iets doet wat lief is
Maar het enige probleem is.. Hij lijkt het niet te snappen..!
En ik vind het vervelend om hem iedere keer maar weer te straffen.. En mijn probleem is.. ik ben echt bang dat hij op ten duur bang wordt voor mij.. of in ieder geval hoofdschuw of hoe noem je dat.
Vinden jullie dat ik gewoon door moet gaan.. Of hebben jullie een andere optie? Ik vind het zo vervelend.. en ik weet dat je super de puper veel gedult moet hebben met puberpaardjes.. (
) maar ik zie gewoon geen verbetering. En ik zit met nog één klein probleempje.. het lukt mij dus echt niet om z'n hoefjes uit te krabben.. Is dat al nodig bij zo'n jong beestje? Ik hoor namelijk verschillende verhalen..
Nouja.. als jullie tips/adviezen/info hebben.. graaaaaaaag
Groetjes...!!!!!!

al moet je natuurlijk zelf ook consequent blijven opvoeden. Hij leert dan in elk geval dat hij niet overal de baas kan spelen maar juist laag in de rangorde staat als jong paardje.
(er zijn uitzonderingen, maar niet de jonge shethengsten)