MYTEN paardenvoeders

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cavaletti

MYTEN paardenvoeders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 13:51

graag zou ik jullie bevindingen geven van Myten paarden voeders, Moet werkelijk super zijn en vele topruiters gebruiken het, ik gebruik het ook en ik moet eerlijk zeggen je ziet de paarden gewoon veranderen in positieve zin.
Het komt uit belgie, bestaat uit verschillende soorten muesli met kruiden.

graag ervaringen van mensen die het kennen, niet kennen, gebruiken of willen gebruiken

cavaletti

Re: MYTEN paardenvoeders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 13:54

sorry, moet zijn :graag zou ik willen dat jullie je bevindingen geven.

frieslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 14:09

ik gebruik ook myten paardenvoerders het bevalt mij echt uitstekend De paarden hebben veel meer energie en zien er veel beter uit. Ik heb zelf een merrie die nogal vaak last had van koliekaanvallen sinds we myten paardenvoeders gebruiken heeft ze er geen last meer van. ik ben echt heel tevreden over myten

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 14:16

Ja, goed he, dat zijn ook mijn bevindingen, ik ben normaal nogal sceptisch want je word echt doodgegooid met merken en soorten paardenvoeders, maar ik had al een paar keer gehoord dat het "wonderen"verricht en kennissen van mij die het voer gebruikten zijn toen dealer geworden en verkopen dus nu dat voer. ik kon toen natuurlijk niet achterblijven en ben het voorzichtig gaan gebruiken.
Ik merkte dus eigenlijk vrij snel dat de paarden beter in het haar gingen zitten, meer conditie kregen, beter door het lijf gingen komen, maar ook wel erg vooraarts en actief werden.
het blijkt dat er echte kruiden in zitten die ook de spijsvertering enzo verbeteren.
Nou ja ik dacht het zal allemaal wel, ben toen eigenlijk een tijdje weer op mijn oude voer overgegaan omdat dat lekker aan huis werd gebracht, maar ik zag echt gelijk terugval, dus snel weer op Myten.
Wat het geheim is weet ik niet maar ik vind het echt fantastisch voer,
ik voer trouwens nu ook dat soort kruidenlucerne ehh bioform ofzo heet dat geloof ik en ook die emmertjes met lijnzaadkorrels, erg handig, kant en klaar en zo vanuit de emmer een handje over het voer.

frieslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 14:28

wij zijn myten gaan voeren omdat we niet meer tevreden waren over het andere voer. Nou echt binnen 2/3 weken zagen we het verschil. De vertering werd bij ons ook echt stukken beter. Wij gebruiken ook de lijnzaadkorrels werkt ook echt heel goed en ze vinden het heerlijk. Wij voeren ook de bioform maar een klein handje dat was ons geadviseerd.
Maar wij voeren niet heel erg veel voer nog geen 1 kilo per keer. Wij voeren nu gerstenmix we zijn van de herbamix afgestapt omdat ze daar te heet van werden. Hoe zit dat bij jou als ik mag vragen?

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 15:24

wat is het precies van voer

heeft iemand een site.. of heeft er iemand een lijstje met dealers, of foto's hoe de voer zakken eruit zien?

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:53

Ik ken wel EquiFyt, is nieuw en komt ook uit Belgie, maar ben ook wel benieuwd naar MYTEN. Is er een site van?

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:54

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:03

ah, had de site net gevonden en dat is hem idd

N0_Limit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:52

Ik heb ook vele goeie verhalen over deze voer gehoord.. zelf wil ik der ook aan gaan beginnen maar waar kan je dat voer halen dan, of moet het besteld worden.. wie weet het

N0_Limit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:56

Ow laat maar ik heb net een hele boel informatie gekregen Haha!

