Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Faniek schreef:Hij is niet bang voor het halster hij wil gewoon niet gepakt worden denk ik.
Hoe oud is het beestje?
Kowloon1 schreef:toen ik een ongelukje met mijn paard voorhad wou die ook zijn halster niet meer aandoen, hij had geen vertrouwen meer in me. Maar na enkele dagen kwam dat vertrouwensgevoel weer gewoon terug, ik kon weer net zoals vroeger het halster aandoen. Ik had ook erg veel problemen, hij draaide zich dikwijls weg, maar door echt veel te oefenen en dit dikwijls achtereen te doen, kwam dat vertrouwen al gauw terug!
Dat jouw pony schrik heeft kan aan verschillende oorzaken liggen.
Mss wil die gewoon niet gepakt worden en heeft geen zin om te werken, maar als je hem uiteindelijk toch te pakken hebt, geef hem dan een beloning, als je dit iedere dag doet zal die zich na een tijd makkelijker laten doen. Probeer hem anders eerst eens met een halstertouw rond zijn nek te grijpen
een tweede geval kan zijn dat die mss een trauma heeft opgelopen , mss ergens perongeluk blijven haperen , het kan altijd gebeuren. Dan moet die gewoon weer vetrouwen in het halster krijgen. Blijven proberen, praat zachtjes tegen hem, beloon hem als hij dichter komt en probeer dan het halster rond te doen, lukt het niet en draait die zich weg, neem dan eerst het halstertouw en zwier het rond zijn hals, zodat je hem vasthebt. Stel hem weer gerust en probeer nogmaals het halster aan te doen, eventueel met iemand om je te helpen. Beloon hem ook telkens als die een beetje meewerkt. Als je dit elke keer doet en mss ook enkele keren na elkaar, zal die wat gewilliger worden.
succes!

Faniek schreef:Dat is gewoon een kwestie van niet gepakt willen worden. Ik heb ok zo'n pony gehad rende gewoon weg als die een halster zag.
Kon hem alleen vangen als hij halster om had in de wei, maar daar ben ik geen voorstander van dus tjah. Voor jou geval geen idee wat ik zou doen. Een enter hoef je natuurlijk ook niet dagelijks in handen te hebben denk ik, maar ook eens de wei opgaan zonder halster. Die van mij heb ik geleerd zonder halster mee te lopen.
Kendra schreef:Jaarlingen zijn naarlingen.
Gekke beesten, de ene dag willen ze alles, de volgende dag niks.
De ene keer zijn ze super bij de smid, de volgende keer meppen ze je de tent uit.
De ene dag vinden ze je aardig, de volgende aagghhh helemaal niet
Niet te druk over maken, komt wel weer goed.

Tessebes schreef:Kendra schreef:Jaarlingen zijn naarlingen.
Gekke beesten, de ene dag willen ze alles, de volgende dag niks.
De ene keer zijn ze super bij de smid, de volgende keer meppen ze je de tent uit.
De ene dag vinden ze je aardig, de volgende aagghhh helemaal niet
Niet te druk over maken, komt wel weer goed.
Idd, die van mij was ook een ramp. Daar heb ik wel wat uurtjes geduld voor moeten hebben om haar te pakken te krijgen. Is er geen mogelijkheid om bijvoorbeeld een halsband om te laten of kan hij dan ergens achter blijven hangen?