Stront, stront en nog meer stront.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Stront, stront en nog meer stront.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 21:20

Jaja ik kom in aanmerking voor de raarste vraag.
Ik heb namelijk een paar loge's in mijn stal. Een heel nest zwaluwtjes incl. jongen om precies te zijn. Maar die zitten boven mijn paard zijn hoofd. Dus........... je raad het al.

Mijn paard heeft dus overal mooie witte vlekjes. Nou zijn deze goed van zijn huid af te krijgen maar zijn manen: EEN RAMP

Nou zal ik vast niet de enige zijn die vogels in zijn stal heeft dus wie weet hoe ik dit uit zijn manen krijg???

ps. zwaluwtjes brengen geluk, nou dan mogen ze daar wel eens mee opschieten want zo lief vind ik ze niet meer......

Marigold

Re: Stront, stront en nog meer stront.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 21:24

haha ja die zitten hier op de manege ook!

ze scheren echt valk langs je heen zeg!

de manen, tja ik denk dat je moet wachten tot het goed droog is, en er dan uitborstelen.
of je zet je paard zoveel mogelijk op de wei.
of je doet hem zo'n halsdeken om ofzo?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 21:43

Misschien invlechten? dat scheelt in ieder geval in het oppervlak aan manen...

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 21:57

idd invlechten lijkt me het beste...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 02:14

Vogeltjes tegen de muur aangooien, mams wegjagen en de nestjes slopen Clown Nee hoor Knipoog

Ik zou het echt niet weten... Equistar erin? Ik had ze 2 jaar geleden ook en ik vond het zo sneu om elke keer die beestjes op de grond in m'n stal te hebben (had ze elke keer weer op m'n schep met het uitmesten). Heb toen alles was uitgevlogen het nestje weggehaald... Lachen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 07:59

Kun je niet een plankje bevestigen iets onder het nestje? Dan valt de stront daarop, ipv op de grond.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 08:09

Invlechten gaat niet want hij is heel gevoelig voor schuren.... Dan zijn al zn manen weg (heb ik er ook geen stront meer inzitten dat scheelt Tong uitsteken )
Ik heb het nestje er al twee jaar uitgehaald maar ze blijven terug komen. Zwaluwtjes hebben een vaste broedplaats en zijn dus niet weg te krijgen. Het lijkt ondertussen wel een plaag. Ze zitten ook al in het "hoofdgebouw"en zelfs in de bak............

Wat betreft een plankje... Dat kan ik proberen maar dan heb ik het nogsteeds van de ouders die heel de tijd door mijn stal vliegen (met name vlak boven mn hoofd, idd loveblacky het is niet leuk.... )

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 09:00

nog andere tips?????

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:07

Het is de prijs die je betaald voor deze vliegenvangers. Ik zou er niet zo mee zitten, ze zijn meer nuttig dan dat beetje poep op je paard.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:32

ikke schreef:
Het is de prijs die je betaald voor deze vliegenvangers. Ik zou er niet zo mee zitten, ze zijn meer nuttig dan dat beetje poep op je paard.

sluit ik me bij aan Haha!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:58

Laten zitten, even geduld hebben tot de zwaluwen zijn uitgevlogen, manen wassen en ze zjin schoon tot volgend jaar weer hetzelfde liedje begint Clown

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 13:12

Ja wassen kan alleen bij heel goed weer...... we hebben alleen koud water.....
maar het is echt heel erg zn manen zijn bijna bont.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 14:34

Wassen kan alleen bij goed weer want je hebt alleen koud water? Dus jouw paard krijgt ook nooit een regenduppeltje op zijn lijf?
Onze paarden worden iedere week uitgebreid gewassen, wij hebben ook alleen koud water, en er is er nog nooit eentje ziek van geworden of heeft er eentje staan te rillen of zo. Enige moment dat wij niet wassen is als het vriest, dan wordt het zo'n glijpartij!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 15:16

ja maar dat is ieder zijn mening.... ik was mijn paard niet als het niet heel lekker weer is want het is buiten en hebben geen solarium ofzo dus dan houdt het voor mij snel op

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 15:45

Je hoeft toch ook niet je hele paard te wassen, alleen zijn manen wassen kan toch ook?

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 16:01

nou dan ben ik maar even niet zo vriendelijk maar ik had er echt voor gezorgt dat die beestjes me stal uit gingen!

