Ideeën om met je paard te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

renske

Ideeën om met je paard te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 18:56

Ik heb nu een paard maar ze is nog niet zadelmak en wil ik ook nog even mee wachten tot we elkaar wat beter kennen en elkaar vertouwen. ( En ik ga het niet alleen doen, dus daarover geen reacties Knipoog ) Maar ik wil gaan beginnen met vrijheidsdressuur met dr maar hebben jullie nog andere ideeën?
Ik zat zelf te denken aan vrijheidsdressuur dus en longeren kan maar wat verder eigenlijk? Ik wil ook proberen dat ik gewoon met dr naar bos kan wandelen. Maar zo snel ze geen andere paarden meer ziet gaat ze heel erg stressen. Dus kan nu alleen nog maar even heel kort weg en dan terug.

Maar nog andere ideeën?

Flip

Re: Ideeën om met je paard te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:00

uhm longeren hoort bij het inrijden en is ook niet zo makkelijk met een paard dat dat nog niet kent, loop er wat mee door een bak ofzo en leer haar de commando's aan dus stap draf halt terug om enz. als ze dat kent kan je mss gaan longeren

DAANN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:03

Wat wij altijd doen met de jonge dieren is heel veel stappen, alvast commando's als terug en ho leren, daar leren ze veel van, met de hengsten beginnen we met wandelen meestal als ze 2 en een kwart zijn ongeveer omdat sommige nog naar de hengstenkeuring gaan en met de merries beginnen we met wandelen rond hun 2 en een halfde jaar. daarvoor leren we ze ook al netjes meelopen van wei naar wei of 's winters van stal naar wei. Dit doen we altijd omstebeurten zodat ze netjes leren wachten.... maarja beetje off topic... maargoed ik zou gewoon gaan wandelen als ze onrustig word loop maar gewoon even door maar wat ik je wel afraad is om te lopen en dan weer om te draaien loop liever een klein rondje dit is omdat ze dan misschien op den duur steeds sneller gaan omdraaien en het heft in eigen handen nemen. als dit nog niet gaat oefen dan het wandelen gewooon op de wei maar wel zodat ze de andere paarden niet ziet Succes!

renske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 19:06

Ja aan de hand wandelen gaat al wel gewoon goed, zolang ze nog andere paarden ziet. En ho en stap kent ze ook al intussen. En vandaag voor eerst gelongeerd echt (eerst liep ik nog gewoon mee) en deed ze ook gewoon netjes. Dus is meer dat ik nog wat nieuws erbij zoek om met haar te doen om het intressant te houden.

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:30

of lopen door de bak, haar achter je aan laten gaan, dan gaan rennen, voltes lopen enz Haha! laggen!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:38

freestylen ?