Bandageren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Bandageren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 22:05

Hoe bandageren jullie? en wanneer moet je nou de kogel wél meebandageren en wanneer niet Nagelbijten / Gniffelen

kapje

Re: Bandageren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 22:11

Je moet tot aan het spoortje bandageren, dus tot halverwege de kogel ongeveer.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 22:19

Idd halverwege kogel is dat ongeveer Lachen

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 22:19

Ik begin bovenaan, net onder de knie, dan ga ik naar onder 2x om de kogel en weer tot onder de knie en dan is het klaar Lachen

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 22:21

Inderdaad, behalve voor vervoer, dan do ik het iets lager.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 06:57

En altijd met onderlappen of niet?

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 07:29

Nee alleen onderlappen als je elastische bandages hebt. Dat doe ik tenminste. Sommige mensen doen wel altijd onderlappen onder de bandages Lachen

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 09:08

Je zou het beste iemand kunnen vragen die het goed in de vingers heeft om het je voor te doen! Goed opletten en dan zelf proberen Knipoog

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 10:10

Ik doe eigenlijk altijd onderlappen, behalve als ik ze niet bij de hand heb, maar dat is zelden

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 10:20

Inderdaad beste is om het met iemand te doen die er verstand van heeft, want je maakt gauw meer kapot dan goed (bandages zijn amper goed)

Werkbandages = Kogel absoluut niet mee bandageren in zijn geheel
Stal/transport = Wel meebandageren

Als ik ze gebruik en dat is enkel voor transport doe ik er altijd onderlappen onder.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 17:46

de eigenaar van mijn verzorgpony bandageert de kogel wel altijd mee en zei tegen mij dat ze dat deed omdat ook bij springpaarden enzo gewoon goed is voor de bescherming, maar mijn instructeur op de manege zei dus dat je het gewoon tot daarboven moest doen ofzo maar dat was alweer een tijd geleden dus heb niet gevraagd waarom..
Ik bandageer nu elke dag mijn pony en ik krijg het nu redelijk goed onder de knie.. gewoon niet te strak en zeker niet te los en ik heb er ook altijd onderlappen onder, het zijn gewone katoenen bandages.. Tjah je moet het toch ooit leren he Clown het gaat nu steeds beter.. Ik gebruik ze trouwens omdat ik op het moment even geen geld heb voor een set peesbeschermers en ik deze nog wel had Clown (scheelt weer 30 euro he Tong uitsteken )

@Faniek, waarom absoluut niet meebandageren?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:37

Mij is altijd geleerd dat je op deze manier de kogel vastzet, op de lange duur krijg je hier meer problemen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 18:50

oh.. das nie zo mooi Clown zal het morgen nog eens vragen op de manege kijken wat hun hiervan zeggen en wat voor reden zij daarvoor geven Ja

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 20:47

En dan echt helemaal kogel mee he dus te ver naar onder Knipoog heb zo 1,2,3 geen voorbeeldfoto.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 07:49

Ik neem de kogel wel altijd mee, zal ff een voorbeeld foto zoeken van hoe het er bij mij uitziet. Anders hebben de bandages bij mij geen nut, ik heb ze voor de bescherming als ze d'r kogels aantikt.
Afbeelding Ik kan zo geen goerde foto vinden waar op mij manier een bandage om zit dus ikheb hier maar lijntjes getrokken op het punt waar ik weer terug naar boven ga. ongeveer op 3/4 van de kogel.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 08:40

Ik begin altijd halverwege (3 meter bandages zijn voor mijn paard iets aan de kleine kant). Kogels zoals hierboven te zien, en ik eindig zo hoog mogelijk.
Wat niet doe is of alle benen links-of rechtsom inbandageren.
De linkerbenen gaan tegen de klok in, de rechterbenen met de klok mee (dus in spiegelbeeld). Als je dat niet doet kan het zijn dat je van een paar benen de achterste pezen naar buiten trekt ahw.
Je kan dus zien op het plaatje hierboven dat beide benen met de klok mee zijn gebandageerd. Zo zou ik het dus niet doen.
Ik gebruik overigens altijd onderlappen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 08:58

ik begin iets hoger aan de bovenkant als op het plaatje (om de onderlappen een beetje mooi mee te nemen, ik kan ze miss beter beetje kleiner knippen als ze nu zijn Tong uitsteken ) en ik eindig iets hoger aan de onderkant als op het plaatje.. de bandages zijn nu afgeknipt op 1,70 en ze kunnen precies naar beneden en naar boven..
jah nu je het zegt van datgene dat ze met de klok mee zijn gebandageerd Clown dat was me nog niet opgevallen, ik bandageer ook altijd naar achteren mee, de klitteband moet naar achteren wijzen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 11:10

Dit is te ver:
Afbeelding

@ xxappiexx
Dat is niet de hele kogel mee bandageren. De kogel mee bandageren is dat je echt tot onderaan bandageerd zie foto.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 14:27

Ja, okee. Dat klopt.
Ik had er uit begrepen dat je bedoelde dat je boven de kogel al weer terug naar boven moest gaan Knipoog