!!zadels en... zadels...(dringend)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moeshie

!!zadels en... zadels...(dringend)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 13:10

Hoi hoi

Kan iemand mij meer informatie geven over de zadels van het merk ROYAL ?

En heeft iemand een idee welke goedkopere merken goede dressuurzadels verkopen?

En wat denken jullie van zadelmarkt?

hopelijk veel antwoordjes!!
maui druez

Needje

Re: !!zadels en... zadels...(dringend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:18

Weet niet hoelang je met t zadel wilt doen? Mara van zadelmarkt heb ik gehoord dat t net kartonnen zadels zijn. Dus t niet erg lang volhouden. Maar dat heb ik alleen van horen zeggen. Dat merk Royal ken ik niet. Kan je dan niet beter een goed 2e hands zadel kopen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:24

Een zadel van minder dan 800 - 900 euro kan bijna geen goede kwaliteit zijn. Je paard heeft maar een rug, daar kun je jezelf geen bezuinigingen op permiteren!
Als je je geen goed zadel kunt permiteren, kun je je ook geen paard permiteren.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:29

Wintec heeft goede zadels en zijn niet duur.
Maar het is wel kunststof.

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:30

Sjonniej: Je was me net voor!
Als je dan toch een beetje een goed zadel wilt kopen kun je het beste voor Thorowgood of Wintec gaan.'
Zijn wel van kunststof (moet je van houden) Maar voor dat geld goede zadels. Ik heb toen ik klein was altijd op een Wintec gereden en heb hem 6 jaar gehad en hij zag er nog piekfijn uit terwijl ik als klein meisje er niet heel erg voorzichtig mee om ging.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:31

Ik zou ook eerder voor een duurder, goed passend kunststof zadel gaan, dan voor een heel erg goedkoop leren zadel (wat dus nooit van een goede kwaliteit kan zijn). Als je perse een leren zadel wilt, dan inderdaad op zoek naar een 2e hands zadel. De meeste ruitersport winkels hebben wel een paar 2ehands zadels liggen. Laat iemand die weet waar ie op moet letten (mee)kijken naar hoe het zadel ligt. De rug van het paard is er te belangrijk voor !

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:37

ikke schreef:
Een zadel van minder dan 800 - 900 euro kan bijna geen goede kwaliteit zijn. Je paard heeft maar een rug, daar kun je jezelf geen bezuinigingen op permiteren!

Dat vind ik een opmerking die helemaal nergens over gaat Slapen

Ontopic: waarom ga je niet kijken naar Kentaur, Premiere, BR en dat soort? Zijn mooie zadel en die heb je nieuw al voor 600-700 euro Ja

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 17:24

Haha! Thx iedereen! Ik heb op dit moment een thorowgood veelzijdigheid. ben er wel blij van maar een kunststof zadel neemt de vorm niet zo goed aan als een lederen.

@guellian: ik reageer niet op zulke verwaande berichtjes maar toch bedankt Vork (er bestaan dus toch nog vriendelijk mensen Clown

Ik ga inderdaad eens uitkijken voor een Premiere of Kentaur ....

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:37

ikke schreef:

Dit is wel erg kort door de bocht Scheve mond
En dat ze zich geen paard kan veroorloven als je geen duur zadel kan kopen, slaat ook nergens op, misschien wil ze wel om andere redenen een goedkoop(er) zadel...

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:23

angela88 schreef:
Ik zou ook eerder voor een duurder, goed passend kunststof zadel gaan, dan voor een heel erg goedkoop leren zadel (wat dus nooit van een goede kwaliteit kan zijn). Als je perse een leren zadel wilt, dan inderdaad op zoek naar een 2e hands zadel. De meeste ruitersport winkels hebben wel een paar 2ehands zadels liggen. Laat iemand die weet waar ie op moet letten (mee)kijken naar hoe het zadel ligt. De rug van het paard is er te belangrijk voor !

ik vind dit een beetje vage opmerking, omdat een kennis van mij al 4 jaar met een zadel van zadelmarkt zijd, en daat heel tevreden over is! Er zijn ook heel veel goede reacties op zadelmarkt! Maarja mensen die dat nooit proberen, vind ik een beetje vreemd dat je dan gewoon zegt van 'Ik zou ook eerder voor een duurder, goed passend kunststof zadel gaan, dan voor een heel erg goedkoop leren zadel (wat dus nooit van een goede kwaliteit kan zijn)'

maarja mijn mening...

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:28

Royal komt bij BR vandaan, net als Premiere. Zelf heb ik er geen ervaring mee maar je kunt het als een soort van middenklasser zien. Niet de allerduurste, dus ook niet de allerbeste kwaliteit.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:51

Ik heb zelf geen ervaring met Zadelmarkt, van de 1 hoor ik dat ze niet zoveel waard zijn. En van de ander hoor ik dat het zeker geen verkeerde zadels zijn en best jaren meekunnen, en de mensen daar ook nog is heel gastvrij zijn, en je rustig een gratis dekje + een lederen singel meegeven.
Ik zou gewoon is bij zadelmarkt gaan kijken, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:55

tamaraatjuh schreef:
ikke schreef:

Dit is wel erg kort door de bocht Scheve mond
En dat ze zich geen paard kan veroorloven als je geen duur zadel kan kopen, slaat ook nergens op, misschien wil ze wel om andere redenen een goedkoop(er) zadel...

