Panten???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jossie

Panten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 21:45

Kan iemand mij uitleggen wat panten is en wat de kenmerken daarvan zijn?

Mijn haf Kate stond vanochtend behoorlijk snel te ademen, maar zonder naknijpen, moeite of geluiden. Ook is ze niet snotterig of hoesterig. Verder was ze alert en vrolijk, het enige wat anders was als anders was de snelheid van ademen.

Ze kan kou moeiteloos hebben, maar dit doet ze eigenlijk altijd als het warm weer is. Ze heeft ook nog geen top-conditie, aangezien ze rustig aan wordt ingereden en dus weinig duurtraining oid doet. Ik las ooit iets op bokt over panten, maar aangezien de "nieuwe" zoekfunctie en ik geen vriendjes zijn Boos! , kan ik het niet meer terugvinden...

straycat

Re: Panten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 22:30

het is idd als je paard staat te pompen zeg maar.. dat ze overdreven zwaar ademen..
opzich zelf is het geen ziekte, heb ik me laten vertellen bij dierenkliniek in friesland maar een symptoom van iets.. als ze bijvoorbeeld slijm in de longen hebben of iets dergelijks en daardoor adem te kort hebben.
Volgens mij heet het ook painting.. weet niet of je het goed schrijft maar zo spreek je het wel uit..

Rosita

Re: Panten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 22:35

Panting is een engels woord voor hijgen. Painting is een engels woord voor schilderen Knipoog