gevallen-nieuwe cap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

missnynke

gevallen-nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 20:34

hoi,
ik heb een cascocap, en ben vanavond van mijn haflinger afgestuiterd.
ik kwam op mn schouder/hoofd terecht, had wel even hoofdpijn maar dankzij de cap viel alles mee.

Ik heb eens op bokt gelezen dat nadat je bent gevallen de cap niet meer betrouwbaar is. aan de buitenkant zie je geen schade,

moet ik een nieuwe cap halen of valt het met die cascos wel mee?

MirandaMalik

Re: gevallen-nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:01

Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik niet iedere x m'n cap zou gaan vervangen en denk dat ook weinig mensen dat doen. Het loopt dan wel erg in de papieren als je er regelmatig afvalt(hoop 't niet natuurlijk) Kijk gewoon goed of ie niet stuk is ook van binnen dan zal het wel meevallen.

Groetjes,Miranda.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 21:07

het schijnt toch elke keer te moeten als je (met je) cap valt.

meer meningen?

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:19

er zit volgens mij wel een kern van waarheid in. Maar meer als je er hard op valt of volop.
Je kunt ook een beetje drukken en pushen op de cap, kijken of die erg kraakt.
Ik ben zowiezo toe aan een nieuwe aangezien hij niet meer helemaal zit ik heb m ook al een jaar of 3

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:20

Ik val er gelukkig niet vak af, maar ik heb nog nooit een nieuwe gekocht omdat ik er een keer afgestuitert was. Vind het een beetje onzin, vooral omdat ik geen zin heb een nieuwe cap te kopen als de andere nog goed te gebruiken is.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:28

als je niet echt hard op je hoofd bent geland zou ik geen nieuwe cap komen.
ik een hele tijd terug (2 jaar geleden ofzo, weet nie meer precies)gevallen met springen. ben toen echt hard terecht gekomen, pony over me heen gerold, met voet in beugel blijven hangen toen de pony opstond en toen nog een paar meter meegesleurd.
gelukkig weet ik hier allemaal nix van, want was buiten bewustzijn.

maar toen heb ik dus wel een nieuwe cap gekocht. terwijl mijn vorige nog geen jaar oud was en best duur. mijn oude cap kraakte ook een beetje als je er kracht op zette, leek me niet echt goed..

op dat moment interesseerde het me ook niet wat een nieuwe kostte. heb gewoon een goeie, dure nieuwe gekocht die fijn zat.
als ik die cap niet had gehad had ik waarschijnlijk meer gehad dan alleen een hersenschudding....

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:28

jah, als je elke keer een nieuwe cap zou moeten kopen hoe je niet veel geld meer over!!

Loje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:33

volgens mij moet je die casco dingen dan opsturen en je hebt r garantie op ofzo. Maar mss kan je dan beter gewoon doorrijden of een nieuwe kopen, want ik denk dat t dan wel ff duurt voor je je cap weer terugkrijgt of een nieuwe hebt als ie echt kapot is. Denk dat je wel t beste ff je cap kan laten controleeren als je op je hoofd bent gevallen. Knipoog

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 21:36

ik ben wel flink op mn hoofd gevallen, viel wel even tegen wat voor klap op mn hoofd het alsnog was, maar als ik hem niet op had gehad hgad ik ws een hersenschudding gehad.
maar hij kraakt verder niet en lijkt van de buitenkant nog goed....

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 21:42

hoe heet de fabrikant en wie weet de website?

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 18:42

Bij hoofdbescherming (lees cap of helm) is het altijd zo, dat na een val het vervangen ofwel gecontroleerd niet te worden (volgens het VCA) Volgens mij is het ook zo dat je de cap terug kunt sturen naar de fabrikant om het te laten controleren, maat dit kun je natuurlijk even navragen bij de ruitersportzaak of bij de fabrikant