Op gras altijd kalkoenen in?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Op gras altijd kalkoenen in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 10:17

Mijn pony komt dadelijk op ijzers te staan. Ze staat dus 24/7 in de wei. En mijn bak is gewoon een stuk afgezet van 20x40 en rij dus op het gras. Moet ze nou altijd kalkoenen in? Of alleen tijdens het rijden?

oosterhoff

Re: Op gras altijd kalkoenen in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:24

Zelfs met rijden hoef je niet altijd stiften in. Hangt van de bodem af. als het heel droog is doe ik kleintjes in, als het heel nat is doe ik grote in, als het niet te nat of te droog is dan draai ik niets in. Hangt ook van je paard/pony af de een is zekerder op gras dan de ander. Als je het vaker hebt gedaan voel je vanzelf aan of het nodig is of niet.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:27

idd alleen tijdens het rijden. Als het paard op de wei met schroeven zou staan kan hij zichzelf snel bezeren met bokkensprongen. Dan zou je ook allemaal beenbescherming om moeten doen terwijl het paard eigenlijk helemaal geen schroeven nodig heeft.
Met rijden idd alleen met een slechte natte bodem. Let er de eerste keren wel op dat hij zichzelf niet raakt met de kalkoenen want dat kunnen lelijke wondjes worden. Doettie dat wel dan beenbescherming om zoals peeskappen en springschoenen (hangt er vanaf waar hij raakt.)

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:56

Op zich kan een paard zich makkelijk redden zonder kalkoenen. maar zodra het gras nattig word is het glijgevaar groter, en is get wel veiliger als je er kalkoenen onder draait.

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:41

ik heb laatst met best wel nat weer op het gras ook zonder stiften gereden en dat ging heel goed! dus het is niet echt noodzakelijk! Knipoog

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:26

Alleen tijdens het rijden, en dan alleen als de bodem zo nat is dat ie gaat glijden.

JenRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:03

Ik zou sowieso wel altijd kalkoenen in doen. Ook al rijd je rustig, het is wel voor je eigen veiligheid. Ik geloof dat je wel speciale dingetjes kunt kopen die je in je kalkoengaten kunt doen als je geen kalkoenen in hebt. Is erg handig! Scheelt schoonmaken, heb je ze d'r zo in.
Ik rijd er zelf ook altijd mee, watvoor gras ook. Kleintjes als het droog is, grote als het nat is.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 18:04

Oke, zoals nou is het gewoon droog gras. Dan hoef ik ze dus niet in te doen. Alleen als het gras dus vochtig is.

Bedankt,

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:40

Als ik met mijn paard op een hele droge bodem met gras train dan heb ik wel degelijk last van glijden en dan doe ik stiften in. Maar ik denk dat je het zelf wel aan zult gaan voelen.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 20:25

Ik heb zelf eigenlijk altijd zonder gereden. Ik had in mijn wei ook altijd een bak afgezet, maar je rijd het al zo snel kapot en met kalkoenen nog meer. Gelukkig loopt mijn paard vrij rustig en als ik het niet vertrouwde galoppeerde ik niet. (koos er vaker voor om niet te rijden daarom heb ik nu een bak).
Met wedstrijden met nat of vochtig weer droeg ik wel altijd kalkoenen.