staartschuren of kapot door weidemaatje er in te bijten ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cha_mira

staartschuren of kapot door weidemaatje er in te bijten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 17:36

zoals de titel al zegt , heb ik onlangs ontdekt dat de 1 van omira haar weidemaatjes in omira haar staart zit te bijten , ik dacht eerst dat ze schuurde maar na een tijdje in de gaten te houden , heb ik dit opgemerkt, ik dacht eerst nee toch geen zomerexeem he Bloos ! maar na een enkele keren te betrapt hebben dat roza (zo heet dat paard) in omira haar staart zit te knabbelen (bijten) .zou dit kunnen zijn waarom dat ze nu meer als ze helft van haar staart weg is en ze had nu zo een mooie volle staart Ach gut
nu ik weet dat je zo een spul kan voor kopen , vinden jullie dat dit werken , of moet ik toch eens laten nakijken door de veearts die komt toch binnen 2 weken voor de spuiten te geven en te controleren ofdat alles ok is.
Die merrie is wel drachtig weet niet ofdat het daardoor kan zijn Clown

als fotango weer werkt zal ik een foto opzetten

Angela

Re: staartschuren of kapot door weidemaatje er in te bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 08:10

Dat antibijt spul werkt geloof ik wel goed. Maar ik weet niet of je het ook op je paard mag gebruiken.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:09

een stalgenoot van mij had via via te horne gekregen dat je het best sambal erop kan smeren (niet op de staartwortel!) zodat het paard wat erin hap een optater krijgt... (wel in overleg met de eigenaar natuurlijk..)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:40

toevallig vandaag in een paardenblaadje gezien: Bite Stop Creme of Spray.
Toelichting in de reclame: Bite Stop maakt een eind aan manen en staartbijten door veulens. Bite Stop stopt het knabbelen aan dekens en voerbakken. Simpel smeren of sprayen op de plekken waaraan niet geknabbeld of gebeten mag worden.
Je kan het bestellen op www.allesvoormijnpaard.nl of ze het gewoon in de winkel hebben weet ik niet. Ik heb ook geen idee of het echt goed werkt maar het is er wel voor bedoeld dus....
Ohja het kost iets meer dan 12 euro......

Sambal lijkt me geen echt diervriendelijk plan..... Denk ook niet dat die andere eigenaar er blij mee zal zijn. En direct komt er toch wat op de staartwortel van het paard (veel haar zat er niet meer op dus) en prikt het gigantisch en gaat ze juist schuren.......