Hoe bepaal ik de waarde voor verzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Hoe bepaal ik de waarde voor verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 10:24

Ik denk er nu toch over om Xara in de verzekering te gooien. Hierbij moet je echter een geloofwaardige waarde opgeven, wat tevens het maximum uit te keren bedrag per jaar is. Ik wil dus niet te laag gaan zitten. Hoe bepaal ik nou een realistische waarde?

Kaja

Re: Hoe bepaal ik de waarde voor verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 10:35

Stel je moet haar verkopen.... Wat zou je er dan voor willen hebben??

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 10:40

Tja... vind het best moeilijk hoor. Ik heb haar met 4 maanden gekocht en we zitten nu bijna 2 jaar verder. Daarnaast is het een kruising, dus ik heb ook niet echt vergelijkingsmateriaal, waarmee ik het kan vergelijken.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 10:46

Plaats een foto en geef wat meer gegevens over je paard....
Zo kun je op een gemiddelde marktwaarde uitkomen!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 11:14

Ik heb niet zo'n duidelijk foto van Xara. Hier is een topic van begin mei, toen ze net op het land stond.

Deze is van een paar weken geleden. Hij was een beetje te donker, dus ik heb hem wat lichter moeten maken en is daardoor wat vager geworden.
Afbeelding

Xara is van 20 maart 2003 en dus 2 jaar. Ze is nu ongeveer 1.47 en ik denk dat ze een E-maat blijft. Ze is een kruising tussen een New Forest merrie en een Lusitano hengst. De hengst heeft goede afstammingen, maar is nog niet gekeurd, aangezien ze dat met Lusitano's altijd pas op latere leeftijd doen ivm volgroeiing. De merrie heeft als jaarling en als 3 jarige een 1e premie gehaald op de NF keuring. Ook zij heeft zeer goede afstammingen. Er is gezegd dat ze vroeger Z-dressuur, springen en samengesteld is geweest.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:33

je kan haar bij rassenpraat in het kruizingen taxatie topic zetten..
maar dan moet je wel eerst heeel veel andere pony's taxeren Knipoog

ik vind het ook moeilijk, je wil een goed verzekerd bedrag hebben neem ik aan, dus ik zou het een beetje aan de hoogste kant houden zelf..

ik dacht aan 3500 euro..
zoiets?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 11:38

Nou bedankt hoor, maar voor 3500 euro krijg ik haar er echt niet in! Lachen Beetje te hoog denk ik.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:55

Een leuk dier... Mijn gedachte gaan uit naar zo'n 1000-1500 euro!

Als je er 3500 voor kunt krijgen, zou ik ze per direct en met een grote roze strik op de wagen zetten Haha! !!!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:00

Ik zou haar voor 2000 euro verzekeren. Ik weet niet wat je er met verkoop er voor zou kunnen krijgen, maar voor dit bedrag kan je haar redelijk laten behandelen als ze een keer geopereerd zou moeten worden.
Tos had ik voor 2500 euro verzekerd, en daarbij bleef ik elk jaar net binnen het verzekerde bedrag (en je weet hoe veel ik met haar gedoktert heb).

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:00

Ik denk ook tussen de 1000 en 1500 euro Ja

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 12:06

Het gaat dus niet om de verkoopwaarde, want met kruisingen is het maar wat een gek er voor geeft. Het heeft in mijn ogen geen zin om voor een waarde van 1000 euro te verzekeren, want dat is dan ook maar het bedrag wat ik per jaar zal krijgen uitgekeerd. Terwijl ik daar tegenover wel zo'n 24% van die waarde per jaar aan premie betaal. Ter indicatie: als je voor 2000 euro verzekert, dan betaal je ongeveer 15% van de waarde.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 12:13

Twinklebel schreef:
Ik zou haar voor 2000 euro verzekeren. Ik weet niet wat je er met verkoop er voor zou kunnen krijgen, maar voor dit bedrag kan je haar redelijk laten behandelen als ze een keer geopereerd zou moeten worden.
Tos had ik voor 2500 euro verzekerd, en daarbij bleef ik elk jaar net binnen het verzekerde bedrag (en je weet hoe veel ik met haar gedoktert heb).

Valt me mee eerlijk gezegd, zat daar die shock wave therapie ook bij in?

Voor verkoop is Xara nu absoluut niet interessant, ze kan nog bijna niks. Ik zou wel gek zijn om haar nu te verkopen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:14

Ik begeef me her en der op het handelgebied...
Ik gaf je enkel een indicatie van de verkoop waarde...

Nu heb je een richtlijn en kun je zelf bepalen wat je als verzekeringswaarde opgeeft Knipoog

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:25

Ik zou haar voor 25 oo verzekeren. MIjn draver heb ik gekocht voor 1000 euro,en is uitgekoerst. Ik heb hem gewoon voor 2000 euro laten verzekeren,en dat was goed. Dan krijg je iig ook wat terug per jaar als er wat ergs is

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 12:27

@Kaja: Ik begrijp het hoor, bedankt voor het meedenken. Lachen

Ik zit nu zelf te denken aan een minimum van 1500 euro, maar liever 2000, als ik de verzekering zo gek kan krijgen.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:30

Tessebes schreef:
Twinklebel schreef:

Valt me mee eerlijk gezegd, zat daar die shock wave therapie ook bij in?

