Wat voor trailer hebben jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat voor trailer hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 10:05

Wat voor trailer hebben jullie, en waarvoor heb je juist voor deze trailer gekozen? Ik ga dit weekend/week nu even vaart achter zetten om een trailer te kopen, omdat Bob nu zijn eigen huisje wil voor onderweg. Ik heb al wat trailer gezien, maar vind het toch erg moeilijk. Zou je eventueel ook kunnen vermelden wat je voor je trailer hebt betaald, bouwjaar ect...

_Aise_

Re: Wat voor trailer hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 10:14

Wij hebben vorig jaar een Weijer tweedehands gekocht.
De trailer was alleen nog bijna nooit gebruikt, want na aankoop overleed het paard van de vorige eigenaar, dus hij heeft er daarna niets meer mee gedaan.
Met aluminium bodem, bouwjaar 2002.
Daar hebben we 2500 euro voor betaald.
Aluminium bodem bevalt uitstekend, hele goede kwaliteit en veel minder kans dat het gaat rotten of dat je na een paar jaar weer een nieuwe trailer nodig hebt.
Verder is het een grijs/zilvere buitenkant en dit ziet er heel goed uit.
ons paard loopt er veel beter in dan in een bruine/houte trailer.
En bovendien zijn er goede/grote raampjes aan de voorkant en een ventilatierooster.
De trailer bevalt erg goed, dus het merk Weijer zou ik je zeker aanraden!
En op internet zijn erg goede aanbiedingen te vinden, maar eentje met een houte vloer zou ik niet via internet kopen.
Succes met je zoektocht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 10:23

Ik heb er nu 1 op internet gezien en daar stond deze beschrijving bij :

Te Koop aangeboden : Een Wesco 1,5 paards trailer, bouwjaar 1998, type P2055, met kenteken, chassis en assen volledig verzinkt (corrosie- en onderhoudsvrij), nieuwe bodemplaat, nieuwe rubber gietvloer, gietrubber op de klep, houtwerk rondom is keihard, polyester frontje, polyester kap, 4 prima banden, remmen en verlichting werkt, 2x zijraampjes, 1x dakluik, rechtsvoor grote zijdeur, borst- en bilstang, panieksluiting op de borststang, binnenhoogte 2,20 mtr, massa voertuig 590 kg, laadvermogen 710 kg, totaalgewicht 1300 kg, trailer is in perfecte staat.

Op de foto’s ziet hij er nog heel goed uit, en ik heb ook foto’s van de onderkant van de trailer gehad. Het is een houten plaats, maar daarover is een rubberen gietvloer over gegoten. Is dat eigenlijk niet bij alle trailer zo (zowel nieuwere, als iets ouder). Ik ga in ieder geval nog ook bij de “dealers” kijken, toch naar mijn idee iets veiliger, en als neem ik toch een nieuwe.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 10:25

Een nieuwe (1 maand oud)Ifor Williams.Geen luxe trailer om te zien,maar zeer functioneel.Goede prijs-kwaliteit verhouding

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 11:48

Ik heb een 2e hands Waco trailer gekocht. Een 2-paards, wit, met houten tussenschot en een rubberen noppenmat erin verlijmt. Bouwjaar 1996! hij ziet er echt supergoed uit, wat ik ervoor betaald heb kan ik je wel vertellen via pb bij interesse. Het is een hele lichte, ruime trailer van binnen. Hij is net iets breder dan de gemiddelde trailer en dat is wel fijn!

JenRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 11:59

Wij hebben een Sluis Max.
Echt een super grote trailer. 2-paards, maar is er geloof ik ook in een 1,5 paards (maar weet niet 100% zeker).
Zoals ik al zei is die trailer echt groot Lachen
Dat hadden we ook zo gedaan omdat we een hele grote fries hadden. Die is nu helaas overleden... Maar ged, de trailer ligt heel stabiel en veert heel goed. Verder heeft het een zadelkamer, voerbak, kussens in de trailer. En nog veel meer.
Ben er echt tevreden over. Zeker als je ver moet reizen. Wel moet je een zware auto ervoor....

Jumper01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 12:10

ik heb een nieuwe hotra Salinero ( LEASE )
Geld om een nieuwe trailer te betalen heb ik zo niet voor het oprapen liggen. Nu lease ik een nieuwe trailer en heb toch een trailer bij huis staan die van mij is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 12:14

Een wrak van Westfalia. Voor een schijntje gekocht, uit elkaar gehaald en opnieuw opgebouwd. Voor dat geld koop je geen nieuwe trailer Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 12:56

Jumper01 schreef:
ik heb een nieuwe hotra Salinero ( LEASE )
Geld om een nieuwe trailer te betalen heb ik zo niet voor het oprapen liggen. Nu lease ik een nieuwe trailer en heb toch een trailer bij huis staan die van mij is.