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:26

Ik voer Mijten sinds mijn paard zeer atactisch uit Utrecht thuis kwam in november 2003.
De man die mijn paard zou gaan behandelen gaf als eerste het advies om hem meteen op Biomix te zetten, en werkelijk binnen een week veranderde mijn paard in zijn doen en laten.
Hij bloeide op van een futloos paard met pijn en een slepende achterhand, tot een energiek en vrolijk paard, dat zijn achterhand weer sterk maakte doordat hij weer looplust kreeg!

Ik heb meteen al mijn paarden op Biomix over gezet, dus geen brokken meer.
Inmiddels heet Biomix Herbamix.
Een minder puntje is wel dat het best duur is; 11,75 euro per zak, maar ik zou ze niet meer terug op brokken willen zetten.
Ik heb tussendoor ook weleens de Herbamix even weg gelaten uit het rantsoen, omdat ze veel in de wei stonden, maar ik zag mijn paarden binnen een paar dagen terug vallen.
Laatst bijgewerkt door Anita_D op 18-06-05 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 21:14

Anita_D schreef:
Ik voer Mijten sinds mijn paard zeer atactisch uit Utrecht thuis kwam.
De man die mijn paard zou gaan behandelen gaf als eerste het advies om hem meteen op Biomix te zetten, en werkelijk binnen een week veranderde mijn paard in zijn doen en laten.
Hij bloeide op van een futloos paard met pijn en een slepende achterhand, tot een energiek en vrolijk paard, dat zijn achterhand weer sterk maakte doordat hij weer looplust kreeg!

Ik heb meteen al mijn paarden op Biomix over gezet, dus geen brokken meer.
Inmiddels heet Biomix Herbamix.
Een minder puntje is wel dat het best duur is; 11,75 euro per zak, maar ik zou ze niet meer terug op brokken willen zetten.
Ik heb tussendoor ook weleens de Herbamix even weg gelaten uit het rantsoen, omdat ze veel in de wei stonden, maar ik zag mijn paarden binnen een paar dagen terug vallen.

Ja nou precies, dat bedoel ik, daarom vroeg ik me af of meer mensen zulke resultaten hebben gehad, mijn paarden veranderde ook echt, ik heb ook een tijd biomix (wat nu trouwens herbamix heet) gevoerd en voer het nu nog 1 x per dag en de rest gerstemix.

het is gewoon erg apart, maar de raarste klachten verdwijnen, het is puur natuurlijk alleen zit er een "geheim" recept van kruiden in, dit blijkt te zijn ontwikkeld door een oud boertje uit limburg die geneeskrachtige dingen deed ofzo en het voer ontwikkelde voor al die topruiters.

Ik weet dat gert Boonzaaijer en lijda streick bij dit voer zweren.

De paarden worden wel erg fit van de biomix, maar als je daar niet mee overweg kunt, kun je overstappen op gerstemix.

ik wil ook niet anders meer, daarom was ik zo benieuwd of ik de enige was, ik ben namelijk normaal echt niet zo goed gelovig, maar als je dit eenmaal gevoerd hebt wil je niet anders meer.

Voor degene die dealeradresjes willen, ik weet er wel een in gelderland, omdat ik daar zelf woon, maar veder kan ik wel eens informeren of kun je misschien op de site kijken.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 21:25

cavaletti schreef:
het is gewoon erg apart, maar de raarste klachten verdwijnen, het is puur natuurlijk alleen zit er een "geheim" recept van kruiden in, dit blijkt te zijn ontwikkeld door een oud boertje uit limburg die geneeskrachtige dingen deed ofzo en het voer ontwikkelde voor al die topruiters.

