'Lezen' van foto's - verhaal van je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

'Lezen' van foto's - verhaal van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 09:01

Ik lees hier wel eens op bokt dat er mensen zijn die aan de hand van een foto van je paard een heel verhaal kunnen vertellen over wat je paard denkt en hoe het met 'm gaat. Ik ben hier eigenlijk nogal sceptisch over, maar toch ook wel nieuwsgierig, en als het niet superduur is zou ik het best eens willen proberen. Maar nu kan ik natuurlijk weer niet de topics vinden die hierover gaan. Wie heeft hier ervaring mee, en kan mij aan iemand helpen die dit (betrouwbaar) kan?

Tessebes

Re: 'Lezen' van foto's - verhaal van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 10:13

Iemand die ik ken heeft het van Xara gedaan toen ze nog aan de cursus bezig was. Het was opzich wel grappig, maar ik vind het wel erg globaal allemaal.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 12:56

Mijn paard is de laatste tijd wel eens erg dwars. Staken, bokken, van alles wat. De VA zegt dat hij in orde is.Ben eigenlijk benieuwd of iemand via een foto dan iets verhelderends zou kunnen zeggen. Of verwacht ik er nu teveel van...

Ik twijfel tussen sceptisch en nieuwsgierig. Aan de ene kant denk ik: "hoe kan iemand nou iets zeggen aan de hand van een foto" en aan de andere kant: "waarom zou ik het niet een keer proberen, wie niet waagt, die niet wint". Zeker als het niet al te duur is, wat heb ik dan te verliezen.
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 13-06-05 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:58

Tja... je zou het kunnen proberen, maar ik zo er niet blind op varen.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:32

SuperRoos hier op Bokt, kan aan de hand van een foto een karakteranalyse maken van je paardje.
Misschien moet je haar een PM'en Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:37

Ik heb het door Barbara (DPB) laten doen destijds, inmiddels is ze hiermee gestopt oa door de enorme wachtlijsten...

Wat ik ervan vond? Ik ga er niet te diep over nadenken, ik kan me wel vinden in de antwoorden, en me voorstellen dat mijn paard zo gereageerd heeft. Omdat er dus geen hele specifieke verhalen/gebeurtenissen zijn verteld, geloven mensen niet dat het echt is geweest. Die denken dat het gewoon een verzonnen verhaaltje is. Sja, het betreffende paard heeft gewoon een rustig en stabiel leventje gehad, helemaal geen trauma's of moeilijkheden. Dus dat kan ik ook niet helpen Clown

Wat zoek jij? Wat wil je weten, en welke manier? Wil je je paard met zo'n persoon in gesprek laten gaan? En een aantal vragen stellen op die manier? Of zoek je meer andere manieren? Fredt hierboven verwijst naar SuperRoos, die werkt bij mijn weten volgens het boek van Tellington-Jones als ik mij goed herinner. Die heeft er een studie van gemaakt, van bepaalde uiterlijkheden corresponderen met karaktereigenschappen...

En er zijn vast nog wel meer mogelijkheden. Bedenk alleen wat wil jij?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 09:04

Tja, wat ik wil. Ik ben eigenlijk gewoon heel erg nieuwsgierig wat zo iemand over mijn paard zou kunnen vertellen aan de hand van een foto. Niet te diepgaand, gewoon leuk om een keer te proberen. En als zo iemand dan ook nog iets kan toevoegen waarom hij de laatste tijd zo dwars is, dan is het mooi meegenomen. Ik ben niet iemand om zulke verhalen dan meteen voor zoete koek aan te nemen, maar je kan het allicht onthouden, en kijken wat je er mee kan.

Ik zal SuperRoos eens PM-en.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 09:25

ik heb een foto van mn paard laten lezen. er kwamen dingen die uit die echt van mn paard waren. dat kon niet missen, ze zei ook dingen die ze echt niet kon weten. als je echt geinteresseert bent wil ik het verhaal wel eens voor je opzoeken, weet het zo niet meer uit mn hoofd. ik geloofde er eerst niet echt in maar toen ik het las moest ik het wel geloven...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 09:32

En weet je nog door wie je dat hebt laten doen (en wat het kostte?).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 09:33

In het topic van de gestolen tinkers staan ook van die lezers genoemd. Is wel een lang topic, nu al 81 bladzijdes.....en ik weet ook niet precies waar het staat. Ergens tussen pagina 20 en 60....