Daar heb ik dus ook al enkele malen over nagedacht, maar dan zit je er wel jaren aan vast, en dat zie ik eerlijk gezegd nu ook weer niet zitten. Kan jij mij precies vertellen hoe dat werkt? Want je betaald sowieso meer dan de trailer eigenlijk waard is, en dat vind ik een groot nadeel. Hoe zit het als je het contract wilt verbreken, hoe je dan gewoon niet meer te betalen, of moet je dan een bepaald bedrag betalen?

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:13

Ik heb een Hotra Tramper 2 paards trailer. Ik heb voor deze gekozen vanwege het gewicht. De bus die als trekkend voertuig ervoor staat mag 1685kg. trekken. Twee paarden samen wegen zo'n 1200kg. Dus hield ik 685kg. over als gewicht voor de trailer. De Tramper weegt 620kg. Dus dat kan uitstekend.

Ik heb de trailer vorig jaar maart gekocht. Hij was zo goed als nieuw. De trailer was door Hotra alleen gebruikt op een show. Ik heb dus een nieuwe trailer voor een tweedehands prijs kunnen kopen.

Bovendien bevalt de trailer uitstekend. Ik zou geen andere willen. Vooral de lage instap vinden de paarden wel fijn.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:38

Wij hebben een Westfalia volpolyester trailer, ook de bodem. Nieuw gekocht. Hele fijne trailer, hele goede vering en wegligging. Kan ik je absoluut aanraden. En zorgen over de bodem en zijwanden hoef je ook niet te hebben. Ik zou me persoonlijk niet aan een tweedehands met een houten bodem wagen, waar die dan ook vandaan komt. Je weet gewoon niet of iemand dat wel goed schoongehouden heeft en laten drogen enz... er zijn wel eens paarden door de bodem van een hele jonge trailer gezakt....

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:47

Heb 4 jr geleden een nieuwe Atec Starline gekocht; bevalt prima. Zou als ik jou was eens bij Van Hooff in Drunen/Elshout informeren: vaak heeft hij bijv. een nieuwe trailer oud model met fikse korting. Zo kan je een nieuwe trailer kopen voor 2ehandsprijs. Met service zijn ze perfect!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 21:20

wij hebben 2 weken geleden een weyer ui 1984 gekocht,met nieuwe laadklep.
de bodem is okee,we hebben hem wel moeten verven.
10 jr geleden is er een nieuwe bodem ingegaan en deze is nog goed.

wij hebben een leuke 2de hands[mischien ook wel meerderhands] voor 450 euro + de verfkosten.
we waren ongeveer 550 euro kwijt voor een goede rijklare trailer.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 21:33

jeanette schreef:
Ik heb een Hotra Tramper 2 paards trailer. Ik heb voor deze gekozen vanwege het gewicht. De bus die als trekkend voertuig ervoor staat mag 1685kg. trekken. Twee paarden samen wegen zo'n 1200kg. Dus hield ik 685kg. over als gewicht voor de trailer. De Tramper weegt 620kg. Dus dat kan uitstekend.

1685 - 1200 = 485

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 23:15

Ik heb zelf geen trailer, maar onze stal heeft wel een (2-paards) trailer die gehuurd kan worden. Het is een Henra 5* polyester model. Op zich zou ik wel een eigen trailer willen, maar als ik kijk hoevaak ik wegga en wat de aanschaf, stalling en (beperkt) onderhoud kost, dan huur ik er net zo lief een. Nou moet ik ook zeggen dat mijn paard overal zo inrent, zolang er maar een hooinet inhangt Haha!

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 19:53

Margreet schreef:
jeanette schreef:

1685 - 1200 = 485

Ja je hebt gelijk, maar op het ogenblik staat er alleen een paard en een pony op de trailer en die zijn samen 1000kg. Daar ging ik de mist mee in.

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 07:56

Ik heb een nieuwe Hotra Salinero gekocht, voor de prijs die ik betaald heb kun je me pb-en. Ik zou eerder voor een persoonlijke lening bij een bank kiezen dan voor een lease-constructie bij de dealer (das uiteindelijk meestal goedkoper), of nog ff doorsparen Knipoog

Ik ben erg tevreden over de trailer, ik heb zitten twijfelen tussen deze trailer en de humbaur single. De hotra heeft een iets lagere instap en ik vond hem iets mooier, tja je moet toch een reden hebben om te kiezen Knipoog

Saartjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 08:14

Ik heb een Alliminium trailer van Bockmann . Een nieuwe de prijs weet ik niet maar hij staat vast wel op internet . Ik ben er heel tevreden van . eerst dachten we een volpoly te kopen maar mijn pony en veulentje zijn nog niet echt de rustigste in de trailer . het is er 1 met zadelkamer dat vond ik nodig want als je alles in de auto moet leggen van 2 mensen ( 2 zadels , kuisgerief , 2 hoofdstellen , 6 liter water(ongeveer) , frigobox ,...) daarom is het handiger dat je al een paar dingen in de zadelkamer kan leggen . voor de rest zou ik ook niet ( zoals al gezegt was ) een houten bodem 2de hands kopen . ik zou et niet willen voorhebben dat op weg naar een wedstrijd je paard er doorzakt :s .

nog veel succes met het zoeken van een trailer !!

saar