Eczeem, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RanouK

Eczeem, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 18:02

Bij de pony van mijn zus zijn de manen half kapot geschuurt en het bloedde ook een beetje.
Wat is het eerste wat ik nu moet doen?
Welke producten (namen) en middeltjes moet ik zeker gaan kopen?

Alvast bedankt en tips, hintjes, enz... zijn altijd welkom.

Nathalie
Laatst bijgewerkt door Karin op 16-06-05 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: spelfout in titel aangepast

Marja1988

Re: Eczeem, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 19:31

Een deken (goede) aanschaffen.
Verder is gebleken dat 80% van alle zogenaamde eczeem paarden geen eczeem heeft maar dat een aantal organen van slag zijn. Dit kan verholpen worden als je er bijv. een homeopaat naar laat kijken.

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 19:35

Uit ervaring- helaas- er is geen "beste middeltje", wat bij de een helpt doet voor de ander helemaal niets. Ik heb voor mijn paard een boett-deken en ben daar heel tevreden over. In "de huiskamer" is er een topic aan de gang; zomereczeem is te genezen. Misschien kun je daar wat ideeen opdoen.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 20:37

teerzalf schijnt te helpen tegen jeuk

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 07:33

zoek even in medisch...daar staat heel veel info over zomereczeem...

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 08:18

zwartepaerd schreef:
Uit ervaring- helaas- er is geen "beste middeltje", wat bij de een helpt doet voor de ander helemaal niets. Ik heb voor mijn paard een boett-deken en ben daar heel tevreden over. In "de huiskamer" is er een topic aan de gang; zomereczeem is te genezen. Misschien kun je daar wat ideeen opdoen.

Dat topic wat jij bedoeld loopt inderdaad ook in Huiskamer maar is daarheen verplaats, daarvoor hadden we al een topic gestart in de huiskamer dus er lopen er nu 2 Koe
Maar goed.

Schaf inderdaad een deken aan, snachts op stal zetten kan ook behoorlijk werken, stukje overdags ook.
TKC 97 of Fenonolf verminderd 't.

haffiesbedum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 08:58

Een deken opdoen als ze al schuurt is zonde van je geld (spreek uit ervaring, dan hebben ze ze zo kapot). Eerst smeren, en wassen met Kerato shampoo en dan volgend jaar gelijk begin maart een deken op.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 09:26

Ik heb ook 2 paarden gehad met zomer ecxeem en kan je verzekeren dat er eigenlijk bar weinig maar van werkt!
Afgewerkte olie wil nog wel eens helpen maar mag absoluut niet op open wondjes gesmeerd worden en niet te vaak aangezien er metalen in zitten die schadelijk kunnen zijn!(1x in de week is het max!!)
Het werkt wel als een speer, maar het spul is zwart en je paard dus ook...
Er zijn ook alternatieven aangeboden door een DA oa een ecxeem spuit (cortisone spuit) maar deze kan hoefbavangenheid veroorzaken(is een bijwerking). Spuit schijnt waanzinnig goed te werken, lees schuren stopt compleet, maar ik heb het niet geprobeerd aangezien ik het risico op hoefbevangenheid niet durf te nemen!
En dan de boett deken, werkt wel alleen begin er heel vroeg mee anders schuren ze de deken compleet kapot.
Heel veel suc-6

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 09:51

Sorry maar ik ga toch nooit en te nimmer afgewerkte olie over mijn paard heen gieten.

Mijn paard heeft nu een Bucas deken op en ook al wordt er gezegd dat als ze begonnen zijn met schuren een deken op doen dan geen zin meer heeft bij mijne helpt het evengoed.

Hij kan voor het eerst sinds 3 jaar weer eens naar buiten zonder dat hij zich tegen de grond gooit. Haha!

Mijn paard krijgt ook nog knoflook en cojosol olie door zijn eten.

Daarnaast wassen we zijn manen en staart regelmatig met cojosol shampoo. 4 uur laten intrekken en dan weer uitspoelen. Werkt bij mijn paard goed.

van die cortisone spuiten heeft hij ook gehad. 150 euro armer en mijn paard werd er ziek van en kreeg koorts.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 10:25

Nou een deken opdoen kan nog wel. mijn eczeem deken was stuk gegaan. Heeft de deken tijdje af gehad en heeft hem nou weer op.
Beter te laat dan nooit Knipoog

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 10:37

wassen met kerato shampoo en bij jeuk daarna sweet itch er op smeren. MIjn paard heeft zijn behang weer terug en met deze 2 middeltjes trek ik m door de rotte periode heen