Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
patos schreef:Ik zou pas met S&T gaan rijden als je er op wedstrijden echt voordeel van gaat hebben, voor mij ligt dat punt ergens in de Z2. Mijn ervaring is dat je voor die tijd je paard prima op een trensje kan rondsturen, hoe langer je op trens rijdt, hoe meer voordeel je hebt als je later wel met S&t gaat rijden.
Loenz schreef:Waarom zou je er eigenlijk dan niet absoluut niet mee gaan rijden (nie boos bedoeld ofzow gewoon een vraagje!)
en wat is precies het veschil?
.
. Het verschil tussen een gewoon trensje en stang en trens is dat dat een stang voor veel meer druk zorgt dan een gewoon trensje. Je hoeft maar een klein kneepje met je vingers te geven en er drukt al enorm veel in haar mond. Je moet maar eens vragen of je bij dat Z2 paard eens mag voelen. Dan vraag je of de eigenaar een stang en trens hoofdstel in doet en dan je vinger tussen de mond en de stang doen en dan vragen of de eigenaar de teugel licht aantrekt! Dan merk je het verschil wel! dutske schreef:je moet toch eens gaan oefenen met stang en trens, of pleuren jullie gewoon op wedstrijd S en T in?
TS: gewoon oden wat je het beste gelijkt, jij kent je paard.
en als het onder begeleiding is kan er niet veel mee misgaan