Iemand ervaring met "jonge" instructrice in omgevi

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

love_my_pony

Iemand ervaring met "jonge" instructrice in omgevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 22:00

Ik wil graag weten of er hier ook bokkers zijn die "recreatief" les krijgen van een jonge instructrice. Ik krijg thuis nml les van een intstructice die pas 22 is en iedereen zegt dat dat niet goed is..... Ze zou nog te weinig ervaring hebben en niet goed weten waar ze over praat. Ik ben er wel heel blij mee, maar twijfel er toch wel aan of ik idd de enige ben met "jonge begeleiding". Graag jullie reacties en ervaringen hierover.

Alvast ontzettend bedankt Pling

nickyu

Re: Iemand ervaring met "jonge" instructrice in om

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 22:20

humm de een kan goed rijden de ander goed les geven en soms zelfs beide

leeftijd zegt niet altijd alles
misschien heeft deze dame wel het inzicht
evt opleiding en de een begint met 4 jaar actief rijden de ander met 18 , lijkt me ook wel een groot verschil inzitten , daarbij miss heeft ze wel een degelijke instructrice opleiding achter de rug en kan daarbij zelf leuk rijden en iig goed lesgeven

denk niet dat de leeftijd alles zegt

als jij er tevreden mee bent wie is de rest vd wereld dan om er commentaar op te leveren

een groot voordeel heeft ze wel , ze heeft begrip voor de jongere ruiter (en puber..) is voor haar niet zo lang geleden dat ze zelf str*nd eigenwijs was ...

off topic , denk dat dit eigenlijk bij vraag maar raak hoort Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 07:14

Dit topic past denk ik beter bij VMR. Ik heb even een mod getipt zodat ze je topic kunnen verplaatsen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 09:28

leeftijd heeft er geen bal mee te maken hoor. Ik ben zelf 19 en geef les op een manege. Oudere mensen willen nog wel eens zoiets hebben van ik luister niet naar jou want je bent nog maar een kind (bij wijze van) Maar als het puntje bij paaltje komt geven ze toch wel toe dat ik gelijk heb.

Dus zoals ik al zei leeftijd heeft er vrijweinig mee te maken. het gaat meer om hoeveel ervaring je hebt en hoe je les geeft

love_my_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 09:57

Bedankt voor jullie opmerkingen! Ik ben blij dat ik dus niet de enige ben. Het probleem is ook dat ze verder geen opleiding heeft en niet echt hoog rijdt ofzo, want ze doet meer recreatief, maar ik ben er blij mee.

Zijn er ook nog mensen omgeving Boskoop (Zuid-Holland) die hier ervaring mee hebben?

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:27

Mijn instructeur is ook "pas" 21 (bijna 22). Zelf ben ik 34....
Ik ben heel blij met hem als instructeur en ik vind hem ook erg professioneel. Hij weet ontzettend goed waar hij mee bezig is.

Ik denk dat het heel afhankelijk is van de persoon. De een is heel volwassen met 21 jaar, de ander is nog een flierefluit.

Zelf ben ik dan wel 34, ik gedraag me volgens sommigen nog als een 12-jarige Clown

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 22:54

-> VMR

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 23:14

Ik ben het helemaal met nickyu eens.
Het gaat er meer om of je de kennis die je hebt duidelijk kunt overdragen.
En ik vind ook dat degene die les geeft in een hogere klasse moet uitkomen (of dat heeft gedaan) dan jij zelf, anders schiet het ook weinig op.

ramira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 23:25

Ik heb nu ook les van een 22-jarige insructrice, ze heeft net haar orun opleiding afgerond en geeft eigenlijk al heel lang les. Ik heb echt al veel van haar geleerd, sinds ik bij haar rijd ben ik een stuk vooruit gegaan.

Ben heel blij met der........Lachen

groetjes

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 10:39

Hoe oud denk je dat Imke Bartels en Marlies van Baalen waren? Tommie Visser geeft les en nog meer van deze mensen...
Ervaring evt. gecombineerd met opleiding zegt meer dan leeftijd...

Heb liever les van iemand van 18 die in de top meerijd en zelf goed les heeft en paarden opleidt naar hoog niveau en dat ook kan overbrengen, dan iemand van 40 die zelf nooit verder is gekomen dan L dressuur-niveau met al de paarden die hij/zij gereden heeft in die jaren...(en eventueel ook de papieren heeft)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 10:41

Ik ken iemand van 19 die ook les geeft op de manege. Meisje rijd zelf op hoog niveau, haar moeder geeft ook les en beide ouders hebben vroeger ook op hoog niveau gereden dus ze is al van kindsafaan altijd goed begeleid geweest, en ze doet het niet verkeerd dat lesgeven Lachen

daarnaast ken ik mensen van over de 40 aan wie ik geen cent voor les zou willen uitgeven.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:03

oja

een jonge instructeur van 21 ism nu mijn vriend, dus neem een jiong iemand!

love_my_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 21:24

paardenfreak schreef:
oja

een jonge instructeur van 21 ism nu mijn vriend, dus neem een jiong iemand!

Hahah die is wel leuk ja! En geeft ie nu die je vriend is nog steeds les?