Hoe weet jij dit Verward
Die man heeft mijn paard genezen en blijft graag buiten de publiciteit Knipoog

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 22:11

Weet iemand ook waar ze dit voer verkopen in Noord-Holland (een dealerlijst ofzo) ?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 01:07

Ik voer het nu sinds ruim 10 of 11 jaar ongeveer, ik denk dat wij toen een van de eersten waren die het voerden vanaf dat het in Nederland te krijgen was, voordien altijd pavo gevoerd, maar o.a. op de Gerstemengeling doen ze het nog steeds heel goed, Knipoog

ik kan me nog wel herinneren dat mensen dat vreemd vonden,(maar na een paar weken niet meer, je kon inderdaad echt zien dat de paarden er duidelijk op vooruit gingen) in die tijd voerden de meeste mensen nog gewoon brok, en de muslie of mixen die je krijgen kon van andere merken, waren niet geschikt als volledige vervanging van brok, de meeste hadden veel te veel melasse, en te weinig granen, mijten is een heel natuurlijk voer,

sinds anderhalf jaar wonen we in België, en gaan we het voer zelf halen in Scherpenheuvel/Schoonderbuken, ik vind het zelf ook heel aardige mensen, altijd behulpzaam bij vragen, en ik ben ook niet van plan ooit nog iets anders te gaan voeren, onder andere ook omdat er gegarandeerd is dat er geen dierlijk afval in verwerkt is, ik weet dat er in de tijd van de varkenspest niks dierlijks ( bij wijze van nog geen boterham met kaas) meer over de grens vervoerd mocht worden, en dat in Zuid_Limburg verschillende leveranciers problemen met de aanvoer van bijv.brokken hadden, bij de Mijten voeders was dat geen enkel probleem, dat mocht gerust over de grens vervoerd worden, en ja dan kun je me een tuttebel noemen, ik wil weten wat ik mijn beesten voer,

mijn paarden doen het er goed op, wat genezing van kwaaltjes betreft, ik ben een kritisch mens, ik weet niet of ik daar erg veel geloof aan moet hechten, het zou ook toeval kunnen zijn, no offence hoor...........ik geloof alleen wat ik zelf zien kan,

maar dat is ieder zijn mening, daar is denk ik iedereen vrij in te denken wat hij of zij wil.

www.Mijten.be, als ik me niet vergis, daar staat ook een telefoonnummer, en ik denk als je die mensen gewoon een keer opbelt bij vragen dat ze je zeker verder helpen kunnen, het is echt een familiebedrijf, en als ik het goed onthouden heb is het voer indertijd ontwikkeld door Ben Mijten, een van de broers, die is zelf Dierenarts,

Groetjes Jacqueline

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 08:01

Prince schreef:
Weet iemand ook waar ze dit voer verkopen in Noord-Holland (een dealerlijst ofzo) ?

Ik zal even vragen aan mijn dealer of die adressen heeft van andere dealers door het hele land

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 08:06

Anita_D schreef:
cavaletti schreef:

Hoe weet jij dit Verward
Die man heeft mijn paard genezen en blijft graag buiten de publiciteit Knipoog

Oh, hoe heb je dat gedaan want ik heb ook een paard wat eigenlijk eens naar hem toe zou moeten. maar omdat ik in gelderland woon en hij ergens ver weg, weet ik niet hoe ik dat moet doen.
Vriendin van mij in belgie voert het ook al jaren blijkbaar haah wist ik niet eens, maar die is ook met een paard bij hem geweest??, die zei al tegen mij dat ik naar hem toe moest, maar ja hoe ga ik dat regelen.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:19

cavaletti schreef:
Prince schreef:

Ik zal even vragen aan mijn dealer of die adressen heeft van andere dealers door het hele land

Okay,

Alvast bedankt Haha!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:58

hoi,

Kunnen jullie nog wat meer vertellen over dit voer . Over de inhoud ervan. ben een beetje lui en heb nog niet op de website gekeken.
Op dit moment voer ik "de natuurlijk weg", bevalt op zich heel goed. En het bevat geen "troep" ( zeggen ze ).
Wat voor middelen worden er b.v. gebruikt als conserveringsmiddelen ( vaak E nummers ) bij Mijten ?