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:23

Ik heb het ook laten doen op www.pratenmetpaarden.nl kosten toen € 15 geloof ik, maar het is nu wel iets duurder geworden.
Ik was er in het begin ook heel sceptisch over en wist niet of het allemaal wel kon...
Maar toen ik las wat mijn paard/fotolezer te vertellen had!!! Ik had geen info over mijn paard gegeven. Maar kreeg dingen te lezen die iemand niet van een foto of uit de vragen die ik stelde kon halen. Heel apart!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 14:17

Kost nu €25, twijfel toch een beetje (om even ouderwets te doen, da's meer dan f50). En dan gewoon omdat ik het een keertje leuk vind... is toch weer een heel bedrag. Ga nog even doortwijfelen, maar in ieder geval bedankt voor de reacties.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 14:21

Ik ben laatst een site tegengekomen van iemand die het gratis deed, kweet alleen niet hoeveel waarde je eraan moet hechten. Ik zit nu op mijn werk, maar ik zal vd week eens in mijn geschiedenis thuis zoeken of ik het kan vinden.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 18:09

Ik heb het ook gedaan en doe het regelmatig!
www.pratenmetpaarden.nl is de site! Mijn paard heet Nobles en zijn verhaal staat er ook op...
Wil je meer weten PB me maar hoor! Je mag alles vragen!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 18:28

Ik kan een klein beetje foto-lezen (niet echt communiceren met het paard dus, maar ik kom wel dingen te weten) , ik wil het altijd wel proberen!

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 18:37

We hebben het bij onse hond laten doen, ze zei dat de hond waarschijnlijk binnenkort iets ergs zou ervaren...1 maand later kreeg hij de ziekte van lym en stierf...

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 19:42

Anoeska schreef:
Kost nu €25, twijfel toch een beetje (om even ouderwets te doen, da's meer dan f50). En dan gewoon omdat ik het een keertje leuk vind... is toch weer een heel bedrag

Dat is nog niks, ik kreeg laatst een prijslijst onder ogen van iemand die net is begonnen met het lezen van foto's, via haar kun je dingen vragen aan je dier, het kost 35.70 euro. Vindt dat toch een heel bedrag...

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 20:14

Ik heb 30 euro betaald en alles klopte eraan.
Ik kreeg een verhaal te horen echt ongelovelijk.
De merrie over wie het ging is nu veel rustiger omdat ik haar beter begrijp.

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 20:45

Door wie heb je het laten doen?

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 21:01

Ik heb het laten doen, ik stond er eerst heel sceptisch tegenover, maar had het idee, niet geschoten is altijd mis.

En tja, wat ik te lezen kreeg was heel bijzonder. Dingen die zij niet kon weten, die ze niet eens helemaal begreep. Zelfs hele persoonlijke dingen over mijzelf.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 09:59

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 10:02

zorro schreef:
ik heb het ook op www.pratenmetpaarden.nl laten doen

Die wilde ik er ook net opzetten! Haha!

Zij heeft het ook met mijn paard gedaan en ja, met 1 woord: super!
Het heeft ons (mijn paard en ik) goed geholpen... een echte aanrader!

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 14:35

Hoe gaat dat nu precies in zijn werk? Je stuurt een foto op en verteld voor de rest helemaal niets over je paard? Dan worden je vragen gesteld aan je paard, en hij/zij geeft dan alleen puur antwoord op je vragen? Of komen er nog meer dingen naar voren?

Ik ben er best wel in geinteresseerd maar ik hoor zo vaak dat een ruin zich afvraagt waarom hij gecastreerd is. Nu zullen er best wel ruinen zijn die zich dat afvragen denk ik Haha! maar ik vind het zo'n makkelijke reactie. Begrijpen jullie wat ik bedoel?

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 14:46

Ik heb gewoon een foto gestuurd met wat trefwoorden waar ik iets over wou weten.

Er kwamen bij mij hele andere dingen naar voren, wil ik hier verder niet teveel over kwijt maar als je meer wil weten mag je eventueel pb'tje sturen..

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 15:53

zwartepaerd schreef:
Hoe gaat dat nu precies in zijn werk? Je stuurt een foto op en verteld voor de rest helemaal niets over je paard? Dan worden je vragen gesteld aan je paard, en hij/zij geeft dan alleen puur antwoord op je vragen? Of komen er nog meer dingen naar voren?

Ik ben er best wel in geinteresseerd maar ik hoor zo vaak dat een ruin zich afvraagt waarom hij gecastreerd is. Nu zullen er best wel ruinen zijn die zich dat afvragen denk ik Haha! maar ik vind het zo'n makkelijke reactie. Begrijpen jullie wat ik bedoel?

Idd een foto opsturen met een paar vragen wat je over je paard wil weten Ja