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 17:39

Je kan ook als de vogeltje weg zijn, daar iets plaatsen, zodat ze volgend jaar geen nieuw nestje kunnen maken.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 17:48

Wassen met gewone shampoo wil best hoor! Ik heb het vorige week nog in mijn eigen haar geprobeert Bloos

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 19:06

ja ik zal eens kijken wat ik eraan vast kan maken
het moet namelijk verplaatsbaar zijn want anders kan de lamp ook niet verwisseld worden want daar zitten ze op.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 19:10

Ik zou de stront laten zitten en dan als het nestje uitgevlogen is het nest idd weghalen en dan pas de manen schoonmaken. Zo ben je in 1 keer klaar. Anders blijf je bezig.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 19:23

ik zou inderdaad het nestje weg halen als de zwaluwen zijn uitgevlogen en dan een plankje bevestigen op de plek waar het nest zat zodat ze er niet op nieuw een nest kunnen maken.
het mogen dan wel geluk brenger zijn, maar die vogelpoep is zeker niet gezond voor je paard, en ik weet wat het is als je constant in de vogelpoep zit te grijpen, bij mij hadden de slimmerikken een nest gemaakt op de plek waar ik mijn hoofdstellen en zadels neer leg dus je begrijpt wat er gebeurt is.
een show hoofdstel met zilver kan ik eigenlijk weg gooien omdat de mest ingevreten zit in het zilver.
mij rest nu nog om het hoofdstel dan maar te gebruiken voor de trainingen.
dus ik ben voor weg halen, ze maken wel ergens anders weer een nestje dus zo zielig is het nu ook weer niet

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 20:14

gucci_girl schreef:
nou dan ben ik maar even niet zo vriendelijk maar ik had er echt voor gezorgt dat die beestjes me stal uit gingen!

Waarom dan? Ik zie het probleem nog steeds niet. Ik heb jaren zwaluwen in de stal gehad, mijn paard werd dus ook ondergepoept. Het enige onhandige was als ze vers gepoept hadden op de plek van het zadel. Daar heb ik op een gegeven moment gewoon een spons voor gereserveerd en klaar was Klara. Ik had daar ook eigenlijk alleen in het weekend last van als ik 's morgens ging rijden. Door de week kwamen ze meestal net uit de wei als ik ging rijden en dan waren de poepies allang eraf gerold.
wat bredere plank boven de lamp maken wil inderdaadd ook wel helpen. Het nest is dan steviger en ze poepen minder op je paard.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 20:56

Ik zou dat nest toch mooi een stukje verderop neerzetten , waar je er geen last van hebt qua poepen...kan dat niet gewoon ?

En volgend jaar sowieso in de gaten houden , nestje weggooien en elke dag even controleren of er al weer een nieuwe gebouwd wordt : steeds weggooien wat ze verzameld hebben , dan gaan ze op een gegeven moment toch wel een ander plekje zoeken zeker ??

Prima dat die vogeltjes broeden hoor , en dat er eens 1 over komt vliegen , maar je paard onder laten scheiten dat gaat mij persoonlijk toch te ver.

Die beestjes hebben de hele wereld om in te nestelen , die stal is al van dat paard , die moet daar gewoon fijn kunnen staan zonder lastig gevallen te worden.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 21:12

Dat verplaatsen is dus een groot probleem het zijn echte doorzetters haha....
sloop het nestje er al een paar jaar uit.....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 21:17

laulau85 schreef:
ja maar dat is ieder zijn mening.... ik was mijn paard niet als het niet heel lekker weer is want het is buiten en hebben geen solarium ofzo dus dan houdt het voor mij snel op

Wij wassen ook buiten en hebben ook geen solarium. Haha! Paarden zijn geen watjes, alleen als je ze zo gaat behandelen worden ze het wel.

En verder, broedende zwaluwen zijn beschermd. Wij hebben ook diverse nesten in de stal, ook boven de paarden, maar laten ze lekker zitten. Wij nemen de stront voor lief en de kostbare spullen beschermen we tegen de mest. Ook 2 van onze paarden hebben de mest overal zitten, maar een wasbeurt op zijn tijd doet wonderen.

Overigens vraag ik me wel af wanneer jij het goed weer vind. Op dit moment mogen we absoluut niet klagen, snap niet dat je de manen nog niet gewassen hebt. Of is het alleen goed weer als de mussen van het dak afvallen (en de zwaluwen uit het nest Knipoog )?