Moody Mare, iemand ervaringen mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke

Moody Mare, iemand ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 08:33

Ik heb Moody Mare van de paardendrogist besteld, en heb het een paar dagen in huis inmiddels.
Ik voer het 3x per dag door het voer heen, en ze vind het gelukkig heerlijk.
Ik heb het aangeschaft op aanraden van mijn instructrice, omdat mijn merrie nogal lastig is rond haar hengstigheid.

Als ze hengstig ís, is ze heel braaf en sloom, en altijd heél aanhankelijk en knuffelig, en kun je overal rijden met haar (ideale periode om het bos etc. in te gaan Haha! ) maar net na de hengstigheid is ze zó ontzettend gevoelig en heel geirriteerd op élke hulp, dat ze bijna niet te rijden is.

Ik hoop echt dat het aanslaat en dat ik zo een wat 'constantere'merrie krijg.

Ik wil graag weten of er mensen zijn die Moody Mare al eens geprobeerd hebben, en wat jullie ervaringen zijn?

Lachen

Margreet

Re: Moody Mare, iemand ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:39

Stalgenootje heeft het geprobeerd en het haalde niets uit, echt helemaal niets.
Zij bleek uiteindelijk meer baat te hebben bij Brons-cure van VSM.

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 09:10

Geef het ook sinds 1 maand ongeveer en ik kan er nog niet over oordelen, ik verwacht haar deze week weer hengstig en dan zal ik het wel merken Nagelbijten / Gniffelen
De eerste hengstigheid gaf ik het nog maar een paard dagen dus die was niet zoveel anders als normaal.
Heb al redelijk wat geprobeerd bij mijn merrie en hoop dat dit toch wel helpt.

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 09:18

Ik gebruik het nu twee maanden en weet nog niet helemaal wat ik er van vind.
De eerste maand was ik helemaal enthousiast. Ze was veel minder lang en minder merkbaar hengstig. Nu, de tweede maand, is ze ontzettend sloom en traag tijdens haar hengstigheid. Het lijkt er nu dus op dat haar hengstigheid anders is dan hij was zonder de moody mare. Ze is minder klierig, maar wel wat traag. Ik weet dus niet of ik dit echt de ideale oplossing vind

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:14

Ik was ook benieuwd naar de reacties.. dus ik hou het even in de gaten.

Zelf gebruik ik nu Brons-kur van VSM.. dit werkt overigens bij mijn merrie toch wel goed..
Het was eerst zo dat ze tijdens haar hengstigheid stond te slaan tegen de muren, alsof ze pijn had. Dit is nu veel minder tot bijna weg!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 09:45

Ik moet zeggen, dat ik nu wel verschil merk.
Ze is nu de eerste á tweede dag uit haar hengstigheid vandaan, en normaal gesproken is ze dan niet of heel lastig te rijden.
Maar de les ging eigenlijk erg goed!
Ik merk het in haar gedrag toch ook wel erg, ze is een stuk rustiger en stabieler. Zit er wiet in of zo Haha!