paard gooit waterbak om

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

paard gooit waterbak om

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 12:16

hallo allemaal!

ik heb een probleempje:mn paard en pony gooien namelijk steeds de waterbak om... ik heb zo'n grote badkuip, als die helemaal vol zit kunnen ze er meestal 2 dagen mee doen, en dan maak ik hem schoon en vul ik hem weer.

als hij helemaal vol zit is er meestal niets aan de hand, maar als hij 3kwart vol zit gooien ze hem al om, dus dan ligt die badkuip helemaal in het pad, het is een modderzooi, en ik kan hem weer vullen.

gister ook: smorgens heb ik hem helemaal vol laten lopen, smiddags moest ik weg, toen kwam ik tegen een uur of 5 terug en zou ze even in de wei doen, ligt verdorie die badkuip weer ondersteboven!! ik dat ding weer schoon maken, water er in, hebben ze allebei echt heel erg dorst. dan denk ik: gooi die badkuip dan niet om!! Boos!

ik word er gek van, het kost heel veel water want er gaat nogal wat in zo'n kuip, het is telkens een modderzooi bij hun stal... Verdrietig

en ik heb geen idee wat ik er aan kan doen. de badkuip staat tegen een muur aan, op een beton pad die van hun schuilstal naar de bak loopt. er is niets waar ik hem aan vast kan zetten ofzo, heb ook geen idee hoe ik dat zou moeten doen met zo'n kuip. hebben jullie een idee wat ik hieraan kan doen?

ik heb trouwens ook geen idee hoe ze hem omver krijgen, hij staat tegen de muur aan en ze trekken hem op een of andere manier helemaal over het pad heen. Hamer er zit niks aan waar ze aan vast kunnen komen te zitten. dus ik heb geen idee hoe ze het ding in beweging krijgen...

ik heb dus ook nog nooit gezien dat ze hen omver trekken, anders had ik ze wel eens flink op hun donder gegeven. Whoosh! nou ik hoop echt dat iemand een tip heeft!!!

groetjes anja

marquez1

Re: paard gooit waterbak om

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:23

kun je er niet een soort ijzerwerk omheen (laten) maken die verankert is in de muur? Of misschien een aantal bakstenen in de kuip leggen. Misschien is het al genoeg als je de kuip stabiliseert met een aantal stenen onder de kuip. Volgens mijn moet het wel te doen zijn met een beetje creatiefietijd (of hoe je het dan ook spelt)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 12:27

Haha! dat is snel!! ik heb al stenen onder de kuip, er tegen aan, maar dat helpt niet. er is kan ik wel proberen ja! mn vader is ook wel van plan om er iets aan te lassen, maar dat zal nog wel even duren vrees ik.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:41

Kun je het bad niet vastmaken aan een paar palen die je rond het bad diep de grond in slaat? Dan krijgen ze hem echt niet meer om!

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:44

je vult hem met een tuinslang ofzo? is ingraven dan geen optie? weet niet hoor zeg amar wat..

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:44

Misschien een paar houten balken rechtop onder de rand zetten?
Ik heb het ook zodra ik een speciekuip neerzet, érg leuk om je voorbenen in te zetten en dan omver te trekken.
Met gewone emmers doen ze dat niet, dus er staan nu 2 of 3 emmers die ik een paar keer per dag vul.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:47

gewoon een paar paaltjes voor de kuip in de grond slaan, dan blijft ie wel staan Haha!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:02

het mooiste zou zijn om m inderdaad aan de muur vast te kunnen maken. Misschien helpt t ook om stoep tegels onder op te leggen. Succes!

Maryo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:04

Ingraven.
Het is ff wat werk, maar dan heb je ook wat.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:23

Met wat ogen in de muur kun je een touw eromheen slaan en vastbinden.
Is dat een optie?
Succes!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:04

Haha hier nog een, die van mij vind het ook geweldig om met water te spelen, met zn voorbenen stampt ie gewoon de hele badkuip om! Bakstenen helpt niet, vastbinden aan een paal ook niet.
Sja, ingraven zou wel helpen denk ik.
Is alleen zoveel werk Tong uitsteken
Of misschien zo'n grote betonnen waterbak zoals die koeien dat hebben. Maja hoe kom je daar aan he.
Nog iemand anders een heel goed idee? Haha!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:35

als je hem ingraaft, komt er dan niet heel veel zooi in het water?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:44

Zoals hier al gezegd is:
Paar houten palen ernaast in de grond. Maar dan wel goed er langs.
Laat ze dan maar eens die badkuip optillen.

Palen er strak langs omdat ze anders de badkuip alsnog omgooien

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:15

Wij hebben een paar loeizware stenen erin en er staan palen rondheen zodat hij niet kan kiepen en dus ook niet omgekiept kan worden!! Ingraven lijkt me nogal zwaar werk...

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:27

Wij hadden ook altijd badkuipen die je soms ook mocht terughalen in het weiland.....we hebben van alles geprobeerd en eigenlijk werkte er maar 1 ding! 4 houten palen in de grond slaan en de badkuip (meestal zit er een randje op die naar beneden loopt) er dan precies in laten passen! Dan kan hij helemaal nergens heen, behalve als ze hem oppakken, opliften en ernaast gooien, maar dat is vrijwel niet mogelijk! Ik zou voor die palen gaan dus!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:30

Mijn pony heeft ook een drinkbak in z'n stal..
Hebben hem al met haakjes aan de stal vastgemaakt, maar hij krijgt het toch vaak weer voor elkaar om hem alsnog om te gooien Tong uitsteken
Heb je al een oplossing gevonden??

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 17:37

ik lees heel veel oplossingen, heb die stenen er in al geprobeerd maar hij lag dus weer om vanavond. en hij staat op het beton dus ik kan er geen palen in slaan!! Boos! grom dat was anders echt de oplossing geweest. ..

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 19:13

wow! Krijgen ze die badkuip om? Bij ons doen ze dat niet... Maar hij is dan ook lood en lood zwaar alleen al exl. water die krijg je met 2 man nog niet eens opgetild excl water. (oke paarden zijn sterk..)

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 19:34

Muurtje er om heen metselen misschien?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 19:50

ja muurtje metselen zou best kunnen. ik heb mn vader gedwongen om er iets op te bedenken, en de raderen draaien nu. er word waarschijnlijk iets aan de muur gelast. bedankt voor jullie meedenken!!!