Een zadel moet goed passen ook na verloop van jaren en niet uit eigen bewegeng een andere vorm aannemen of zo. Als je werkelijk zoveel om je paard geeft, leg er dan op z'n minst een goed passend zadel op, wat ook blijft passen.
Als je je het niet kunt veroorloven om een goed passend zadel (nieuw of tweedehands) te kopen, dan kun je je geen paard veroorloven!! Daar is niks kort door de bocht aan, dit is botweg de WAARHEID!!!!!
Als je dit elementaire inzicht niet wenst te hebben, hoor je niet op een paard thuis.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:04

Voor 500 euro kan je een goed 2e hands zadel kopen, van een goeie kwaliteit. Je moet alleen zorgen dat ie juist op maat wordt gemaakt op jouw paard!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:23

ok ben jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren op zoek geweest naar een passend zadel voor mijn anda alle dure merken zo ongeveer wel gehad en uiteindelijk geeeindigd bij een handwerkje van de lokale zadelmaker
was wel een 19 inch en aangezien wij nu 50 kg kwijt zijn is deze iets uh te groot geworden

ik had al een goed western zadel maar deze werd mij te zwaar
dus weer opzoek naar een ander zadel ...helaas hebben we niet allemaal een mega groot bank rekening boekje

de opmerking dat als je geen 1000 euro hebt voor een zadel dus maar geen recht hebt op een paard vind ik wel erg kort door de bocht

we zijn niet allemaal rijk

ik rij nu dus met een nieuwe kunststof van royal en die bevalt zowel mijn paard als mij als mijn man zijn portomonnee erg goed

natuurlijk als je een zadel zoekt is regel nummer 1 dat hij goed op je paard ligt , vroeger keek ik niet verder dan dat

nu wij geen boompje in de tuin hebben staan... kijken we tegenwoordig OOK naar de prijs
zoals denk ik 90% van paard hebbend nederland

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:28

Rossner heeft ook zadels voor 600-700 euro nieuw (www.divoza.nl)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:37

Wij hebben nou 5 jaar een goede wintec, gaat nog steeds goed mee. Het is dan wel kunstof maar zeker een stuk goedkoper.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:55

ikke schreef:

ikke schreef:
Een zadel moet goed passen ook na verloop van jaren en niet uit eigen bewegeng een andere vorm aannemen of zo. Als je werkelijk zoveel om je paard geeft, leg er dan op z'n minst een goed passend zadel op, wat ook blijft passen.

Als je je het niet kunt veroorloven om een goed passend zadel
(nieuw of tweedehands) te kopen, dan kun je je geen paard veroorloven!! Daar is niks kort door de bocht aan, dit is botweg de WAARHEID!!!!!
Als je dit elementaire inzicht niet wenst te hebben, hoor je niet op een paard thuis.

Met alle respect Ikke, maar ik vind het ook erg kort door de bocht,...

goed passend is niet altijd een zadel van boven de 1000 euro nieuw prijs....

ontopic: kijk eens bij piafferuitersport die verkopen veel BR spullen...

Natasha van BMstables heeft ook een aantal kunststof zadels te koop, pb haar eens/

jimny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:02

eigenlijk gaat het maar om 1 ding: dat het goed past op je paard denk ik. ik heb heel wat zadels geprobeerd en kwam uiteindelijk tot de conclusie dat mijn paard scheef is en dus het zadel iets moest worden aangepast. Ook dit moet je in de gaten houden zodat je gewoon vaker checkt of het zadel nog goed ligt! Haha! succes iig Haha!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 19:11

,
Laatst bijgewerkt door tengeltje11 op 14-09-24 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 00:01

vergeet ook jezelf niet , bij de aanschaf van een zadel. Ik heb de duurste zadels op mijn paard gehad, maar (vergeef me ) reed steeds mijn doos open. Blijk ik dus niet goed tegen een diepe zit te kunnen. En ik ben daar niet de enige in, terwijl je er weinig van hoort. Heb nu een divoza huismerk, heerlijk en niet duur.

P.s. Paard is vrij smal en kreeg zelf drukplekken van"; zadelmarkt, kieffer en wintec.

Wens je succes. Haha!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 00:38

Duurkoop is niet altijd goedkoop!! Maar het omgekeerd is ook absoluut waar!! Kijk vooral naar een zadel waar jij en je paard je prettig bij voelen!! En echt geloof me een duur passier zadel hoeft absoluut niet goed te liggen terwijl een zadelmarkt zadeltje dit wel kan!!
Kijk en vergelijk.... Maar mocht je een zadel kopen laat het dan nakijken door een zadelmaker of het wel goed op het paard ligt(vooral als je zelf een leek bent op dit gebied!!)
En ik denk niet dat de TS zit te wachten op de kort door de bocht opmerkingen zoals ikke ze maakte

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 11:21

magic1 schreef:
Rossner heeft ook zadels voor 600-700 euro nieuw (www.divoza.nl)

Ja, bij mij op stal hebben verschillende mensen er één (Rossner Amerika en Rossner Sidney plus) die erg goed bevallen (en dus ook goed op de paarden liggen). Ik heb er kortgeleden ook een gekocht (Rossner Sydney plus)voor € 755 (compleet !).
En Divoza komt voor € 50 bij je langs om te passen en kan eventueel nog wat aanpassingen uitvoeren (iets smaller maken bv). Daarnaast is mijn eigen ervaring dat ze een hele redelijke prijs geven als je een inruilzadel hebt.