Paard opeens drie keer zo druk als normaal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Paard opeens drie keer zo druk als normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 11:44

Heey,

Ik ben net 10 dagen op vakantie geweest en een vriendin heeft mijn paard toen gereden. Zij zegt dat hij vanaf de eerste dag dat ze hem deed hij giga druk was...Niet bokken of ervan door gaan maar gewoon giga hard lopen....Je kan dr niks mee alleen maar inhouden. Nu ben ik sinds woensdag zelf weer aan het rijden en bij mij doet hij het ook...Ik weet echt niet wat het is alleen vandaag had ik hem eerst gelongeerd toen ging het wel goed met rijden. Hoe kan dit komen?Dat hij opeens veel drukker is?Teveel voer ?HIj krijgt 2 kilo biks maar dat krijgt hij al zijn hele leven en hij staat overdag op het land. Ik snap er echt niks van.

elmiran

Re: Paard opeens drie keer zo druk als normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 11:49

Mijn pony is bij anderen meestal ook wel wat drukker. Dit doet ze dan meestal om de ruiter die erop zit uit te proberen. Mijn paard(is nog jong) reageert ook heel anders op een andere ruiter en gaat ook harder lopen. Heeft er wel eens eerder iemand anders op gereden? denk dat het er wel uit gaat als je weer een tijdje rijd.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 12:06

staat je paard vaak op de wei?
meestal worden ze drukker vanwege de vele eiwitten die erin zitten.(tenminste mijn pony wel).

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 12:09

beautylover schreef:
meestal worden ze drukker vanwege de vele eiwitten die erin zitten.(tenminste mijn pony wel).

nou, daar ben ik het eigenlijk niet mee eens Knipoog op de wei lopen ze veel, en mijn pony wordt daar veel en veel rustiger van Bloos

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 12:11

Nancy_evita schreef:
beautylover schreef:

nou, daar ben ik het eigenlijk niet mee eens Knipoog op de wei lopen ze veel, en mijn pony wordt daar veel en veel rustiger van Bloos

dat kan,elk paard is verschillend Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 13:34

mijn pony deed het afgelopen week ook, zo gek als een deur..
ik roep dan altijd dat we totaal ander weer krijgen..
en verhip...t is ineens weer heel erg warm.....

sinds vandaag doet hij weer normaal. kan idd ook van het voer komen, breng het krachtvoer terug naar een halve kilo, puur om de vitamiens ana te vullen en kijk of dat resultaat heeft...

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 13:40

ja daar zat ik ook al aan te denken.En er rijd wel eens vaker iemand anders op. Maar hij doet het nu ook bij mij. Alleen als ik eerst gelongeerd heb dan is het goed. Echt heel gek.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 10:29

barreltjuh schreef:
ja daar zat ik ook al aan te denken.En er rijd wel eens vaker iemand anders op. Maar hij doet het nu ook bij mij. Alleen als ik eerst gelongeerd heb dan is het goed. Echt heel gek.

tja... misschien heeft is hij gewoon vrolijk door het weer Knipoog een paard waar ik op rij heeft dat ook. En na het longeren is hij gewoon 'normaal' Schijnheilig Dus misschien raakt het vanzelf wel weer over.... ik hoop t voor je Knipoog

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 11:50

ja ik ook Lachen

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 16:52

Mensen gaan af en toe ook anders doen bij weerswisselingen (uhh raar woord maar kan nergens anders op komen Tong uitsteken ) Als er onweer in de lucht hangt worden sommige kinderen mega druk...iedereen reageerd er anders op. paarden ook

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 17:28

Ik heb net hetzelfde voor met Ranouk.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 18:58

hmmz ok ik ben van plan om hem de komende twee dagen voor het rijden te longeren en daarna weer ff kijken of hij het ''normale'' ritme weer heeft Tong uitsteken

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 18:09

laar me gauw horen of het is gelukt Knipoog

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 19:45

Okeey weer even een update het gaat nu weer een stuk beter. Hij krijgt nog steeds zelfde voer enzo en ik hem de laatste twee dagen niet gelongeerd. Samen met mijn instructrice ben ik aan iets nieuws begonnen. Het tja ik zal het maar ff losmaken noemen. Echt heel veel op de volte rijden en dan steeds stelling vragen en ook af en toe een beetje overdreven doorvragen en dan weer ontspannen zodat ie lekker z'n koppie laat zakken. Verder ervoor zorgen dat je op de volte de hoefslag niet raakt, want op die manier moet je blijven sturen en daardoor blijft ie op jou letten waardoor jij bepaalt wat je gaat doen en wat het tempo is. En denk er wel aan dat je de buitenteugel voor tempo en sturen is en binnenteugel echt voor de stelling. Doe dit in stap draf en galop, tis ff lastig maar het werkt bij mij erg goed. En bij het instappen doe ik heel veel halthouden overgangen werkt ook zeer goed. Nancy_evita hoop dat je er wat aan hebt. Anders pb je maar Lachen

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:29

ik zal vanmiddag oefenen fijn voor je dat het lukt! Sorry voor mijn late reactie trouwens

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 11:33