Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(En natuurlijk worteltje geven dan)
ik wist dat ze de trailer een beetje eng vond, daarom zijn we ook al een tijd geleden al begonnen met oefenen! We hebben het ook rustig gedaan, zonder zweep! Maar het hielp niet, en omdat ik nu niet weet wat we nog meer kunnen doen vraag ik het nu aan jullie! Het is niet zo dat ze de trailer in MOET voor mijn wedstrijd, als dit niet lukt dan zeg ik het af maar blijven we wel oefenen. Maar kan een kaptoom of zo'n Monty Roberts halster ook niet helpen?
Ik hoop dat het lukt, succes. (als het je het goed doet, staat ie er binnen een halfuur in, de eerste keer dan die keren daarna steeds korter)
.
En hij moet er ook altijd als eerste uit 

Citaat:Daar weet ik een oplossing voor!! laatst gezien ergens op tv en het werkt super! je neemt je paard gewoon met halster en touw. je loopt richting de klep van de trailer en voordat je paard weigerd, meteen weer achteruit terug. Dat achter elkaar doen een stuk of 10 keer. dan met 2 voetjes op de klep en weer achteruit terug, een stuk of 5 keer. Dan met 4 voeten op de klep en dan weer terug ook een stuk of 5 keer. Als het goed is loopt het paard naast je, of achter je aan met los halstertouw de trailer in. Het klinkt allemaal een beetje vreemd maar het werkt echt!! omdat je eerder achteruit gaat dan dat je paard wil, heeft ie na een tijdje zoiets van: "Waarom mag ik er niet in???" Het liefst moet je het gewoon alleen doen en in een omgeving waar je paard gewend is en waar niet echt afleiding is. Wij zetten de trailer altijd in de opening van de (buiten)bak. Mijn paard wilde ook never, nooit onmogelijk de trailer in. Maar nu loopt ie er zelf in, zonder dat ik er naast loop. Het is een wonder! Tong uitsteken Ik hoop dat het lukt, succes. (als het je het goed doet, staat ie er binnen een halfuur in, de eerste keer dan die keren daarna steeds korter)