Ervaringen Kentaur zadels gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Ervaringen Kentaur zadels gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 10:05

Ik zit erover te denken om misschien een Kentaur zadel aan te schaffen voor Sjors (ipv mijn huidige zadel dus). Ik heb eigenlijk altijd A-kwaliteit zadels gehad en nog steeds en volgens mij is Kentaur een middenklasse kwaliteit,...

Niets mis mee op zich, maar ik zou graag wat ervaringen horen van mensen die een Kentaur dressuurzadel hebben.

Model, type, ervaringen, prijs, kwaliteit?

Puera

Re: Ervaringen Kentaur zadels gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 11:18

Check de FAQ's even. Daar staan diverse topics met veelgestelde vragen. Dus ook topics over KenTaur-zadels (even wat naar beneden scrollen).

Succes!

npguitv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 11:50

Ik heb toevallig die van mij net te koop aangeboden, maar dit is wegens het niet meer passen. Ik vind zelf dat ze extreem lekker zitten en voor de prijs kwaliteit verhouding zit je gewoon goed. Okay het is niet te vergelijken met een KN bijvoorbeeld, maar die kost dan ook 2 x zoveel. Ik heb trouwens van mijn zadelmaker gehoord dat Kentaurs zo populair worden dat de nieuwprijs omhoog gegaan is. Ook schijnen ze er opvallend weinig 2e-hands te zijn omdat ze dus zo goed bevallen!
Mijne is nu een jaar oud en ziet er gewoon nog hartstikke netjes uit. Intresse??

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 11:54

Tja ik heb er 2 een spring (rood) en een dressuur SUPER wil geen ander merk meer.

Prijs kwailiteit verhouding is super en het leer is ook prima ik doe er weinig aan en het blijft er mooi.

Reeds diverse malen over geschreven hier op bokt. Zou zeker eens gaan kijken naar zo'n zadel je hebt ze in diverse modelen.

Succes

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 13:46

ik heb een nieuwe kentaur besteld. Het model Penelopa, die zat voor mij het lekkerste omdat je al bovenop bij je bovenbenen steun hebt, en ik heb dat nodig ivm rugklachten.. Verder is de zit heel zacht en fijn en niet gedwongen, maar wel steunend. Omdat het zadel in het bruin word besteld betaalde ik er meer voor maar normaal gesproken liggen de prijzen rond de 800 euro, afhankelijk van het model kan het wat varieren. Ik zou zeker zo'n zadel eens proberen, ik vind het hele fijen zadels!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 14:08

In ieder geval al hartstikke bedankt, ik zal de FAQ's ook eens nalopen! Zadelman (Fugers) kotm donderdag en die neemt iig Kentaur mee om te passen.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 15:34

ik rijd ook op een KenTaur, ge-wel-dig, daarvoor reed ik op een diepe Ainsley, maar KenTaur vind ik echt beter zitten!

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:44

Ik heb ook een Kentaur Penelopa, een heel fijn zadel. Het enige nadeel is dat je snel slijtageplekken krijgt van de beugelriemen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:04

nameless heeft de kentaur medeaII deze is qua zit vergelijkbaar met de prestige top dressage. leer kwaliteit is vergelijkbaar met kieffer

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 22:16

Kieffer leer is toch best aardig, dat gaat meestal wel heel wat jaartjes mee. Nou ben benieuwd donderdag hoe het zit/ligt/voelt/eruit ziet! Hebben jullie misschien foto's van jullie zadels? En in welke kleurencombinaties zijn deze zadels verkrijgbaar?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:39

ik heb hem nog niet Haha!

Maar ze zijn er in het zwart, negro (chocobruin), tabacco, ligt tabacco, redwood en london..

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 07:04

Maar dan alleen in die kleur, of bijv. ook een combi van zwart met negro (ik noem maar wat)?

esmee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 07:26

Ik heb ook een kentour dressuur, ik heb geen idee welk soort. Ik heb hem al 4 jaar en hij ziet en nog steeds supernetjes uit. Ik vindt het ook erg goede zadels. Veel mensen bij mij op stal hebben hem ook.

Gr Esmee

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 09:28

Die van staat ook te koop. Omdat ik wil over stappen naar een KEntaur met een diepere zit en meer wrong en in tabakkleur. Maar vind het ook heerlijke zadels. En past heel goed op mijn paard.
JHier in brabant zijn de Kentaurs 815 euro. Maakt niet uit welk model of welke kleur.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 09:31

combinaties zou ik niet weten, zal je over moeten informeren bij de dealer.

kleuren zijn light tobacco, dark tobacco negro en zwart. bij springzadels is en nog een lichtere kleur, maar ik neem aan dat je voor dressuur gaat Haha!

dit is iig de light tobacco (model medeaII) na 1 keer in de hamanol gezet te zijn

Afbeelding
thuis heb ik een betere foto van dat zadel, maar ik ben deze week niet of nauwelijks thuis ivm de ruiterdagen.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 10:03

Ik heb nu sinds maart mijn kentaur seneca (VZH richting springen) en ik ben er erg blij mee, mijn zit is er veel beter door geworden en ik kan er uren op weg zonder problemen te krijgen, zit heerlijk.

Hou alleen wel rekening met een lange levertijd ivm populariteit, als je een afwijkend zadel besteld.
Ik heb dus een brede boom en ook een brede zit voor mezelf, die moest uit Tsjechie komen en daar heb ik bijna 5 maanden op moeten wachten (was ook wel erg extreem).

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 10:18

ik heb een jaar geleden een kentaur artemis gekocht bij fugers.
top zadel, hele goede zit, lekker zacht en voldoende steun.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:07

Combinaties van kleuren zijn volgens mij niet mogelijk. Maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen..

Ralinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:45

ik heb vorig jaar ook een kentaur artemis gekocht bij Fugers.
Ik vind het een heel fijn zadel. het zit lekker zacht en ik heb er goede steun aan. Ik kan je dit zadel echt aanraden. Het is een goed zadel voor relatief weinig geld. ik heb er toen 850 euro voor betaald.

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:09

Ik heb er ongeveer 775 voor betaald, dacht ik...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 13:32

Ziet er fraai uit Lissy, maar dit is toch Nameless of vergis ik me nu? Vraag me alleen af welke kleur mooi zou staan op Sjors ipv zwart?

Dit zijn wij:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:38

Voor een bruin paard zou ik niet zo snel voor bruin tuig gaan, maar dat is mijn smaak. Dan zou ik eerder naar lichtbruin neigen.

Ik wil ook nog eens ooit bruin tuig voor Bob gaan aanschaffen, dat word dan donkerbruin in combinatie met creme op de wedstrijden, ik kan niet wachten! Maar helaas nog even doorsparen, want daar moeten ook bruine laarzen bij Knipoog

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 14:06

Shannay, je mag met bruine laarzen niet op wedstrijd Bloos

Anoukie, ik heb een iets bruiner paard, dus neigt naar iets donkerderbruin, maar wel met zwarte manen en staart. Ik heb voor hem de Negro besteld. Dus de chocobruin, ik vond de andere TE licht, maar dat is ieder zijn smaak natuurlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 14:14

Die zijn ook niet voor de wedstrijden bestemd Haha!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 14:19

Ik heb een springzadel van Kentaur geprobeerd maar deze paste me niet, had na 1 keer rijden mijn bovenbeen opengereden op de wrong, raar maar waar. Maar is natuurlijk persoonlijke ervaring.
Zag er wel mooi uit dit zadel.