Door de rug heen zakken.. ?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gurly

Door de rug heen zakken.. ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 20:56

Wij hebben een pony op de manege staan he, en als ik hem dan gaa poetsen en ik ga met de borstel over zijn rug heen, zakt hij door de rug heen en soms door benen, ja ik weet niet precies hoe ik dat moet uit leggen, maar weet iemand hoe dat komt? Misschien dat hij last van zijn rug heeft, ?
Een paard van mijn vriendin heeft dat ook, maar niet zo erg dan deze....
Weet iemand het?

pmarena

Re: Door de rug heen zakken.. ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 21:03

OF last van de rug (als hij zelfs door de benen heen zakt dan is hij wel ERG gevoelig Nagelbijten / Gniffelen )

OF je poets met een te harde borstel / je duwt te hard op de borstel Haha!

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 21:05

Haha ja,
Hmmz, nee ook als ik heel zacht erover heen ga..
En ook als je met 2 vingers van de schoft naar zijn kont gaat, zakt hij iets.. heel appart!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 21:37

Als die geen pijn in zijn rug heeft dan weet ik het echt niet meer..Hoe oud is dat paardje? En hoe is hij verder om op te rijden?

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 21:40

Paardje is niet echt oud.. Ik weet niet de exacte leeftyd Geld, geld!
maar volgens mij 8 jaar..
Met rijden zakt hij niet door de rug enzo..
Volgens mij heeft hij ook er geen last van met het rijden
Ik weet wel dat zij iets had met de eierstokken, of heeft gehad, maar ik weet niet of het daar mee te maken heeft..

AMMieJLoveR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 21:50

de pony van mijn zus deed dat dus ook maar die steigerde onder het zadel

Ze bleek dus last te hebben van haar rug

wij dachten dus eerst ook dat het niet zo was omdat ze soms wel steigerde en dan weer niet.

Wij dachten dat het dan wel tussen de oren zou zitten want de dierenarts heeft er niks over gezegd en voor de rest konden we ook niks vinden
wij de pony te koop gezegd het werd echt te gevaarlijk ze kwam steil overeind.

Komt er op een gegeven moment zo een koper en die zei:
ja ik zag het al meteen die pony heeft wat aan haar rug (hij had dat dus ook een keer mee gemaakt met een van zijn pony's)
Toen heeft hij ons een telefoonnummer gegeven van een man in Ruinerwold (bij drenthe is dat ergens) en daar zijn we toen heeb gegaan ( twee uur gereden met de trailer)
wat bleek:
er was een wervelbotje bij dr ledenen verschoven, hij weer recht gezet
en toen weer naar huis
wij moesten dan 2x per dag dr rug maseren met een speciaal spul (soort cooling gel was het zeg maar) en nu heb ze dr geen last meer van Haha!

Misschien is het wat
HEt is ook niet zo heel duur
ik geloof 40 euro voor de behandeling en dan 10 euro voor de medicijnen ( bij ons was het dan die soort cooling gel)

dus kijk maar even en als je nog wat wil weten;
vraag maar raak Knipoog

Als je serieuse interesse hebt kan ik je ook zijn telefoon nummer wel even geven.

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 06:22

Ah, bedankt Lachen
ja mijn pony stijgert dan niet onder het rijden en onder het rijden is ze heel braaf en doet niks verkeerds... Het is puur als je met hem gaat poetsen enzo, maar ik zal de baas van de manege wel even raadplegen en even vragen of er een dierenarts kan komen, want je weet maar nooit..
In ieder geval bedankt,
Groetjes Lachen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 06:43

is meestal inderdaad rug klachten en als ie het zo extreem doet is een da bezoekje geen overbodige luxe lijkt mij

AMMieJLoveR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 10:42

dierenartsen zien dat vaak niet omdat ie daar niet speciaal voor zijn opgeleid.
Ze is zelf nog twee weken daarvoor klinisch goedgekeurd en toen de pony gechipt en helemaal nagekeken werd werd er ook helemaal niks over de rug gezegd.

dus je moet zelf maar even kijken want de Dierenarts zal dr ook wel wat voor vragen

