Opleiding natuurgeneeskunde dieren? (HBO niveau)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bizzie

Opleiding natuurgeneeskunde dieren? (HBO niveau)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 12:05

Ik wil graag een opleiding gaan volgen, maar dan wel een echte opleiding waar ik daarna iets mee kan, en niet een losse cursus.

Vroeger (haha, ik wordt al oud), had je de Stichting Natuurgeneeskundig Werker, helaas heb ik opleiding nooit afgemaakt en kan ik er niets meer over vinden. Weet iemand of dit nog wel bestaat, evt. in een andere vorm?

Dan heb je nog de School voor Homeopathie in Amersfoort, maar ik vind de prijs/kwaliteit verhouding daarvan niet echt fijn.

En natuurlijk de Silverlinde. Dat is voor mij alleen heel ver weg (Breda of Meppel) en daardoor moeilijk te combineren met de paarden.

De Sorag-academie is vooral op honden en katten toegelegd, terwijl mijn voorkeur uitgaat naar paarden.

Zijn er mensen die nog meer opleidingen weten?

Ik hou me warm aanbevolen!!!

Anita_D

Re: Opleiding natuurgeneeskunde dieren? (HBO niveau)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 20:10

Bij de Silverlinde zit je maar 4 dagen per maand op school bij de 5-jarige opleiding, en 2 dagen per maand bij de 3-jarige opleiding.
Dat valt op zich wel mee toch?
Het voordeel is wel dat je er een baan naast kunt hebben, en tijd over houdt voor een leven Lachen

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 20:14

Mag ik vragen wat deze opleiding inhoud? Ik zit ook iets in die richting te zoeken namelijk!

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 20:20

Chrisssy schreef:
Mag ik vragen wat deze opleiding inhoud? Ik zit ook iets in die richting te zoeken namelijk!

www.silverlinde.com

Bizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 21:50

Anita_D schreef:
Bij de Silverlinde zit je maar 4 dagen per maand op school bij de 5-jarige opleiding, en 2 dagen per maand bij de 3-jarige opleiding.
Dat valt op zich wel mee toch?
Het voordeel is wel dat je er een baan naast kunt hebben, en tijd over houdt voor een leven Lachen

Silverlinde klinkt erg leuk en lijkt me geweldig om te doen.
De 3 jarige opleiding valt af, omdat ik juist het bewegingsmechanisme, massage en nog meer dingen die vervallen bij de 3 jarige opleiding erg interessant vind!

Maar het prijskaartje is natuurlijk niet mis (zeg niet dat het te duur is voor wat je krijgt, maar ik hoest dat niet zomaar elk jaar op helaas) en naast baan is de belasting best groot, zeker 5 jaar lang.
Maar ik heb de Silverlinde nog niet afgeschreven hoor!!

Bedankt voor je antwoord! Lachen