Dressuurstang, hoe hangt ie goed?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Dressuurstang, hoe hangt ie goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 12:46

Ik heb nu dan toch een S&T hoofdstel aangeschaft, en vanmiddag heb ik een stang gehaald. Onderlegtrens had ik al, dus alles in compleet. Ik heb over twee weken weer les van mijn instructrice, dus die laat ik de stang en kinketting goed afstellen. Nu wil ik mijn hoofdstel toch even gaan passen omdat ik twijfel of het bakstuk van de stang nét wel of nét niet lang genoeg zal zijn. Maar op welke hoogste moet de stang nu hangen (gaat dus alleen even om het idee, het precieze afstellen komt later wel), wat zijn de vuistregels? Ik heb gehoord dat de bitten elkaar in de mond niet mogen raken, stang hangt vanzelfsprekend lager dan de onderlegtrens, en verder?

Barco

Re: Dressuurstang, hoe hangt ie goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:54

Goh. Ik ben nu hard aan het nadenken over hoe ik het gedaan heb.
De trens heb ik gehangen zoals een normale trens en de stang iets lager. Heb me niet met regels beziggehouden. Het smoelt gewoon (of niet).
Ik heb het gewoon op gevoel gedaan. Je merkt snel genoeg wel of het prettig in de mond ligt.
Veel plezier ermee!!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:57

Ps: Ik heb daarna mijn instructrice het laten controleren en ze vond hem goed hangen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:22

RT -> VMR

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 08:01

Thanks Lielle! Nou, ik geloof dat ik hem zo heel behoorlijk had hangen, en volgens mij moeten de bakstukken voor de stang lang genoeg zijn, als ik ze op het laatste gaatje doe hangt de stang halverwege de tong en dat is toch wel errug laag.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 18:55

Bedenk wel dat je je stang aan je 'gewone' bakstukken moet doen en je trens aan het 'extra' bakstuk.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 19:43

Yep, dat had ik al door.. De trens zit aan de achterste bakstukken en de stang aan de voorste.