Beugels met schakeltjes, 'flex' etc.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Beugels met schakeltjes, 'flex' etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 18:41

Ik wil graag stijgbeugels met van die beweegbare stukjes aan de zijkant, met dat rubber erom, heb er vaak mee gereden en vind ze erg fijn.
Die heb je van Sprenger, maar ook goedkopere varianten. Dus de vraag, welke zijn er, hoe duur, en waar worden ze verkocht?

Puera

Re: Beugels met schakeltjes, 'flex' etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 19:02

Ik heb ze in het boek van Horselover gezien voor een aanzienlijk lagere prijs. *zoekt boek*
Gevonden! Ik heb het oude boek nog (2003/2004), weet niet of er al een nieuwe is. Ik heb 'm in ieder geval nog niet.
Maar het zijn stijgbeugels van het merk Global en ze kosten € 69,95. Da's heel wat lager dan de Sprenger-beugels die erboven staan á € 114,95.

Ik heb er verder geen ervaring mee, rij zelf met 'gewone' stijgbeugels. Ik weet ook niet of de beugels van Global wel helemaal te vergelijken zijn met die van Sprenger. Ik meende dat die van Sprenger een soort van fietskettingschakels (?) onder het rubber hebben zitten dat voor de flexibiliteit zorgt. Ik weet niet hoe dat bij Global zit. Op het plaatje was eigenlik geen verschil te zien tussen de beide beugels.

gillian

Re: Beugels met schakeltjes, 'flex' etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 20:20

Ik heb ze van Metalab.
Die waren officieel ook zo'n €90 maar heb ik in de aanbieding gekocht omdat ze uit het assortiment gingen, kostte me toen €39.