Ik heb het vroeger eens met mijn pony gehad.
Ik had haar op de manege geplaatst en mijn ouders hadden nog een verzorgster aangenomen, omdat ik zelf maar een paar keer in de week kon rijden en het meisje dat wat ouder was dan mij kon de pony ook wat corrigeren als ze stout was. Mijn pony moest toen natuurlijk wat meer gaan werken en wat beter haar best doen dan vroeger.
Vrijdagavond wil ik gaan rijden. Mijn vader legt een zadel op, pony zakt door de achterbenen. Terug zadel ervanaf, we drukken er met een hand op, pony zakt weer door. Manegeeigenaar erbij gehaalt, die met een pen de rug onderzocht, kon niets vinden. Wij het maar zo gelaten en we wilden het even aankijken. Het weekend, je legt een borstel op de rug, pony zakt door. Dus toch maar de veearts gebeld toen.
Het gekke was wel dat als ze in de wei stond, ze kon bokken en springen en galoperen alsof er niets aan de hand was, maar als iemand een zadel wilde opgooien had ze plots vreslijke pijn 
Veearts komt, en de pony kende hem en ze heeft het niet zo op veeartsen. Veearts drukt wat op de rug, kaarsrecht. Duwd hard, rug verroert niet. Gooit een zadel op, rug recht. Gaat er op zitten, pony zakt geen milimeter door. Gaat in het zadel liggen bonken en knotsen zo hard als hij kan, mijn pony bleef perfect staan.
Hij loopt het hoekje om en gaat daar wachten. Een minuutje later leg ik mijn hand op haar rug, en hopla, we zakken weer door onze knieën 
Heb toen gewoon verder gedaan en een dag later was de pijnlijke rug op een wonderbaarlijke manier genezen en heeft ze er nooit meer last van gehad
Ik had nooit een pony of paard gezien die komedie speelde, en na deze ben ik er ook nog nooit eentje tegengekomen die dat kon, maar deze had het mij toen gelapt 
Maar je moet natuurlijk altijd eerst een dierenarts erbij halen en hem van kop tot teen onderzoeken als je niets vind, de kans dat hij toch iets heeft of ergens last van heeft is natuurlijk aanzienlijk veel groter