b proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mizsz_Kitty

b proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 10:40

heey
weet niet of me vraag hier goed staat maar had dus even een vraag over een b-proefje

als je moet aangaloperen moet dat altijd in de bocht zegmaar in de B..
maar is dit zegmaar tussen K en A of tussen A en F...
zegmaar eerste deel of tweede deel van de korte kant
ben hier wel benieuwd naar omdat ik over een maandje eerste onderlingen wedstrijd ga starten met een fries, maar aangaloperen is erg moeilijk nog, daarom is het wel handig of je kort of lang de tijd heb om heb heel goed stelling te geven zodat ie in de goede galop zit

alvast bedankt!!!

laulau85

Re: b proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:43

Je moet altijd tussen twee letters aanspringen. Je hebt wel altijd dat je het stuk ervoor al doorzit. Dan kan je al voorbereiden voor je galop. Heeft je paard er moeite mee probeer dan zogauw je tussen de letters bent al aan te springen dan heb je altijd de tijd om wat langer door te gaan. Rijdt ook de hoeken in dan heb je een stuk langer de tijd.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 10:47

het gaat mij er dus om of je in het begin om aan het einde van de korte wending zegmaar moet aanspringen Tong uitsteken
dus voor a dat deel..of na de a.....btjuh vaag

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 11:08

mizsz_g_en_a schreef:
het gaat mij er dus om of je in het begin om aan het einde van de korte wending zegmaar moet aanspringen Tong uitsteken
dus voor a dat deel..of na de a.....btjuh vaag

Maakt niet uit, zolang je maar tussen de letters aanspringt. Dus als je nou vlak na K of net voor A aanspringt doet er niet zo veel toe. Daar is de B ook voor, daar krijg je meer ruimte om je overgangen voor te bereiden en uit te voeren. Naar mate je in klasses omhoog gaat zal die ruimte mindere worden, want dan moet je je paard gewoon meer onder controle hebben.

Dus zolang je probeert er een vloeiende overgang van te maken, maakt het niet uit of je in het begin van de bocht (vanaf K) of net voor A aanspringt.

Was dit wat je bedoelde?

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 11:43

Inderdaad is het in de B de bedoeling dat je gewoon aansprint tussen de letters en dat je paardje niet in opstand komt en gewoon netjes je hand blijft volgen.

Maar als je het helemaal goed wilt doen dan is het de bedoeling om vlak voor de tweede letter aan te springen! Dat verteld mijn instructeur tenminste en die is Z jury.. Knipoog

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 11:52

Dat ligt aan de proef die je moet rijden, volgens mij moet je in juli proef 7 en 8 rijden en daarin moet je aanspringen "in het tweede stukje bocht" dus ná de A zeg maar, je kunt op deze site : http://seahorsesnl.homestead.com/files/Frame.htm
de proeven opzoeken en lezen, in proef 9 bijvoorbeeld moet er wèl een keer in het eerste stukje bocht worden aangesprongen.

succes met je eerste wedstrijdje Knipoog

Josefientje

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 11:55

dat bedoelde ik dus josefientje :p
niet tussen de twee letters, maar tussen welke..dus voor de a(k-a) of na de a(f-a)
het is dus meestal zo dat je daarna moet aanspringen??
zou ik wel beter vinden..
jammer dat me proevenboek nog niet binnen is

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 12:28

per proef is het verschillend, dus de ene x voor de A en de andere x na de A. het is wel altijd op de korte zijde.

succes

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:30

Maakt niet uit. Wat jij het beste vind.
Je krijgt de keuze, je moet alleen wel zorgen dat het niet vóor de A is, of ná de letter op de lange zijde.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 17:04

droefje schreef:
per proef is het verschillend, dus de ene x voor de A en de andere x na de A. het is wel altijd op de korte zijde.

succes

dit bedoelde ik dus...vin het zelf namelijk makkelijker om in de tweede helft van de korte zijde te moeten aanspringen....

bedankt!