Waar leren laarzen mee schoon houden? / Laarzen spanners?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dyyy

Waar leren laarzen mee schoon houden? / Laarzen spanners?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 15:38

Haai,

Ik heb sinds gisteren de Petrie Perfect. Wat voor schoonmaak producten moet ik hier voor gebruiken?

En waar voor zijn laarzenspanners?

(En tips voor het inlopen zijn welkom Knipoog)

Scum

Re: Waar leren laarzen mee schoon houden? / Laarzen spanners

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:18

Ik heb ook Petri's. In principe maak ik ze alleen schoon als ik op wedstrijd ga. Gemiddeld elke 2 weken zeg maar. Dat doe ik door eerst met water het zand, modder enz onder de kraan eraf te spoelen. Daarna doe ik met zadelzeep de overige vuile restjes eraf halen. Dan droog ik ze af en dan smeer ze in met laarzenpoetsspul (geen idee wat voor merk). Dat verdeel ik dan netjes met een schoenenpoetsborstel. Daarna zorg ik met een doek dat het glanst.

Toen ik ze net had heb ik ze alleen 's avonds na het werk aan gedaan. Dan ging ik strijken, stofzuigen, koken, etc. Tot het te pijnlijk werd. Dat heb ik 2 weken gedaan, en toen ben ik er voor het eerst mee op een paard gaan zitten. Ik kon er toen gelijk mee rijden.

Ik heb mijn laarzen nu zo'n 3 jaar. Wel heb ik er meteen extra zolen onder laten zetten. En dat heb ik na 2 jaar (vorig jaar dus) weer opnieuw laten doen. Dan gaan ze veel langer mee.

Na een poosje gaan je laarzen inzakken. Vooral als je ze dan uitdoet dan zakken ze ook in, en als je ze dan de volgende dag weer aandoet zitten ze niet lekker. Laarzenspanners zorgen ervoor dat ze ook het model houden als je ze niet aan hebt. Hierdoor blijven ze ook weer langer goed. Je hoeft niet perse dure laarzenspanners te kopen. Je kunt ook een fles (bijv. Spa rood) in je laars zetten.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:26

In de winkel waar ik mijn laarzen heb gekocht hebben ze me geadviseerd om eerst het vuil eraf te halen met een vochtige doek en de laarzen dan te poetsen met schoenpoets. Volgens hun moest je er juist helemaal niet met zadelzeep oid aankomen, want daar worden ze te soepel van en dan gaan ze inzakken.

Ik heb mijn petrie perfect laarzen nu 6 jaar en ze zijn nauwelijks gezakt. Natuurlijk wel het gebruikelijke, maar het zijn geen "flubber laarzen" geworden. Ik heb er nooit spanners in gehad.

De eigenaren van de ruitersportzaak hingen hun laarzen op de kop om ze goed te houden. Daar schijnen speciale houders voor op de markt te zijn.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 18:28

Maar kan ik nou niet meteen met de laarzen gaan rijden? (Maandag?)

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:32

Jawel hoor. Is alleen redelijk pijnlijk. Maar je kan het proberen Clown
Meld je het even als je het langer dan 10 minuten uithoud Haha!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 19:21

Dyyy schreef:

Ik heb ze ook en laat me weten hoe jouw littekens eruit komen te zien...
De eerste keer te paard was een ramp...
Maar ik zou ze gewoon eerst goed inlopen en pas over een poosje een keer er mee rijden (niet gelijk een uur want dat werkte bij mij dus niet..)

Ik heb laarzenwas van cavalcura en dat smeer ik er voordat ik wedstrijd heb (dus niet zo vaak) op en laat dat 12 uur "intrekken" om daarna uit te poetsen met een panty... gaan ze super van glansen!
Tevens rijdt ik er enkeld 2 weken voor en tijdens de wedstrijd mee.. vind ze een ramp om uit te doen...

In iedergeval veel succes ermee!

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 22:52

Dyyy schreef:
Haai,

Ik heb sinds gisteren de Petrie Perfect. Wat voor schoonmaak producten moet ik hier voor gebruiken?

En waar voor zijn laarzenspanners?

(En tips voor het inlopen zijn welkom Knipoog)
Het model perfect is uitgevoerd met een of andere coating en kun je gewoon af doen met lauw water en dan inspuiten met Bootcare van Petrie oid.Model Perfect is erg makkelijk onderhoudt dus

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 11:03

Woestein schreef:
Dyyy schreef:

Ik heb ze ook en laat me weten hoe jouw littekens eruit komen te zien...
De eerste keer te paard was een ramp...
Maar ik zou ze gewoon eerst goed inlopen en pas over een poosje een keer er mee rijden (niet gelijk een uur want dat werkte bij mij dus niet..)

Ik heb laarzenwas van cavalcura en dat smeer ik er voordat ik wedstrijd heb (dus niet zo vaak) op en laat dat 12 uur "intrekken" om daarna uit te poetsen met een panty... gaan ze super van glansen!
Tevens rijdt ik er enkeld 2 weken voor en tijdens de wedstrijd mee.. vind ze een ramp om uit te doen...

In iedergeval veel succes ermee!

Dan ga ik er nog maar even flink mee lopen.. Doe het mezelf niet aan al die littekens Knipoog.. Ja, die calvacura heb ik gisteren besteld..
Iedereen bedankt!