Bij Fleur is gister de (gevreesde) White Line Disease ontdekt aan beide (!) achterhoeven.
Ik heb inmiddels half inet afgespeurd naar info hierover en krijg eigenlijk best tegenstrijdige berichten.
Fleur is er pas 4 weken (valt nog binnen de 6 weken termijn) en speciaal aangeschaft als tweede pony in het span waarmee ik dan vervolgens (zware) marathon wedstrijden mee wil gaan rijden.
Nu weet ik dat bij goede behandeling de schade mee kan vallen, echter hoever het in de hoef zit is niet te zien c.q. ontdekken.
Aan de ene kant wil ik (willen wij) Fleur niet meer kwijt omdat ze een leuk koppel met Isabeau vormt, aan de andere kant heb ik geen zin (en daar ben ik misschien hard, maar ook eerlijk in) torenhoge vee-arts rekeningen, om uiteindelijk na een half jaar ofzo tot de ontdekking te komen dat Fleur het marathonwerk niet aan zal kunnen......
Het geluk zit niet echt mee, wat is jullie advies hierin? De oude eigenaar heeft al laten weten haar terug te willen...Kan ik haar het beste nu terugbrengen en GEEN risico's nemen of nog een aantal maanden aankijken en tot de ontdekking komen dat het mee valt (of misschien wel heel erg is) en dan pas terugbrengen. Terugbrengen is in dat geval moeilijker omdat ze er dan al veel langer is.......