Groetjes,

Maris

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:34

Hoi Maris:

er zitten geen E-nummers in, dan zou het ook geen natuurlijk voer meer zijn, Mijten gebruikt geen chemische conserveringsmiddelen, kleurstoffen en dergelijke, hier zit echt geen rotzooi in, door de vitamine E en C is er een natuurlijk anti-oxidant, verder is dit ook geen voer wat erg lang bewaard kan worden, je zou een zak zeker binnen 3 a 4 maanden moeten opvoeren,
(staat er ook op), inhoud, tja ze hebben verschillende varianten, daarvoor kun je Mijten beter zelf contacteren, ik heb op dit moment alleen de Gerstemix, daar zit in:
Gerst, Gerstevlokken, Zemelenpellets, Maisvlokken, Spelt (graansoort waarvan voor mensen met allergie ook brood te krijgen is), Haverzemelen, Luzerne, Lijnzaad, Erwtenvlokken, Soja, Melasse, vitamines/mineralen, Tarwekiemen, Sojaolie en Lijnolie,
de exacte hoeveelheden vitamines/mineralen staan ook steeds op het etiket, maar dat ga ik nu niet ook nog allemaal overschrijven Clown

groetjes Jacqueline

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:37

Volgens mij voer ik dit ook alleen bij ons heet het anders. Maar het ziet er hetzeflde uit en komt ook uit Belgie. Ik ben het gaan voeren omdat mn jaarling geen brokken meer wilde eten en erg mager was geworden. Ik ben de muesli gaan voeren in combinatie met alpha A en met een week zag ik al dat hij wat aangekomen was. Ik heb mijn andere pony er ook op gezet.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 11:39

karoliena schreef:
Volgens mij voer ik dit ook alleen bij ons heet het anders. Maar het ziet er hetzeflde uit en komt ook uit Belgie. Ik ben het gaan voeren omdat mn jaarling geen brokken meer wilde eten en erg mager was geworden. Ik ben de muesli gaan voeren in combinatie met alpha A en met een week zag ik al dat hij wat aangekomen was. Ik heb mijn andere pony er ook op gezet.

NEEEEEE absoluut niet, MIJTEN is MIJTEN, ik denk dat jij dat culminar ofzo voert, MYten heeft alleen onder de naam MYTEN voer, en is echt bijzonder, omdat een ander voer ook toevallig uit belgie komt moet je het niet met elkaar gaan vergelijken of verwarren,
Probeer het eens, ik ben al aan het rondbellen geweest voor dealeradressen, het blijkt maar op paar plekken in nederland te koop te zijn , ze zoeken nog wel door het land dealers, maar zodra ik meer weet laat ik het weten,

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:23

Klinkt allemaal echt heel goed ! De natuurlijke weg voegt ook geen kleur,- geur, - en smaakstoffen toe. Alleen vind ik dat voer behoorlijk stoffig !

Ben heel benieuwd naar de dealeradressen !!
Al is het alleen maar voor , euh hoe heet het, de 15 kilo verpakking van gesneden grassen/hooi en kruiden !

Wordt er nog iets gedaan om de vertering te bevorderen ? Gerst is toch niet zo gemakkelijk verteerbaar voor de darmen ?

En zit er melasse in het voer ?

Alvast bedankt !!

Groetjes,

Maris

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:41

Ik voer ook al 2 jaar Mijten-voer aan mijn tinker, en dan de speciale mueslimix voor sobere paarden zoals quarters, ijslanders, fjorden en tinkers. Deze muesli heeft een heel laag eiwitgehalte. Mijn tinker doet het er prima op, ik geef haar dus de "Quattro" mix. En inderdaad ook de lijnzaadbrokjes, die je bijna nergens anders aan kunt komen. Het is best prijzig voer, maar ze heeft er niet veel van nodig en het ruikt heeeeerlijk (zou het bijna zelf eten Haha! ).
Ik heb een Mijten-leverancier die thuis levert, ik woon in Overloon, Noord-Brabant (tussen Nijmegen en Venlo).