Toen onze pony's geent werden werd er al 23 eur vooorrij kosten gerekend en wij wonen in het zelfde plaatje Boos!
maar ja overleg maar even en dan kan ik je eventueel dat nummer van die man wel geven

groetjes felice

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 10:44

hoi waarschijnlijk heeft deze pony idd last van zijn rug. Het kan komen door een zadel wat niet goed past! Dit is vaak niet met het blote oog te zien je moet er dan een deskundig iemand naar laten kijken..
succes ermee

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 10:46

harry hoevers bellen Ach gut

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 12:55

Ja, zijn zadel paste wel, alleen moest hij iets ruimer zitten bij de schoft zeg maar.. de eigenaar is nog wel op zoek naar een nieuw zadel, maar dan vind ik het best raar dat hij er geen last van heeft met het rijden..

Ik kijk wel ff, als hij met een nieuwe zadel nog steeds last heeft, laat ik gewoon meteen de dierenarts komen, want je weet maar nooit!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 13:08

Ik heb het vroeger eens met mijn pony gehad.
Ik had haar op de manege geplaatst en mijn ouders hadden nog een verzorgster aangenomen, omdat ik zelf maar een paar keer in de week kon rijden en het meisje dat wat ouder was dan mij kon de pony ook wat corrigeren als ze stout was. Mijn pony moest toen natuurlijk wat meer gaan werken en wat beter haar best doen dan vroeger.

Vrijdagavond wil ik gaan rijden. Mijn vader legt een zadel op, pony zakt door de achterbenen. Terug zadel ervanaf, we drukken er met een hand op, pony zakt weer door. Manegeeigenaar erbij gehaalt, die met een pen de rug onderzocht, kon niets vinden. Wij het maar zo gelaten en we wilden het even aankijken. Het weekend, je legt een borstel op de rug, pony zakt door. Dus toch maar de veearts gebeld toen.
Het gekke was wel dat als ze in de wei stond, ze kon bokken en springen en galoperen alsof er niets aan de hand was, maar als iemand een zadel wilde opgooien had ze plots vreslijke pijn Verward

Veearts komt, en de pony kende hem en ze heeft het niet zo op veeartsen. Veearts drukt wat op de rug, kaarsrecht. Duwd hard, rug verroert niet. Gooit een zadel op, rug recht. Gaat er op zitten, pony zakt geen milimeter door. Gaat in het zadel liggen bonken en knotsen zo hard als hij kan, mijn pony bleef perfect staan.

Hij loopt het hoekje om en gaat daar wachten. Een minuutje later leg ik mijn hand op haar rug, en hopla, we zakken weer door onze knieën Haha!

Heb toen gewoon verder gedaan en een dag later was de pijnlijke rug op een wonderbaarlijke manier genezen en heeft ze er nooit meer last van gehad Haha! Haha! Haha! Ik had nooit een pony of paard gezien die komedie speelde, en na deze ben ik er ook nog nooit eentje tegengekomen die dat kon, maar deze had het mij toen gelapt Haha!

Maar je moet natuurlijk altijd eerst een dierenarts erbij halen en hem van kop tot teen onderzoeken als je niets vind, de kans dat hij toch iets heeft of ergens last van heeft is natuurlijk aanzienlijk veel groter Knipoog

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 15:11

Woow katleentje, wat een verhaal
Haha.. Ja kan natuurlijk ook dat het schijn is...
Hm, ik weet nou ook nie wat ik moet gaan doen,
ik haal voor de zekerheid toch maar een dierenarts erbij..
Wel fijn dat het schijn was en dat hij niet echt rugklachten had Knipoog

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 15:26

doe dat maar, als het nog niet over is, is de DA altijd de beste oplossing, dan weet je tenminste zeker wat er scheelt, want zo schijn is uiteraard maar een ontzettend minime kans zoals ik zelf al zei, ik heb het nog maar 1 keertje meegemaakt, en da andere 99,999% is er wel degelijk ergens iets mis, misschien maar iets kleins, maar dan is het voor de pony evengoed prettig dat het verholpen word Lachen

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 16:53

Ja daarom Lachen
Stel je voor dat er iets kleins is en dat er geen dierenarts bij word getrokken, kan het over een paar maanden heel erg zijn en dat de pony erg ziek is en niet meer herstelbaar is, ..
Het komt niet vaak voor, maar het kan je allemaal overkomen dus!
Dus, ik weet wat ik moet doen Knipoog