Wie heeft er laarzen van Lipica of Derby?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyJane

Wie heeft er laarzen van Lipica of Derby?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 17:36

Wil graag weten hoe deze laarzen bevallen. De Lipica laars vind ik eigenlijk niet mooi, maar heeft als groot voordeel dat ze op maat worden aangemeten. Ik pas de standaard maten van petri namelijk niet. Anders hadden deze het geworden!

De Derby laarzen vind ik wel mooi, vooral de elegance... Heeft iemand die? Ben erg benieuwd naar hoe de pasvorm en de kwaliteit is, ze zijn namelijk veel duurder dan de laarzen van lipica.

help me alsjeblieft even bij het maken van mijn keuze!!!

sphinxie

Re: Wie heeft er laarzen van Lipica of Derby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:27

Mijn eerste paar leren laarzen was van Petrie, maar wat een drama. Kreeg ze niet aan, niet uit, andere maten ook niet. Heb ze toen definitief ingeruild voor Derby laarzen en daar nooit problemen mee gehad. Ze zitten ook een stuk beter dan de Petries die ik had. Ze beginnen nu, na 3 jaar, wat slechter te worden, na intensief gebruik. Het merk Lipica ken ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen.

ilonabax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 23:17

Hoi ik heb de derby laarzen op maat laten maken en ze zitten na 3 jaar nog steeds super Lipica is ook een goede laars maar gaat minder lang mee en bladderd aan de binnenkant snel af!

Groetjes en succes

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:48

Ik heb mijn lipica laarzen nu in bestelling staan. 2 weken terug de maat laten nemen in de fabriek en nu afwachten.
Ik kon wel kiezen uit een aantal modellen, en ook de zool kiezen. Ik pas ook niet in de standaard maten, dus ik ben erg blij dat ik nu voor een betaalbare prijs toch leren laarzen kan dragen.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:59

ik heb net mijn lipica laarzen opgehaald.. ik vind ze SUPER mooi!!! ze bevallen helemaal!!! zitten geweldig en zijn heel mooi gemaakt!!! dusssss ik weet natuurlijk niet hoe ze eruit zien na 3 jaar ofzo maja daar kom ik wel achter.. Je kan er alles op laten zetten.. Dressuurkap, veters, rits, leren zool, rubberenzool echt vanalles!!

DTLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:04

Ik heb de Lipica laarzen. Ze zijn helemaal geweldig. Ik heb met veters en rits. Echt helemaal top! Eerst heb ik jarenlang mijn Petri's gehad. Ook prima laarzen, maar ik kwam er altijd zo moeilijk in. Dan stonden de naden van mijn rijbroek na een tijd gewoon in mijn benen gegraveerd. De Lipica laarzen heb ik nu een maand of 3 en ik ben er erg tevreden over. Ze zijn lekker soepen, waardoor het gevoel tussen mij en mijn paard verbeterd is.

DTLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:04

soepel dus

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:48

Ik heb mijn Lipica laarzen nu vijf jaar en zien er nog super uit. Ze bladeren bij mij niet en zijn heel goed te onderhouden. Het leer is soepel en daarom een perfecte pasvorm.

Waarom vindt je ze niet zo mooi? Ze verschillen niet zo veel met de petrie en zijn wel wat goedkoper als ze op maat worden gemaakt.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 11:08

Lipica? Waar kun je die kopen? Is er ook een internet-site bekend bij iemand van jullie?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 11:42

Roxx, ik heb je een pm gestuurd.

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 12:53

Loontje_84 schreef:
Hoi ik heb de derby laarzen op maat laten maken en ze zitten na 3 jaar nog steeds super Lipica is ook een goede laars maar gaat minder lang mee en bladderd aan de binnenkant snel af!

Groetjes en succes

idd ik heb nu 9 maanden lang lipica's en ze zijn nu al kapot aan de achterkant bij mijn knieholte.. en mij hak is er ook al onderuit gegaan, echt jammer maar ja weer een goede reden om nieuwe te kopen toch Knipoog Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 13:48

Ik heb sinds 2 weken een paar 2e hands Derby's. Ze zien er nog keurig uit dus ik kan er nog een tijdje mee toe. Hoe ze zich houden kan ik nog weinig over zeggen. Ik ben er iig erg tevreden over Lachen.

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 19:20

Heb vandaag mijn tweede paar Lipica's gekocht..Mijn 'oude' paar zijn nu na 5 jaar trouwe dienst echt 'op'. Daarnet voor het eerst met de nieuwe gereden.Ze zitten erg fijn.
Tot nog toe alleen maar goede ervaring dus!

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 19:27

zul je zien dat ik weer pech heb mijn laarzen zijn echt al snel kapot gegaan !!

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 20:57

BJuwel schreef:
Waarom vindt je ze niet zo mooi? Ze verschillen niet zo veel met de petrie en zijn wel wat goedkoper als ze op maat worden gemaakt.

de voet vind ik een beetje 'lompig'... wij verkopen deze laarzen in onze ruitersportzaak en vind dat ze nogal eens een keer teruggestuurd moeten worden omdat de maten dan toch niet helemaal goed zijn... Helaas. En dan worden ze maar opgerekt... dat gaat dus weer terug naar de oorspronkelijke vorm en ben je nog terug bij af....

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 07:50

Ja de een heeft er positieve ervaringen mee en de ander negatieve. Ik ben er zeer te vreden over. En maat verschillen kan je bij alle aangemeten laarzen hebben want het is nog steeds handwerk.

Succes met het maken van een keuze.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 11:03

ik heb sinds november lippica's en tot nog toe ben ik er erg tevreden over. het erste paar dat ik had had na 1 week al paarse slijtplekken, dit bleek een fabrieksfout en ik kon ze zo omruilen. fijne soepele laars. hoop dat ik er ook wel 5jaar mee doe.