Nieuwe of tweedehands trailer ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Felipe_007

Nieuwe of tweedehands trailer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 09:18

Beste bokt.nl-ers,

Ik ben op zoek naar een trailer (2-paarden). Nieuw of tweedehands, weet ik nog niet. Wat zijn de betere merken onder de trailers ? Vanaf welke prijzen gaat zoiets van de hand ? Op wat moet je letten bij aankoop van een tweedehandse ?

Groetjes,

More

Re: Nieuwe of tweedehands trailer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 09:35

Volgens mij maakt het niet zo veel uit als je 2e hands of nieuw koopt. Wel zou ik even goed op de bodem letten. Wanneer die voor het laatst is vervangen. En de lichten enzo.

Volgens mij zijn atec en wesco wel goede merken.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 09:49

Wij waren pas ook opzoek naar een trailer..
Eigenlijk wilde we een 2dehands..
Maar er word gewoon veelste veel voor gevraagd..
En in de meeste gevallen zijn de wanden of bodum rot.. (Even met een schroevendraaier in prikken als je er door gaat is hij rot)
Banden slecht enz..
Je komt dus met de rotzooi van een ander te zitten..

Een nieuwe kost al gauw zo'n 4000euro..
En dan heb je nog niet eens een complete trailer..

1 tip: Koop geen Westfalia, dit merk gaat eruit..

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 10:57

Ik heb gehoord dat Van der Sluis er ook uitgaat!! Volgens mij maakt het niet heel veel verschil als je een trailer hebt van 3/4 jaar, goed onderhouden en een goede bodem, of je een nieuwe of zo-een koopt. Voor de prijs maakt het wel veel uit dus ik zou als ik jou was voor een jonge tweedehandse gaan Knipoog Een goed merk is Böckmann en Atec.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 11:03

Ik heb vorig jaar een nieuwe Hotra Elegance gekocht. Ik was op zoek naar een 2e handse maar het scheelde maar een paar honderd euro met een nieuwe en dan moest er vaak nog wat aan gebeuren. Als ze wel goedkoper waren was het ook niks. Voor een trailer uit 1997 in goede staat werd ongeveer 600 euro onder de nieuwprijs gevraagd! Als je wel een 2e handse koopt kan je die mss laten keuren bij een bovag keuringsbedrijf voor aanhangwagens, die bekijken dan alles, bodem, banden, koppelingen..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 11:29

wij hebben op stal een 2e-hands Atec te koop staan (niet van mij hoor), die is van 1993 en in goede staat. Vragen ze 1750 euro voor.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 13:10

sluis gaat er niet uit , zijn alleen veranderd van onderstel
Deze trailers worden nu bij Saris gemaakt maar gewoon nog onder de naam sluis verkocht

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:23

Ik zat 2 maanden geleden met dezelfde vraag. Eigenlijk wilde ik een 2ehands paardentrailer (ook 2 paarden). Maar de vraagprijs voor deze trailers is zo hoog dat je net zo goed een nieuwe kunt kopen.

Pas als ze al 20 jaar oud zijn en helemaal verrot, dan gaat er behoorlijk wat van de prijs af. We hebben uiteindelijk een nieuwe Blomert Dolomit gekocht en die wordt deze week geleverd. Kaal kost een trailer gemiddeld 4500, maar ws wil je er wel wat extra's bij (tussenschot, rubberen strips op de klep) enz. En dan wordt het natuurlijk weer duurder.
Atecs zijn wel mooi, maar ze zijn ook een stuk duurder dan andere merken. Verder heb je Hotra, Bockmann, en nog veel meer.

Ik kwam op die Blomert uit omdat die standaard wat hoger is dan andere merken, en omdat hij een laag eigen gewicht heeft (en dus mogen er meer kilo's op en mag de auto het nog steeds trekken).

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:48

Zelf heb ik een Atec, bevalt echt heel goed. Met 2e hands moet je uitkijken: vaak vragen ze hoge prijzen terwijl ze dat niet meer waard zijn en valt de kwaliteit ook tegen. Soms kan je een nieuwe trailer oud model met korting op de kop tikken en ben je daardoor nauwelijks duurder uit dan voor een 2ehands.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 23:33

Ik vind jullie verhalen er leuk, maar als je budget niet zo hoog is kun je ook een leuk trailertje kopen van 100 euro. Goed hij is uit de jaren 80 en we hebben er een nieuwe vloer ingelegd, maar verder is hij voor ons prima. Haha!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 07:44

Ik zal mijn paard niet in een trailer van 100 euro durven zetten hoor..... maar ja, dat ben ik... Wij zijn op het moment ook op zoek naar een trailer, en gaan waarschijnlijk een nieuwe kopen. Idd omdat de prijzen van de goede 2ehands gewoon te hoog liggen, en je niet weet wat je achteraf nog allemaal gaat aantreffen. Op een nieuwe zit tenminste nog garantie.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 07:50

Als ik een trailer koop word het ook een nieuwe. Vooral omdat in nieuwe trailers tegenwoordig geregeld een aluminium/kunstof vloer zit met 15 jaar garantie op doorrotting. En de nieuwere modellen zijn wat hoger. In vrijwel alle oude modellen raakt mijn paard met zijn de puntjes van zijn oren het dak. Dan liever een jaar extra doorsparen en nog even een trailer huren. Heb ik straks een goede die zeker 15 jaar meegaat. Tweedehandstrailers blijven vaak idd erg duur naar verhouding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 07:54

Citaat:
Ik zat 2 maanden geleden met dezelfde vraag. Eigenlijk wilde ik een 2ehands paardentrailer (ook 2 paarden). Maar de vraagprijs voor deze trailers is zo hoog dat je net zo goed een nieuwe kunt kopen.

Die ervaring hadden wij ook.
Klein beetje bijgelegd en we hadden een nieuwe.
En dat hebben we dus ook gedaan, dan weet je zeker dat alles goed is.