Paard helemaal wassen met shampoo?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noor

Paard helemaal wassen met shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 07:13

Hallo!
Aangezien het zo mooi weer wordt Cool , wil ik mijn paard eens helemaal gaan wassen!
Maar kan dat ook helemaal met schampoo? (De hele vacht?)
Of moet ik de vacht alleen met water doen?? En alleen de staart+ manen+ benen met schampoo?
Bedankt!

Mii_Suzy

Re: Paard helemaal wassen met shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 07:16

Als het lekker weer en warm is was ik mijn pony's vaak ook helemaal, en ook helemaal met shampoo! (speciale paardenshampoo)
Maar zorg dat je het schuim en de zeepresten er ontiegelijk goed uit wast. Anders krijgen ze jeuk en gaan ze rollen of schuren! En dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Mii_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 07:17

Je kunt natuurlijk ook andere shampoo gebruiken, zoals babyshampoo of wat dan ook. Maar ik doe altijd echte paardenshampoo,

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 07:18

Ik gebruik de paardenshampoo ook voor het hele lijf.

idd goed afspoelen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:15

Ik gebruik gewoon de allergoedkoopste shampoo. Als je het niet dagelijks doet, kan het geen kwaad. Als je twijfelt eerst even een klein plekje en dan de volgende dag kijken of hij niet toevallig allergisch is.
Paard nat maken. Emmer vullen met water, shampoo erbij, goed soppen en dan met een spons m'n hele paard afsoppen. Restje sop giet ik er ook nog over heen. En dan goed afspoelen.
Als het nog schuimt als je 'm droog trekt met het zweetmes, dan moet je nog een paar keer goed spoelen. Eventueel scheutje azijn door het laatste spoelwater.

aminah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:22

ik gebruik ook altijd gewoon goedkope shampoo.. idd goed uitspoelen is zeer belangrijk.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:24

In principe geen probleem. Tenzij je paard in weer en wind buiten staat, dan zou ik hem niet met shampoo wassen.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:28

Ik was hem ook wel eens helemaal als ik wedstrijd heb en hij helemaal onder de strond zit. Schimmeltje he. Tong uitsteken Maar te vaak is niet echt goed.

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:49

Ik was mijn paard vaak met Badedas (die groene fles, met kastanje extract). Dat laat namelijk een stofvrije laag achter, werkt net zoals Equishine!

Heb ook van die medicinale shampoo, speciaal voor paarden. Vooral als ze insectenbeten heeft, was ik haar daarmee!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:52

Na de examens gaat Mush, de eerste dag dat het mooi weer is, ook weer eens in bad. Ik was haar af en toe eens met van die citronella shampoo, baadt het niet dan schaadt het niet Knipoog

Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 08:56

Bedankt allemaal!
Heb al zin in zondag! Knipoog

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:59

Ik was mijn pony's nooit helemaal met shampoo, heel misschien in de toekomst voor een wedstrijd als ze vies zijn, maar liever niet.

Als je paard op het moment dag en nacht buiten staat zou ik het zeker niet doen, vanwege de vetlaag die je dan van de huid weghaalt.
De staart en manen kun je wel wassen met shampoo Ja

Gewoon afspoelen met water zonder shampoo, kan geen kwaad en dan komt er ook nog een hoop stof en vuil vanaf.