Welk zadel betere pasvorm, Prestige Top Dressage of Kn Symph

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Welk zadel betere pasvorm, Prestige Top Dressage of Kn Symph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 22:06

Ben ik wel benieuwd naar wat jullie daarvan vinden, dus voor paardne met een hoge schoft e/d.
En hoe vallen de boommaten? 32 is voor zowel prestige als kn toch medium?

__Nathalie__

Re: Welk zadel betere pasvorm, Prestige Top Dressage of Kn S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 22:10

kn valt breed. Een medium kn boom is bijv bij kentaur evengroot als een brede boom. Ik zelf heb goede ervaring met kn en leg het overal op. Tot nu toe past het nog bij alle paarden en zelfs e pony's. de rest heb ik geen ervaring mee

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 22:20

Mijn KN Symphonie (medium, met keilkussens) ligt ook op heel veel paarden acceptabel tot goed.

Prestige heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik hoor er ook goede dingen over.

Maar 1 zadel dat op alle paarden past, dat bestaat niet. Of je moet boomloos gaan, maar dat is weer heel iets anders.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 23:46

ik kan eigenlijk alleen maar instemmen met de laatste opmerking van margreet Lachen
De enige manier om er achter te komen of het zadel goed ligt is passen. Ik heb op mijn paard allemaal zadels gehad die "op elk paard passen" en er is er geen een die goed ligt.

MiaMora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 23:48

Ik rijdt met een KN.
Eerst op mijn fjord, en later op mijn KWPN-paard, maar ik moest het toen wel even aan laten passen qua opvulling zodat het nu goed op mijn paard past.
Ben erg tevreden over KN !

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 20:32

allemaal heel leuk zulke adviezen maar daar heb je niets aan. kijk niet naar het merk of wat bij anderen goed ligt en lekker zit. het gaat om jou en je paard. Misschien past bij jullie wel het best een goedkope royal of een merkloos geval....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 20:53

harnessmaker schreef:
allemaal heel leuk zulke adviezen maar daar heb je niets aan. kijk niet naar het merk of wat bij anderen goed ligt en lekker zit. het gaat om jou en je paard. Misschien past bij jullie wel het best een goedkope royal of een merkloos geval....

Goh, en ik heb niet eens een schaduwaccount Haha! ik zou het zomaar geschreven kunnen hebben.......

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 22:01

Maar je kunt wel info geven/vragen om te kijken naar welke zadels je kunt/wilt gaan kijken. Eerlijk is eerlijk het ene zadel heeft een betere pas vorm als het andere zadel (en dan bedoel dat het op veel paarden goed ligt) kn staat niet voor niks bekend om die goede pasvorm.
Dat wil niet zeggen dat hij zeker weten op jou paard past maar de kans is wel erg groot

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 22:02

kn ligt super op mijn paard, is de prestige daar ongeveer mee te vergelijken (met de pasvorm)?