politie rijlaarsen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loenz

politie rijlaarsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 16:16

Hoihoi,

Ik hoorde van iemand dat 1x per jaar de bereden politie de lading leren rijlaarzen wegdoet, om weer nieuwe te kopen.Je kan die laarsen kopen.

Heeft iemand ervaring met die laarzen (zijn ze sterk, zitten ze lekker etc.) en mag je er wedstrijden mee rijden?

SSDesign

Re: politie rijlaarsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 16:41

Zou ik mogen vragen waar je die kan kopen?

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 16:43

Mag ik dat ook weten?

Heb er geen ervaring mee maar ik zoek nog goed kope leren laarzen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 16:46

Ik heb me laten vertellen dat iedere agent bij de bereden politie een bepaald budget krijgt om spullen aan te schaffen, o.a. ook rijlaarzen. Dus ze zijn van de agent zelf, meestal op maat gemaakt. Denk zomaar niet dat ze in grote getalen te koop komen.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 17:02

Owh oke dan weet ik dat ook weer!

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 17:03

ze hebben ze daar wel als het goed is.(1.5 jaar terug idg. nog wel)...je kan ze 1x per jaar bij de (bereden) politie zelf kopen.Ze zij heel goedkoop is me verteld, en vreselijk sterk.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 17:14

Het zijn derby´s vaak model Champion die daar voor gebruikt worden! Zijn vereselijke lekkere laarzen! Zijn van heel goed runderleer en niet kapot te krijgen!
Het zijn dus gewoon officieele laarzen en je mag er alles mee doen(wedstrijden etc!!)
Maar het is idd zo dat iedereen zijn eigen budget heeft en daar alles mee moet doen!
Dus het is aan de mensen zelf de keus wanneer ze nieuwe laarzen gaan kopen!
Maar ik moet er wel bij zeggen dat deze regeling de K.L.P.D betrof en ik weet dus niet hoe het is geregeld met de plaatslijke politie dienst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 17:29

volgens mij..(ben ook ooit agentje geweest..) is de dienst 'levende have'(dus bereden politie) alleen maar bij de afdeling KLPD.
Zodra een gemeente ze 'nodig' heeft, wordt dat geregeld via de KLPD. Dus bij de gemeente politie hoef je deze vraag niet te stellen.
Maar je kan toch ook naar de website van dienst Levende Have (ff googlen), dan zullen ze ook wel een emailadres hebben.
Probeer dat eens!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 17:39

zo goed dat ik dat weer weet, er is namelijk een vader uit de klas van me dochter die bij de bereden politie zit, ga het van de week gelijk eens vragen hoe of wat.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 17:40

Ff inhakend op Bitch: Niet helamaal meer, je hebt tegenwoordig ook de zogenaamde " regioruiters" deze worden opgeleid door de KLPD maar hebben binnen hun eigen regio dienst, zij hebben ook geen ME opleiding!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 17:56

aafje87 schreef:
Ff inhakend op Bitch: Niet helamaal meer, je hebt tegenwoordig ook de zogenaamde " regioruiters" deze worden opgeleid door de KLPD maar hebben binnen hun eigen regio dienst, zij hebben ook geen ME opleiding!!

oke! Ja, werk er al 9 jaar niet meer hoor! Info uit den ouden doos, zeg maar hahaha

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 18:25

thnxs vor de reacties ! ik weet niet als ze ze NU nog verkopen....1.5 á 2 jaar gelee nog wel Knipoog

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 20:19

best interessant, al denk ik niet dat ze mijn kleine voetmaatje hebben Knipoog

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 20:23

haha nou ik heb dus grote voeten (jammergenoeg) ik denk eigenlijk dat je blij mag zijn met kleine voeten(mooier, leukere schoenen Haha! ) ik heb maar 43 :S

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 21:28

Tja mijn maat hebben ze niet zo vaak, schommelt tussen de 36, 37,38, en dan ook een beetje brede zool Knipoog
Maar nu gaan we wel een beetje off topic Knipoog

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 04:15

Bitch schreef:
volgens mij..(ben ook ooit agentje geweest..) is de dienst 'levende have'(dus bereden politie) alleen maar bij de afdeling KLPD

Aafje87 schreef:

Ik haak ook efkes in..gezellie..
KLPD heeft een levende have met de opleiding beredene in Nunspeet.
Zij zijn inzetbaar voor allerlei activiteiten en worden ingehuurd door regio's. KLPD heeft ook reserve ruiters.
Er zijn ook politieregio's die hun eigen paarden hebben, net zoals Brabant Zuid-Oost. Deze zijn gewoon volledig inzetbaar voor de regio.

Naar mijn idee zullen er niet zoveel laarzen te verkopen zijn. Zodra ze versleten zijn, worden er gewoon individueel nieuwe besteld.
tegenwoordig rijden er veel met de Mountain Horse laarzen.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 23:48

Mijn man is(regio) politie ruiter. Hij heeft inderdaad een budget. Heeft net weer niuwe laarzen besteld, de oude gaan mee naar huis. Voor zijn eigen paard. Helaas liggen ze regelmatig bij de schoenmaker, want ze hebben veel te lijden tijdens het werk. Schoenmakers kosten kunnen overigens gedelareerd worden.
Laarzen worden ook op maat gemaakt , dus of een ander daar veel aan zou hebben??

Heb even in de schuur gekeken welk merk, maar kan het niet ontwaren. Zag wel dat er nu twee verschillende paren lagen. Een met rits en een zonder. Haha!