ik heb een verzorgfjordje, dat behoorlijk sterk is en wat hij dus blijkbaar ook weet. nou is het vaker zo, dat als ik hem van de wei afhaal [meestal samen met de merrie waarmee hij op de wei staat] hij bijna altijd zich los trekt en dan weg rent [niet naar de wei terug maar gewoon naar stal of naar de poetsplaats/kast], dan gaat hij een stukje verder op staan, maar kan ik hem bijna wel altijd vangen..
nou stond ik deze week even te praten met iemand en ik had hem ook aan het halster vast, toen stond hij rustig te grazen en voordat ik het wist trok hij zich weer los en rende richting wei.
de enige manier waarop ik hem toen weer meekreeg was om het touw om zijn neus te binden zodat ik hem nog wel gehouden kreeg, anders had hij zich zeker weten weer los getrokken [hij heeft het geprobeerd maar touw zat om zijn neus dus besloot hij toch om te blijven staan
]verder kan ik ook niet met hem buiten het terrein gaan, zonder een hoofdstel in te doen, [waar een pasoabit aanzit], want dan heb ik zelfs nog moeite om hem mee te krijgen, omdat hij elk stukje onkruid of blaadje dat alweer wilt opeten.. dat vind ik dus echt erg vervelend want hij wilt nu gewoon echt alles eten wat op zijn pad komt, en daarvoor wilt hij zich dus ook van mij lostrekken zoals ik hierboven heb beschreven zodat ik weer blaren op mijn handen heb..
hebben jullie hier misschien tips voor? want ik zou het ook wel eens leuk vinden om 'gewoon' een stukje met hem te kunnen wandelen zonder dat hij aan elk struikje wilt eten..