Haver

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hel1

Haver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 19:27

aangezien de eigenaar van mijn verzorgpony een zak geplette haver heeft gekocht ben ik wel benieuwd naar de volgende dingen,

wat heeft haver voor invloed op het paard??

hoeveel zou je ong. op een dag moeten geven??

Miphan

Re: Haver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 09:04

Het maakt een paard wat pittiger en attenter en heet is erg goed voor de ontwikkeling van de spieren van het paard en voor de vacht. Ik zou maar een schep(je) per dag geven...

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 09:37

pittiger is onzin. willem kreeg ruim een kilo per dag en ging er echt geenpas harder van lopen.
haver zitten veel eiwitten in en eiwitten leveren energie. vandaar dat sommige paarden er op kunnen reageren. dat is hetzelfde met sport en basis brok. in basis vind je haast geen haver en in sportbrok zitten verschillende soorten verwerkt, omdat je meer energie wilt als je paard intensiever moet gaan werken.

ik weet niet hoe intensief die pony gereden wordt, ik zou hem niet teveel geven omdat je kans hebt datie dikke benen gaat krijgen, omdatie het eiwit allemaal niet kwijt kan

hel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 09:41

ze word elke dag een uur gereden, wedstrijdgericht

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 13:17

Hoi,
Dan nog niet teveel geven, je hebt grote kans dat je paard er streken door gaat krijgen ..
Je hebt natuurlijk ook *zoals gekke_koei al zei* kans dat je paard helemaal niet reageerd, maar probeer het eens rustig aan.. Stel dat ze wel reageerd.. Ongelukken zijn bij niemand welkom Lachen

-xXx- Lissy

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 19:02

een kwart kilo/schep per dag, is op zich genoeg, gaan ze echt heel mooi van glimmen en van die hoeveelheid zal je dier echt niet drukker gaan worden...

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 19:09

ik wil t ook eens met die van mij proberen, kijken of ie er wat frisser/feller van wordt... hoeveel is dan raadzaam, van de winter, nu staat ie op t land, en krijgt een kg brok erbij, van de winter krijgt hij ruim 2 kg brok, en nu dan 1 kg meusli, en de muesli wil ik volledig/deels vervangen door haver. en hij mag een stuk feller worden, hij is nl van nature errug tam...