Paardentaartje maken.. :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sopper

Paardentaartje maken.. :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 17:40

Over een maand verzorg ik mijn verzorgpony precies een jaar, maar ik wil dus een taart gaan maken. Ik had ergens gelezen dat je er gewoon een kant en klare taartbodem voor kan gebruiken, maar hebben jullie misschien nog wat tips ofzo? Ook voor andere makkelijke hapjes.

Groetjes van Sophie

Anoniem

Re: Paardentaartje maken.. :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:02

Dit jaar was ik in een pennybui op de verjaardagen van mijn ponies, en heb ik ook een 'taartje' voor ze gemaakt, haha. Ik koop gewoon bij de supermarkt een zak mensenmuesli, heet water erbij en ff laten staan (een zak is een kg, maar dat is wel een beetje veel dus je hoeft niet alles te gebruiken). Dan appels en wortels in stukken erbij, en lekker door elkaar heen roeren. Dan in een bakje (beetje vorm van een taart) en omkiepen op een plat bord (net zoals een pudding) en voilá je taartje is klaar.

Eventueel kan je er dan ook nog met biksbrokjes de naam van de pony op maken.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 19:10

Zou geen mensendingen of bodem er doorheen doen, dat is niet gezond voor je paard. Gewoon paardenmuesli met wat slobber. Dan de bovenkant versieren met veel fruit van alle soorten. Is smullen en gezond.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 19:16

en wel de (eventuele) wortels in de lengte (dus in lange stroken) doorsnijden hé, ivm verstikkingsgevaar.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 22:25

In mijn pennytijd vond ik broodjes met paardenbloembladeren, schijfjes wortel en schijfjes appel al een hele traktatie voor mn ros. Ik deed er dan ook erg mn best op Clown