Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) hoe groot je bent en hoe je gebouwd bent.mariz schreef:hey,
ik heb gehoord dat je niet meer op een shetlander kan rijden, als je rond de 55/60 kilo weegt. het ligt er dan ook aan hoe groot of hoe klein de pony is.
dan is er nog je lengte, en hoe meer lengte boven zijn rug zit, hoe onstabieler het is voor de pony, om zijn evenwicht goed te kunnen bewaren. waardoor hij dubbel zo hard moet werken.
Loenz schreef:ik denk dat je best ritjes kunt maken, maar niet (te veel) galloperen, en verder rustig aan.Hou de rit ook niet te lang!

casjuh schreef:ik heb dus gehoord dat als je onder de 50 kg weegt je elke dag wel op een shet kan rijden en dat shetlanders zelfs volwassenen kunnen
dragen (dan heb ik het over +/- 80 kg). Ik neem aan dat je dan alleen maar mag gaan stappen.
Dat ziet er dus idd niet uit hahahaha, maar ik heb dus gehoord dat ze het wel kúnnen...
Daarnaast moet je niet vergeten dat ze ook 2 tot 3 keer hun eigen gewicht kunnen trekken! Zijn sterke dingen die shetlanders
ukkiepuk schreef:Ik ben 1.58 m en ong. 48-50 kg. Zorro is 1.07m Ik rijd hem normaal gesproken 4 dagen in de week ik longeer 1x en hij is 2 dagen vrij. 1x in de 2 weken hebben we een uur (intensief) les.
Ik train hem op M-nivo. Heb nooit de indruk gekregen dat hij het niet aankan. Ik rijd Zorro nu 5 jaar, dus als je goed opbouwt moet het in principe goed kunnen.
Kijk zelf maar naar de foto's
Irisss schreef:Hey,ukkiepuk schreef:Ik ben 1.58 m en ong. 48-50 kg. Zorro is 1.07m Ik rijd hem normaal gesproken 4 dagen in de week ik longeer 1x en hij is 2 dagen vrij. 1x in de 2 weken hebben we een uur (intensief) les.
Ik train hem op M-nivo. Heb nooit de indruk gekregen dat hij het niet aankan. Ik rijd Zorro nu 5 jaar, dus als je goed opbouwt moet het in principe goed kunnen.
Kijk zelf maar naar de foto's
Haha jij stond toch ook in de penny?![]()
![]()
xxx