eczeem paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bonjootje

eczeem paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 19:51

laast heb ik een leuke nrps paard gekocht nu blijkt ze eczeem te hebben. Verdrietig heeft iemand nog tips ze heeft op het moment een zalf op natuurlijke basis en een eczeem deken. maar ze heeft nog last met rijden waardoor ze humeurig kan worden.

iemand tips??????

Elisa2

Re: eczeem paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 19:57

zomereczeem? je hebt tegenwoordig hele goede dekens..te koop bij divoza..daarmee pak je je paard helemaal in en laat je dat mugje buiten..of het goed werkt weet ik niet..maar het is het proberen waard..voor de rest bij zonsopgang en ondergang paard binnen laten staan,dan is dat mugje het actiefst.

bonjootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 20:15

de deken hebben we al in gebruik maar tot nu toe nog geen effect, en ze is bang voor het hoofd gedeelte dus dat gaat ook niet werken. heb ook gehoord over een soord van paardenfluiteraaar schijnt dat dat ook nog een optie is maar of het werkt is een 2e

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 20:16

homeopatie kan wel helpen, aangezien 80% van alle gevallen geen eczeem is.
Er zijn dan organen van slag, zoals bij mijne en ik ga mogen beginnen met medicijnen

bonjootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 20:18

gefliciteert dat je geslaagt ben!! maar heb het paard nu 5 maanden duzz en kenners zeggen dat het eczeem is maar goed

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 20:35

teerzalf schijnt te helpen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 20:54

Als je eerst eens precies vertelt wat voor een eczeem? Ander kun je ook wel ff een topic plaatsen bij medisch,daar horen dit soort vragen eigenlijk.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 04:21

Heeft de verkoper dat er niet bijgezegd?
Hoe zag het paard eruit? Misschien was het al een eczemer.
deken moet je bij eerste mooie weer al ophebben..dus zo eind maart. Het schijnt een samenspel te zijn van stofwisselingsproblemen en de allergie voor de cullicoide mug. Lichaam zuiveren is belangrijk en opletten met eiwitten... enz.
Ik heb een eczemer gehad en zou zo'n paard best herkennen en daardoor van een koop af kunnen zien...
Weet niet of je het zou willen, maar eens kijken hoe zit met verborgen gebreken paard.

bonjootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 08:12

bij de aankoop had ze nog lange manen en een volle staart ( dit was in februari) ze stond toen ook dag en nacht op stal.
en ze is bruin zonder verdere aftekeningen met zwarte manen natuurlijk. en is op 19 november 1999 geboren. kwa rijden kent ze maar heel weinig vermoedelijk is ze nog maar een paar maand onder zadel.

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 08:15

Dus eigenlijk weet je bijna niks over 't paard dat je gekocht hebt?
Gewoon gekozen? En that's it.
Raar van die vorige eigenaren.

Probeer TKC of Fenonolf.
Ikzelf gebruik TKC zonder deken.
Fenonolf gaat met deken nog een aardige broeikast onder de deken veroorzaken.
Als je genoeg posts hebt zou je even bij de Huiskamer kunnen kijken, daar lopen 2 topics over Zomerexceem.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 09:53

Mijn paard kwam uit het land vandaan en stond net 1 week op stal toen we bij hem gingen kijken.

Er was toen niks met hem aan de hand. Dit was in oktober.

De zomer erop deden we hem buiten en toen begon het schuren etc. Huilen

Zegt dus helemaal niks als er bij aankoop niets te zien is.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 10:22

Meestal zie je het ook wel als een pony zomereczeem heeft. Ook in de winter. Als ie teminste zonder eczeem deken heeft gestaan. In de manen zitten dan namelijk groeven. Ook hebben ze een dunnere staart. Als ze in de zomer aan de staartwortel hebben gestuurd. Zie je in de winter korte haren.

In Oktober is het heel goed te zien. Aangezien het seizoen dan pas af is gelopen.

Maar het enige wat ik nou kan zegen, deken op en van 11 tot 3 buiten de rest binnen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:27

Dat kan best zijn maar als je niets van dat alles ziet weet je het ook niet.

Mijn paard had een mooie volle staarten en nergens waren er gebroken haren of wat dan ook.

Ook had hij niet van die groeven wat hij tegenwoordig wel heeft.

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:39

mijn paard heeft ook eczeem en zij staat gewoon onder een eczeem deken en als ik denk dat er veel muggetjes zijn smeer ik haar hoofd in met eczeemolie en dat werkt best wel goed. ze heeft nog wel een beetje jeuk maar ze schuurt het deken niet kapot. het is mischien ook handig om iets te hebben waar je paard tegen kan schuren want als hij niet kan schuren kan hij een beetje gestrest raken van al die jeuk en dan heb je kans dat het nog meer gaat jeuken want als hij zich niet goed voelt kan het eczeem meer worden (heb ik gehoort). en dat is volgens mij ook zo want mijn paard stond eerst op een andere wei en had toen nog geen last van eczeem en toen ze terug kwam naar ons weitje had ze wat problemen met dat andere paard en ze had diezelfde dag weer last van eczeem.

bonjootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 08:42

mijn paard Wendy had ook een volle staart en en mooie bos manen, maar in 1 week tijd heeft ze de manen voor de helft er af geschuurt en de staartwortel is ook een beetje kaler geworden. maar het is zo'n schat van een dier en daarom hebben we besloten om haar gewoon te houden en alle mogelijke middellen te gaan proberen. ze loop nu met een eczeem deken op en we smeren haa r 3 keer perdag in met een middel tegen het jeuken!!
duimen dat he niet erger word.

wendy heeft nu ook eindelijk leren springen en heeft 16 julli haar eerste wedstrijdje duzz.