Ja, verspreid over twee jaar zat daar een operatie, drie weken Utrecht, 8 peesscans, twee röntgenfoto's, een kleurenscan, twee shockwavebehandelingen en een keer een pees inspuiten bij. En dan nog een stuk of tien andere kleine behandelingen. Ik redde het net binnen het verzekerde bedrag en ze zijn dus ook niet rijk van mij geworden bij de Amev. Uiteindelijk moesten ze ook nog 90 % van de verzekerde waarde uitkeren i.v.m. ongeschiktheid als rijpaard. Maargoed, had het liever anders gehad, dat ik voor niets premie betaalde en mijn paardje nog had Huilen . Ik heb Vienna ook weer bij hun verzekerd.
Tessebes schreef:
@Kaja: Ik begrijp het hoor, bedankt voor het meedenken.

Ik zit nu zelf te denken aan een minimum van 1500 euro, maar liever 2000, als ik de verzekering zo gek kan krijgen.

Dat is denk ik geen probleem hoor, gewoon 2000 opgeven.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:34

Als ik mijn draver voor 2000 kan verzekeren,kan jij dat zeker ook

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:44

Erg moeilijk idd om te bepalen...

Ik zit er ook al een tijdje over te denken om Malibu te laten verzekeren. Wat mij eigenlijk tegenhield is dat ongevalletje van anderhalf jaar geleden.
Dat dat andere veulen z'n been had gebroken. Ergens tegen aangeslagen of iets dergelijks, diertje moest een operatie van ong 3000 euro onder gaan en daarna nog 1tje van 1000 (wat mij verteld is hoor).

Meisje betaald al een tijdje verzekering, belt verzekering op welke met de leuke mededeling komt 'dit wordt niet uitgekeerd omdat het niet door derden is veroorzaakt'.
Dat zijn dan weer 'de kleine lettertjes' Boos!
Ik denk dat ik helemaal over der rooie ga als je netjes je premie betaald en ze komen in ene met zoiets aanzetten...

Als ik Malibu laat verzekeren dan zal ik dat ook de eerste periode laten taxeren voor 2000 euro. Als ze dan ingereden is en we gaan wedstrijden starten ofzo, dan kun je het altijd nog opwaarderen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 12:55

Malibu schreef:
Meisje betaald al een tijdje verzekering, belt verzekering op welke met de leuke mededeling komt 'dit wordt niet uitgekeerd omdat het niet door derden is veroorzaakt'.
Dat zijn dan weer 'de kleine lettertjes' Boos!
Ik denk dat ik helemaal over der rooie ga als je netjes je premie betaald en ze komen in ene met zoiets aanzetten...

Ik denk dan niet dat ze uitgebreid verzekerd is geweest. Ik wil iig wel uitgebreid met ziektekosten verzekeren, anders kun je imo net zo goed niet verzekeren.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:04

Wij verzekeren ook enkel tegen dood, ongevallen en koliek!
Meer niet....

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:06

ik heb mijn kruising vorig jaar ook als 2 jarige gekocht en laten keuren voor de verzekering . Ik heb m toen voor 2500,- laten verzekeren met uitgbreide ziektekosten. Ze komen voor zo'n bedrag niet kijken of ie het wel waard is. Ik heb m vorige maand iets omhoog laten zetten. Je kan het vrzekerde bedrag eenmalig verhogen met 10% zonder dat ie weer openieuw gekeurd moet worden. Hij zit nu dus voor 2750,- in de verzekering. Het bedrag waar je m voor wilt laten verzekeren hangt ook af van het bedrag wat je aan premie wilt gaan betalen.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:09

Heb even een berekening gedaan op www.amev-hippo.nl, ze is nog geen 3 maar dat maakt niet zoveel uit.
Uitgebreide verzekering (dit is incl uitgebreide ziektekosten verzekering).

Uw keuze:

Soort paard: algemeen
Leeftijd paard: 3
Te verzekeren waarde: € 2000

Gekozen verzekering:
Uitgebreide verzekering t/m euro 2500

Overige verzekeringen: GEEN

Aanvullende verzekeringen: GEEN

U bent woonachtig in: Nederland
Betalingstermijn: halfjaar
Poliskosten: € 8,96

--------------------------------------------------------------------------------
Uw premie per jaar bedraagt: € 157,03 , per halfjaar: € 78,52
--------------------------------------------------------------------------------

Je kan per jaar, half jaar of per maand betalen. Bij de laatste twee wordt er 6% administratiekosten bijgerekend.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 13:11

Lijkt me sterk dat dit inclusief ziektekosten is hoor!

edit, het is idd zonder ziektekosten kijk maar:

Uw keuze:

Leeftijd paard: 2

Gekozen verzekering:
Uitgebreide verzekering t/m euro 2500

Aanvullende verzekeringen:
Uitgebreide ziektekostenverzekering

Betalingstermijn: jaar

Uw premie per jaar bedraagt: € 309,19

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:19

Ik kom nog goedkoper uit.... Bloos

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:25

Foutje Clown

Hierbij Dood en Ongevallen + uitgebreide ziektekosten.

Uw keuze:

Leeftijd paard: 3

Gekozen verzekering:
Dood- en ongevallenverzekering

Aanvullende verzekeringen:
Uitgebreide ziektekostenverzekering

Betalingstermijn: maand

Uw premie per jaar bedraagt: € 270,45 , per maand: € 22,54

Toch vraag ik me niet af of het niet makkelijker is om zelf iedere maand wat op een aparte spaarrekening te zetten. Maar daar moet je dan ook wel de discipline voor hebben...